Astra Twintop dak sluting

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Twintop dak sluting

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    twintop2009
    Deelnemer

Goedemiddag,

Ik ben al 13 jaar een blije astra twintop eigenaar.

Nu heb ik sinds een week een probleem, het dak gaat volledig open zoals het hoort, maar het dak sluiten gaat niet goed. als het dak dicht is hoor ik geen piep, de ramen gaan niet omhoog en de achterklep wordt niet vergrendeld.

Een garage heeft met de tech2 de auto uitgelezen en deze geeft geen foutcodes, wel geeft deze aan dat de hoedenplank schakelaar geopend is bij het gesloten dak, ik weet ondertussen dat de kans is groot dat een draadbreuk de oorzaak is.  Weet iemand of deze schakelaar in de achterklep zit, waardoor een draadbreuk naar in die kabelboom gezocht moet worden, of zit deze schakelaar ergens anders?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

liviu2004
      Deelnemer

twintop arrangement

twintop2009
        Deelnemer

Bedankt voor je snelle reactie, ik kan hier alleen niet goed uit opmaken welke schakelaar dat is (declid close misschien?) en waar die precies zit. zit die op het achterste dakdeel? Of in de achterklep?

twintop2009
          Deelnemer

Vandaag er achter gekomen dat er een draadbreuk in het dak zat. Vreemd dat de Tech2 iets anders aangaf.
            Draad hersteld en alles werkt weer top.
            dank voor het meedenken.

BadBert
            Deelnemer

sorry, tijdje afwezig geweest…..

Tech 2 geeft geen fout, tenzij je heel lang de knop ingedrukt gaat houden. Dan zou hij namelijk aan moeten geven: Roof, movement to slow.

De kabel naar de voorste grendels was dus stuk, die loopt aan de bestuurderskant door het dak/scharnier naar voren toe.
              Bij open doen gaat alles wel goed, want de dak ecu wil de voorste grendels als OPEN zien (draad onderbroken).
              bij dichtgaan niet, want de dak ECU wacht net zo lang tot hij de grendels als GESLOTEN ziet (draden met “elkaar doorverbonden”) en dan pas piept hij en gaan de ramen omhoog.
              Ook dan doet de kofferbak het weer.

Mooi gevonden, en fijn dat het allemaal weer werkt!!!

Nutthead
              Deelnemer

Ik heb hetzelfde probleem, nu weer (drie jaar geleden ook al, toen opgelost) ik zal zaterdag ‘even’ zoeken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.