Astra twintop 1.6 motor stottert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra twintop 1.6 motor stottert

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    astra_twintop21
    Deelnemer

Ik ben in het bezit van een astra twintop 1.6 16v 105 pk van 2006. Deze heb ik op lpi.
      Vorige week begon hij in ene keer op gas te stotteren en had hij minder vermogen.
      De dag erna ging hij weer goed en 2 dagen erna deed hij het weer, toen ook op benzine, ik heb toen eerst de bougies vervangen, dit helpte niet, het werd hoe langer hoe erger;
      2 dagen geleden heb ik de bobine vervangen, hij bolte direct weer goed en heeft een ganse tijd goed gereden zowel op gas als op benzine. ‘s Avonds toen ik naar het werk reed begon het weer opnieuw. Meestal als ik hem start, op begin rijd hij goed en dan als ik effe aant rijden ben, begint het weer opnieuw. Ik heb vandaag hem laten uitlezen, foutcodes van overslaan van cilinder 1 t.e.m. 4. We hebben deze gewist en hij heeft weer een heel stuk goed gereden en nu juist stottert hij weer een beetje, zwaar geluid en lampje motorstoring ging terug branden.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn ? groetjes

Nick-GSI
      Deelnemer

Deze motoren kunnen slecht tegen lpg, grote kans dat je kleppen moet stellen, en als dat niet werkt dan zal de cilinder kop eraf moeten

pinodreke
        Deelnemer

heb nu 2 jaar een opel astra twintop en heb er al meer problemen mee gehad dan al de rest.

dak en koffer gaan niet meer open en blijft een pinkend geluid maken als ik boven de 30km per uur rijd.

ook heb ik al gehad dat tijdens het rijden ineens mijn raam naar beneden zakt en niet meer naar omhoog kreeg.

van mij mogen de die auto bij de rest afval gooien ,nooit meer.

ik blijf niet voor al die herstellingen betalen, daar kan ik een andere wagen voor kopen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.