Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › astra vs e- kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2011 om 10:52 #17240400
ik heb een astra-f gsi en een e-kadett .
nou was mijn vraag of ik van de e kadett de complete veerpoten zo over kan zetten op de astra , omdat op de kadett verlagingsveren zitten voor een gsi en de kadett dus niet erg inzakt .
of moet ik gewoon de veren overzetten op de astra want de veren passen toch zeker weten op allebei de auto’s .7 juli 2011 om 11:12 #17908107Je moet me er niet op vastpinnen, maar ik dacht dat je ze gewoon om kon zetten…
7 juli 2011 om 11:15 #17908108astra is op basis van kadett,
zijn hetzelfde alleen ander uiterlijk
7 juli 2011 om 12:10 #17908109verschil zit in de toplagers wat k begreep maar pin me er niet op vast
7 juli 2011 om 13:09 #17908110ja, toplagers zijn anders.
Voor de rest past het gewoon.Groeten.
7 juli 2011 om 14:17 #17908111Bij de kadett zit de fusee als 1 geheel vast aan de poot. Wat erg belabberd is als je even schokdempers en veren wil vervangen.
Bij de astra is dat toch net als bij de corsa vd fusee af te schroeven.
Of heb ik het nou fout?7 juli 2011 om 14:52 #17908112Je hebt t fout..
Veerpoten van een Kadett E en een Astra F bestaan beide uit een stuk met de naaf.. Astra G kan los geschroeft worden..
7 juli 2011 om 21:03 #17908113@Oenatje wrote:
astra is op basis van kadett,
zijn hetzelfde alleen ander uiterlijk
klopt ook niet helemaal, de astra is wel degelijk anders!
hier zit een oa een subframe onder, dat wil niet zeggen dat de poten anders zijn!veerpoten zijn op de toplagers na exact hetzelfde!
en de originele veren zijn iets langer als kadett veren van hetzelfde type!7 juli 2011 om 22:04 #17908114@kaneelschep wrote:
Bij de kadett zit de fusee als 1 geheel vast aan de poot. Wat erg belabberd is als je even schokdempers en veren wil vervangen.
Bij de astra is dat toch net als bij de corsa vd fusee af te schroeven.
Of heb ik het nou fout?Gedeeltelijke goed, Corsa had dit namelijk ook als 1 geheel bij de eerste versies :P Kadett-E’s wss ook, maar daar weet ik minder vanaf :)
8 juli 2011 om 07:31 #17908115mense mensen
Het gaat hier om een veerpoten die onder eebn astra past, en iedereen praat ergens anders over?ja de veerpoten van een kadett past wel gewoon onder een astra..
8 juli 2011 om 14:01 #17908116offtopic:
Kennisdelen, bespreken, discussies zijn dan verboden op een forum?Of is dit een forum dat staat voor: afhaalbalie voor ja en nee antwoorden?
8 juli 2011 om 14:32 #17908117@Gsifreak wrote:
mense mensen
Het gaat hier om een veerpoten die onder eebn astra past, en iedereen praat ergens anders over?ja de veerpoten van een kadett past wel gewoon onder een astra..
Ik zie hier geen problemen………….
Er wordt maar meteen gebruik gemaakt on het onderstel van de Kadett E vs Astra F te vergelijken !
Dit is alleen maar EXTRA informatie :thumbup :thumbup :thumbupRik ;)
8 juli 2011 om 14:44 #17908118Aaah dan had ik da verkeerd in mijn hoofd :D
Al met al een bagger systeem. Die fusee vast aan de poot! :P Je moet alles los halen om even een veer te vervangen ofzo.
Bij de corsa is dat in 10 minuten gedaan.8 juli 2011 om 16:51 #17908105@Aapje wrote:
offtopic:
Kennisdelen, bespreken, discussies zijn dan verboden op een forum?Of is dit een forum dat staat voor: afhaalbalie voor ja en nee antwoorden?
Dat maakt niet uit, maar er is eigenlijks geen duidelijk antwoordt voor die persoon..
Dat bedoel ik er mee te zeggen..
u2u
9 juli 2011 om 08:33 #17908119nog wat aanvullende info dan maar.
de veerpoten van een kadett, astra, calibra en vectra a zijn hetzelfde, op het toplager en de schokbreker na.
er zit ook nog verschil in de dikte van je aandrijfassen, je hebt dikke en je heb dunne.
tot en met 1.6 zijn dunne, en vanaf 1.6 tot de rest zijn dikke.
bij een astra en kadett heb je bovenschotels, en bij vectra a en calibra heb je boven schijven.
ik heb zelf op mijn kadett e, voorpoten van een vectra a zitten.
alleen zitten daar de schokbrekers van een kadett in, de veren van een vectra a, en de schotels van een kadett.
en dat gaat goed.groeten.
9 juli 2011 om 11:22 #17908120Ok! op die tour heb ik ook heel lang gereden met de poten van een vectra op mn e kadett. Met veren en schokdempers van vectra.
En speciaal voor gsifreak: Ik denk dat het nu wel duidelijk is. :P
Gewoon overzetten dus.9 juli 2011 om 11:51 #17908121oke mensen allemaal bedankt voor de info , ben weer heel wat wijzer geworden .
gewoon over zetten gaat dus niet want de astra is een 1.8 16v gsi en de kadett 1.4i dus dikke en dunne aandrijfassen .
het ging mij er alleen om om tijd te besparen als ik zo de complete poten over kon zetten maar dat gaat dan niet lukken .
als ik dan toch de assen en schotels moet verwisselen kan ik net zo goed alleen de veren vervangen dat is misschien nog wel minder werk .
van allebei de auto’s moeten de veerpoten erondervandaan omdat de gsi veren die nu onder de kadett zitten onder de astra moeten komen en heb 6cm verlagings veren van een kadett 1.6 gekocht dus die komen dan daar weer onder en hoop ik dat ie wel wil zakken .maar igg bedankt allemaal
10 juli 2011 om 20:50 #17908106Wat mij jaren geleden opviel bij de sloop is dat de giet mal van de Astra naaf huis anders er uit zag, bij de Astra poten die daar op de plank lagen was aan de achterkant materiaal weggelaten en liepen er verstevigingsribben en bij het gietsel van de Kadett liep dit gewoon glad. Maar passen doet het zeker, heb toen ook gewoon Astra poten gekocht en de toplagers van de Kadett gepakt, die Astra poten zagen er toen nog wat nieuwer uit….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.