astra tailgate sport 1.6 16v Met EGR probleem

Forumindex Forums Modellen Astra astra tailgate sport 1.6 16v Met EGR probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253517
    atratje86
      Lid sinds:
      2 July 2011

      beste mede forumers,

      onlangs heb ik mijn astra f tailgate 96er ingeruild op een astra f tailgate sport 1.6 16v 97er met X1.6xel motor

      Enkel geeft de nieuw astra een motor mangegment lampje aan,
      volgens de verkoper en mijn wederhelft konden dit 1001 dingen zijn maar scheen niks ergs te zijn omdat het lampje ook weer uit ging.

      gelijk na aankoop de auto uit laten lezen.
      conclusie: EGR klep!
      Maar het apparte er aan is dat de garage waar ik de auto heb uit laten lezen niet de EGR klep heeft aangwezen als defect zijnde maar de vacuum actuator secundaire luchtpomp.

      Dus mijn eerste vraag is of dit uberhaubt met elkaar in verband staat?

      tevens loop ik nog tegen een paar dingen aan waarvan ik graag zou willen weten of dit ook in verband staat met de EGR:
      Vermogen verlies
      stotteren
      veel witte rook uit de uitlaat vooral als de auto koud is, op grotere afstanden wordt het minder dus als de motor goed warm is. stotteren blijf.
      (dacht zelf gelijk aan de kopppaking maar merk geen overmatig koelvloeistof/ olie gebruik of mening van de vloeistoffen in koelvloeistof tankje op)

      Ook vraag ik me af wat er nu vervangen dient te worden de EGR klep OF de vacuum of beide?

      hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
      Want wil graag weer heerlijk kunnen rijden in nieuwe aanwinst.

      #18082968
      EdGSI
        Lid sinds:
        13 August 2011

        Ik kan me niet voorstellen dat het motormanagementlampje aangaat als de secundaire luchtpomp gaar is.
        Ik heb mijn secundaire luchtpomp eraf gehaald , meer plaats om te sleutelen :jerry

        Storing ivm egr-klep is vaak al te verhelpen door de EGR-klep schoon te maken. Dit heeft bij mij ook geholpen.
        Goed schoonmaken met remmenreiniger , en daarna inspuiten met WD40
        Mijne stotterde ook altijd , en viel uit als ik de koppeling intrapte.
        Als het nog niet weg is na het schoonmaken , dan EGR-klep vervangen king:

        #18082967
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          witte rook is normaal met dit weer en een koude motor.

          #18082969
          Mr-T-Opel-Astra-G
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2011

            @EdGSI wrote:

            Storing ivm egr-klep is vaak al te verhelpen door de EGR-klep schoon te maken. Dit heeft bij mij ook geholpen.
            Goed schoonmaken met remmenreiniger , en daarna inspuiten met WD40 NOTE: AFDOPPEN en daner weer tussen
            Als het nog niet weg is na het schoonmaken , dan EGR-klep vervangen king:

            @soepkiepe wrote:

            witte rook is normaal met dit weer en een koude motor.

            Hahaha hoevaak ik dit onderwerp heb besproken afgelopen jaar.
            Zolang de rook maar niet blauw is, is er niets aan de hand.

            #18082970
            atratje86
              Lid sinds:
              2 July 2011

              Het is dus verstandig om eerst de EGRklep te reinigen en kijken wat die dan doet?
              EGR zit rechts achteraan de motor als ik dit goed begrepen heb?
              ik had begrepen dat als je de EGR afdopt dat het lampje dan als nog blijft branden??

              de vacuum pomp heeft dus niks te maken met de EGR storing?
              hier van had ik begrepen dat deze een stofzuiger achtig geluid maakt na het starten van de auto deze loopt eventjes en gaat daarna uit.
              Sorry ben ook maar een vrouw :angel

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.