Astra van 2007 houdt tegen bij hogere snelheid

Forumindex Forums Modellen Astra Astra van 2007 houdt tegen bij hogere snelheid

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18541276
    Kristien Van Roy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2023

      Hallo,

      Ik rij met een astra van april 2007, 135 000 km op de teller. Ik vind het nog steeds een goede auto, ik rij er zo graag en in die 16 jaar heb ik er nooit problemen mee gehad.

      Tot een paar weken terug ik een 500m achteruit moest rijden en dit ook snel gedaan heb. Dan ging ineens het motorlampje branden. Auto reed wel nog ok.

      Opel garage geweest waar ze hem uitgelezen hebben en de fout ging over de lambda sensor 1. Nu hadden ze ook opgemerkt dat er olie in de kabelboom geraakt is en ze vermoeden ook in de computer omdat het aan beide contacten van de kabelboom zichtbaar was. Ze zeiden me daar dat het dus niet zeker was dat er iets mis was met de sensor gelet op de olie.

      Gelet op de ouderdom van de auto, ging ik er eens over denken. De eerste dagen gewoon rondtoeren in de buurt, reed de auto perfect. Het storingslampje van de motor brandt ook niet meer. Alleen als ik wat harder rij, 70, 80, 90 dan ondervind ik soms (zeker niet altijd) dat de auto terughoud, soms eens schokjes en als ik op gaspedaal druk gebeurt ook niet veel meer. 90 per uur rijden lukt wel maar voelt raar. Soms gaat het ineens weg en kan ik terug 120 rijden.

      Ik sta nu voor het dilemma of ik die sensor vervang, wat toch op een 300 a 400 euro lijkt te komen of dat ik de kosten er niet meer aan doe. De garage is absoluut niet zeker dat het probleem daarmee gaat opgelost zijn.

      Probleem is dat ik graag een nieuwe astra zou kopen maar die levertijden lopen op naar een jaar lees ik hier. Een jaar nog met deze auto rijden zonder oplossing is niet mogelijk.

      Wat denken jullie met dit verhaal? Lijken de symptomen op de lambdasensor of kunnen het nog vele andere dingen zijn door de olie lekkage?

      Olie lekkage kwam door drukcontact trouwens, dat is vervangen.

      Grten

      Kristien

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.