astra weg… iest anders weer.. ford…. nu weer opel :)

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer astra weg… iest anders weer.. ford…. nu weer opel :)

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 209)
  • Auteur
    gertjuh1968

als je hem straks ophaal, kan je zondag ook mee naar de meeting :jerry :jerry

astraTD

Succes, en altijd pingelen :thumb

RISL
        Moderator

Ja, vraagprijs kun je altijd over praten natuurlijk.

astraTD

Ja tuurlijk gewoon 300 bieden… zegt verkoper nee 450, nee zegt kippie geef je nu 350… nee laagste prijs 400 :jerry

soepkiepe
            Deelnemer

mwa, laten we met 200 beginnen dan denk ik :P

auto zit vol met krassen, nja, niet het grootste probleem.
              ding staat vanaf juni stil ongeveer.
              remschijven dus rood verroest en een leuk geschuur bij het remmen.. ook niet zo probleem.

motorkap ff open gedaan..

zwart van de aangekoekte olie!!
              beetje olie, nja kan ik begrijpen, maar deze was best veel aangekoekte olie!
              na krap 5 minuten laten lopen kvs dop open gedraaid, site na mijn idee wel aardig veel voor zo korte tijd draaiende motor!.
              zoineens komt er rook weg ten hoogte van de bougies, ik denk de olie die overal en nergens zat, maar toch raar, na zo lang stil staan, hoe kan er dan vloeistof op de uitlaat liggen?
              hij had hem smorgens zelfs nog laten lopen omdat de accu leeg was, dus had volgens mij al die zooi op de uitlaat wel weg moeten zijn.
              oja, wat mij gelijk al opviel toen de motor liep was een lichte tik, niet heel onwijs, maar duidelijk dat er we iets tikte.

nja klein blokje gereden (kon niet heel ver omdat de auto geschorst was)
              reed opzich wel leuk, en als je dan geen stuurbekrachtiging gewend bent moet je wel ff opletten in een bocht haha :P

toch eens weer gekeken.
              nu het gekke…
              hij heeft hem gekocht voor de handel, weet niet dat er een zo goed als nieuwe middendemper op zit, nja, k kan snappen dat je niet met je bek op de grond gaat hangen als je zoiets koopt (al doe ik dat wel)
              nu het vreemde dus, toen ik in het kvs vatje keer was deze netjes helderblauw, leek net als het er net in zat.
              olie an de pijl stok, was zwart, maar een stukje verder op de stok was ie aardig helder, nieuw dus volgens mij.
              toen ik hem vroeg als er nieuwe kvs op zat wist hij dat niet, olie idemdito.
              vreemd.
              de distributie riem is 20.000 km terug ongeveer vervangen, dus die valt nog wel ff te doen.

meneer zelf weet geen ene donder wat er aan en op de auto gedaan is, maar zegt wel dat ie vrijwel zeker is dat de koppaking niet lek is :S
              maar ja, ik ben ff paar controle punthjes vergeten tot mijn grote spijt, zo heb ik niet gekeken als de kachel warm werd, en heb de motor ook niet laten draaien om de vin aan te laten slaan… dom dom ik weet het ;)

k stond op punt om weer naar huis te gaan om mijn gedachten er nog ff goed over te laten gaan, zei hem toen dat ik eigenlijk hem ff had moeten laten lopen om te kijken als de vin aan sloeg.
              kreeg als antwoord “volgens mij doet ie het wel”
              toen kreeg hij van mij als antwoord “ja volgens mij heb ik niet zoveel aan eigenlijk”
              ja toen inens wist ie dat hij hem wel had gehoord toen hij hem heeft opgehaald..

al met al ben ik in tweestrijd eigenlijk.
              dat dat ding vol krassen zit, en een bumper heeft met een scheur er in, en een grill met een scheur er in, dat boeit me niet zo heel erg, zijn kleinigheidjes, en hij rijd er ook wel gewoon om.
              maar motorisch ben ik niet helemaal overtuigd dat hij goed is.

dat gesmeer zit vanaf het kleppendeksel tot aan zover ik kijken kan ongeveer, die gok had ik durven nemen, maar nu er na mijn idee zo goed als nieuwe kvs en olie op zit, en vooral dat getik, daar door twijfel ik wat.
              o, en leuk detail, als je olie verversen gaat, dan doe je volgens mij het filter ook toch? zo te zien was deze ff niet vervangen ;)

conclusie?
              k weet het nog niet haha

KadAstra-EF
              Deelnemer

@soepkiepe wrote:

mwa, laten we met 200 beginnen dan denk ik :P

auto zit vol met krassen, nja, niet het grootste probleem.
                ding staat vanaf juni stil ongeveer.
                remschijven dus rood verroest en een leuk geschuur bij het remmen.. ook niet zo probleem.

motorkap ff open gedaan..

zwart van de aangekoekte olie!!
                beetje olie, nja kan ik begrijpen, maar deze was best veel aangekoekte olie!
                na krap 5 minuten laten lopen kvs dop open gedraaid, site na mijn idee wel aardig veel voor zo korte tijd draaiende motor!.
                zoineens komt er rook weg ten hoogte van de bougies, ik denk de olie die overal en nergens zat, maar toch raar, na zo lang stil staan, hoe kan er dan vloeistof op de uitlaat liggen?
                hij had hem smorgens zelfs nog laten lopen omdat de accu leeg was, dus had volgens mij al die zooi op de uitlaat wel weg moeten zijn.
                oja, wat mij gelijk al opviel toen de motor liep was een lichte tik, niet heel onwijs, maar duidelijk dat er we iets tikte.

nja klein blokje gereden (kon niet heel ver omdat de auto geschorst was)
                reed opzich wel leuk, en als je dan geen stuurbekrachtiging gewend bent moet je wel ff opletten in een bocht haha :P

toch eens weer gekeken.
                nu het gekke…
                hij heeft hem gekocht voor de handel, weet niet dat er een zo goed als nieuwe middendemper op zit, nja, k kan snappen dat je niet met je bek op de grond gaat hangen als je zoiets koopt (al doe ik dat wel)
                nu het vreemde dus, toen ik in het kvs vatje keer was deze netjes helderblauw, leek net als het er net in zat.
                olie an de pijl stok, was zwart, maar een stukje verder op de stok was ie aardig helder, nieuw dus volgens mij.
                toen ik hem vroeg als er nieuwe kvs op zat wist hij dat niet, olie idemdito.
                vreemd.
                de distributie riem is 20.000 km terug ongeveer vervangen, dus die valt nog wel ff te doen.

meneer zelf weet geen ene donder wat er aan en op de auto gedaan is, maar zegt wel dat ie vrijwel zeker is dat de koppaking niet lek is :S
                maar ja, ik ben ff paar controle punthjes vergeten tot mijn grote spijt, zo heb ik niet gekeken als de kachel warm werd, en heb de motor ook niet laten draaien om de vin aan te laten slaan… dom dom ik weet het ;)

k stond op punt om weer naar huis te gaan om mijn gedachten er nog ff goed over te laten gaan, zei hem toen dat ik eigenlijk hem ff had moeten laten lopen om te kijken als de vin aan sloeg.
                kreeg als antwoord “volgens mij doet ie het wel”
                toen kreeg hij van mij als antwoord “ja volgens mij heb ik niet zoveel aan eigenlijk”
                ja toen inens wist ie dat hij hem wel had gehoord toen hij hem heeft opgehaald..

al met al ben ik in tweestrijd eigenlijk.
                dat dat ding vol krassen zit, en een bumper heeft met een scheur er in, en een grill met een scheur er in, dat boeit me niet zo heel erg, zijn kleinigheidjes, en hij rijd er ook wel gewoon om.
                maar motorisch ben ik niet helemaal overtuigd dat hij goed is.

dat gesmeer zit vanaf het kleppendeksel tot aan zover ik kijken kan ongeveer, die gok had ik durven nemen, maar nu er na mijn idee zo goed als nieuwe kvs en olie op zit, en vooral dat getik, daar door twijfel ik wat.
                o, en leuk detail, als je olie verversen gaat, dan doe je volgens mij het filter ook toch? zo te zien was deze ff niet vervangen ;)

conclusie?
                k weet het nog niet haha

Domme vraag van mij,

Over welke auto hebben we het ?

Als het koelwater en olie opvallend schoon is dan zou ik er vanuit gaan dat de verkoper iets te verbergen heeft.
                Borrelde het ook tijdens het stationair lopen in het koelwatertankje ?

Ook omdat ie “volgens mij” de vin aan heeft horen slaan.
                En een olie filter hoor je mee te nemen bij een verversing :swear :swear

Rik :D

KadAstra-EF
                Deelnemer

@gertjuh1968 wrote:

Kom jij wel dan ?

soepkiepe
                  Deelnemer

we hebben het over deze..
                    http://www.speurders.nl/favorieten/opel-astra-1-4-i-hatchback-5-drs-118193063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

en nu je dat vraagt over het borrelen, was ik even vergeten, toen ik de dop er af haalde hoorde ik wel een geborrel ja.
                    in de zin van, verstopte gootsteen die zo ineens weer begint te lopen, dat dat beetje lucht wat er zat dan naar boven komt.

KadAstra-EF
                    Deelnemer

@soepkiepe wrote:

we hebben het over deze..
                      http://www.speurders.nl/favorieten/opel-astra-1-4-i-hatchback-5-drs-118193063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

en nu je dat vraagt over het borrelen, was ik even vergeten, toen ik de dop er af haalde hoorde ik wel een geborrel ja.
                      in de zin van, verstopte gootsteen die zo ineens weer begint te lopen, dat dat beetje lucht wat er zat dan naar boven komt.

Mooizo, mooi laten staan die auto.
                      Heeft dus WEL een lekke koppakking.

soepkiepe
                      Deelnemer

was wel een gls haha, alleen elektrische spiegels en cv en open dakje en het interieur was zeker niet verkeerd ;)

maaaaaaaar, als of de duivel er mee speelt ;)
                        voor 2 week geleden op een corsa gereageerd, ze had hem nog, vraagprijs was bekend, had haar gevraagd als ik mocht komen kijken, niks weer gehoord.
                        en wat krijg ik vanmiddag in de inbox??

Hallo,

Heeft u nog belang bij de auto ( Opel corsa) om een keertje te kijken?

Groeten (naam ff weggehaald)

nja, de auto zal haar dus in de weg staan.. nooit verkeerd natuurlijk.
                        alleen schrik niet van de auto, tis geen schoonheid :P

http://www.speurders.nl/favorieten/opel-corsa-1-4-swing-hatchback-3-drs-118175827.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

unieke auto valt mij nu op, schijnt een sedan te zijn haha :P

KadAstra-EF
                        Deelnemer

:jerry :jerry

Tis een blonde zeker ?

gertjuh1968

@KadAstra-EF wrote:

@gertjuh1968 wrote:

Kom jij wel dan ?

jip, wij kom ook.

RicoW

je linkjes werken niet… omdat je vanuit je favorieten linkt ;)
                              en idd die astra is gewoon zo rot als dikke stront… een motor mag hooguit een beetje vettig zijn… alle oudere motoren doen dat wel wat.

soepkiepe
                              Deelnemer
                                gertjuh1968

misschien kan je ff bij de pekel kijken, waar die occasions staan.

astraTD

de Diesel borrelt al een jaar lichtjes als ik de dop eraf haal.

Hoeft niks te betekenen.

soepkiepe
                                    Deelnemer

@gertjuh1968 wrote:

misschien kan je ff bij de pekel kijken, waar die occasions staan.

moet ik er waarschijnlijk op de fiets heen maandag haha

gertjuh1968

hahahahhahahaa blijf je vit bij :jerry :jerry

soepkiepe
                                        Deelnemer

kans is klein dat ik ff op de fiets naar pekel ga ;)

liefmeis25

haha ford weg fiets terug hahahaha arme soepkiepe

soepkiepe
                                            Deelnemer

jeeuuhhhh missie geslaagd!!

kiepe plus vriendin en 2 kids hebben vandaag een soort triatlon gedaan haha
                                              LOPEND naar station TREIN naar meppel AUTO naar het adres waar de corsa stond, en met de corsa zelf ook weer terug naar hoogeveen.

met andere woorden….

KIEPE HEEFT WEER EEN OPEL!!!!!!!

king: king:

tis nu donker, kan dus geen fotos meer maken.

ding eens bekeken, zag er allemaal netjes uit, liep ook mooi netjes, interieur ook netjes, toen maar ff rondje gaan rijden.
                                              tjonge wat reed dat fijn!!
                                              terug gekomen, motortje ff laten draaien, vinnetje sloeg mooi aan.

toen heb ik me meis ook nog maar ff laten rijden, ze wou eigenlijk niet, maar toch na ff door zeuren is ze toch maar een rondje gaan rijden.
                                              toen ze terug kwam moest ik er haast uit trekken, zo fijn vond ze hem rijden.

nja, besloten toch maar de auto te nemen dus ;)

ik zal morgen even fotos maken van hoe ik hem opgehaald heb, en hoe hij is na het wassen :P
                                              ding ziet er namelijk niet uit, best smerig.
                                              alleen 1 groot nadeel is dat de blanke lak er overal aan het afbladeren is.

Gerrit78
                                              Deelnemer

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, die Corsa’s rijden inderdaad lekker ga ik waarschijnlijk volgend jaar ook voor kijken.

Gerrit :D

soepkiepe
                                                Deelnemer

dank je :)

ik wil trouwens iedereen die in welke zin dan ook heeft geholpen met het mee kijken, links sturen, op/en aanmerkingen, adviezen, aandachtspunten toch wel even erg bedanken daar voor.
                                                  werd zeer op prijs gesteld vanaf deze kant, en dus niet door alleen soepkiepe, maar ook door mijn vriendin die zelf ook al een naam heeft aangemaakt om een beetje mee te kijken en typen haha.

dit is ook 1 van de reden dat ik ondanks een ford had hier ben blijven hangen..
                                                  veel behulpzame en mee denkende mensen :P

astraTD

Nice dat je geslaagd bent.

Is het die blauwe swing corsa wat je hebt gekocht?

soepkiepe
                                                    Deelnemer

nee is wel een swing trouwens ;)
                                                      is een rooie, die met die blanke lak schade.

dit is hem geworden (zolang de advertentie er niog staat)
                                                      http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/opel-corsa-1-4-swing-hatchback-3-drs-117611977.html?fh_view_size=100&pc=7902hhp&r=50&q=Opel+Corsa+1.4+swing” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 209)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.