astra start niet (relais tikt)

Forumindex Forums Modellen Astra astra start niet (relais tikt)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222211
    Dens-E
      Lid sinds:
      11 February 2009

      mijn Opel Astra station (2003, diesel) wil niet meer starten
      toen ik ‘t contact aanzette gingen alle wijzertjes bewegen en lampjes knipperen, en als ik probeer te starten probeert hij ‘m niet eens rond te gooien.

      als ‘t contact aanzet ‘tikken’ de relais die ik met een rood vierkantje heb gemarkeerd (zie http://www.Dens-E.nl/downloads/zekeringen.jpg). wanneer ik deze 2 relais omwissel van positie, het zijn nl. dezelfde dan stopt het tikken, maar kan ik nog steeds niet starten.

      accu werd vervolgens heel snel leeggetrokken. auto proberen te starten met startkabels, dit lukte, totdat ik de kabels loshaalde toen ging de motor ook gelijk uit

      weet iemand hoe ik deze relais kan doormeten of klinkt het bekend? of is er welllicht een andere oplossing?

      Op de relais staat de volgende informatie:

      tyco
      V23134-K52-X220
      GM 90 464 760
      12V/40A

      alvast bedankt voor reacties!!

      #17685266
      testdrive
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 November 2008

        als je hem start met startkabels en alles werkt gewoon betekent dat je accu gewoon helemaal dood is.
        start hem is met startkabels en meet dan of de dynamo laad.
        want als je dynamo niet laat en je accu helemaal leeg is klopt het dat je motor uivalt als je de startkabels er weer afhaald

        #17685267
        Dens-E
          Lid sinds:
          11 February 2009

          origineel gepost door testdrive
          als je hem start met startkabels en alles werkt gewoon betekent dat je accu gewoon helemaal dood is.
          start hem is met startkabels en meet dan of de dynamo laad.
          want als je dynamo niet laat en je accu helemaal leeg is klopt het dat je motor uivalt als je de startkabels er weer afhaald

          de accu heb ik nog geen jaar geleden vervangen (nieuw!) dus dat lijkt me erg vreemd dat hij nu al leeg zou zijn, zeker met deze temperaturen en van het ene op ‘t andere moment. begin van de avond startte hij nog als een zonnetje.

          is het normaals dat de relais zo gaan klapperen als de accu leeg is?

          #17685268
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Jupz, das normaal. Uit mijn ervaring kan ik melden dat je dan precies krijgt wat jij omschrijft. Knipperende dashboardverlichting, je hoort tikken, dan is de accu nog niet helemaal dood, maar wel dood genoeg om niet meer te starten. :(

            Mischien heb je ergens sluiting waardoor de accu door lekstroom leegraakt.

            #17685269
            Dens-E
              Lid sinds:
              11 February 2009

              origineel gepost door Astraman
              Jupz, das normaal. Uit mijn ervaring kan ik melden dat je dan precies krijgt wat jij omschrijft. Knipperende dashboardverlichting, je hoort tikken, dan is de accu nog niet helemaal dood, maar wel dood genoeg om niet meer te starten. :(

              Mischien heb je ergens sluiting waardoor de accu door lekstroom leegraakt.

              aii das niet zo mooi :(
              zou raar zijn lekstroom, want er is niets veranderd met m’n auto, maar ik sluit ook niets uit natuurlijk..

              wel rap zeg, ga morgen gelijk terug met de accu naar waar ik hem gehaald heb

              #17685270
              testdrive
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 November 2008

                zeg niet dat je accu kapot is (zou eventueel wel kunnen)
                maar als je dynamo niet laad raakt je accu op een gegeven moment ook leeg

                #17685271
                Astraman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 July 2004

                  Mja maar wellicht een onbekende stroomverbruiker in de auto? Alarm of lader van de tomtom ofzo er nog inzitten?? Moet de aansteker wel contactgeschakeld zijn.


                  @testdrive
                  , da kan ook ja,

                  ooit een keer bij een vriend draad bij dynamo losgegooit als geintje. De dag erna naar assen had ie wel 3x langs de kant gestaan en met startkabels. Lopen kloten. :jerry

                  #17685272
                  testdrive
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2008

                    kijk je laad spanning even na kijken of het 14 volt is.
                    als dat niet het geval is is je dynamo kapot.
                    laad hij wel is er iets met je accu aan de hand of wat @astraman zegt ergens een lek stroom

                    #17685273
                    Dens-E
                      Lid sinds:
                      11 February 2009

                      origineel gepost door Astraman
                      Mja maar wellicht een onbekende stroomverbruiker in de auto? Alarm of lader van de tomtom ofzo er nog inzitten?? Moet de aansteker wel contactgeschakeld zijn.

                      het enige wat ik in de auto zelf heb bijgemaakt is een sony-ericsson bluetooth carkit, voeding via sigarettenaansteker. zit er al 2 jaar in, nooit problemen mee gehad

                      #17685274
                      Astraman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 July 2004

                        Okee dan zal die het niet snel zijn, wat ook kan, het is mij gebeurd dat twee draden, bij mij in de a stijl, door trilling dermate versleten waren dat ze contact maakte met de carroserie, sluiting dus. Dat resulteerde in zekeringen die eruit vlogen, maar het kan natuurlijk ook elders in de auto optreden. Ik hoop het niet voor je, maar mocht het de accu en de dynamo niet zijn dan zou je de hele kabelboom door moeten gaan meten.

                        #17685275
                        Dens-E
                          Lid sinds:
                          11 February 2009

                          origineel gepost door testdrive
                          kijk je laad spanning even na kijken of het 14 volt is.
                          als dat niet het geval is is je dynamo kapot.
                          laad hij wel is er iets met je accu aan de hand of wat @astraman zegt ergens een lek stroom

                          ik heb een fotootje gemaakt vanonder de motorkap http://www.Dens-E.nl/downloads/motorkap.jpg
                          waar vind ik de dynamo, om door te meten?

                          wat ik net ook nog ontdek.. als ik sleutel eruit haal, blijft m’n display in het midden (waar klokje normaal staat) heeel lichtjes branden en springt dan uit, dan weer lichtjes aan en weer uit… lijkt echt op dikke kortsluiting ofzo.. maar ik heb nix veranderd wat dat kan veroorzaken :(

                          #17685276
                          Dens-E
                            Lid sinds:
                            11 February 2009

                            origineel gepost door Astraman
                            Okee dan zal die het niet snel zijn, wat ook kan, het is mij gebeurd dat twee draden, bij mij in de a stijl, door trilling dermate versleten waren dat ze contact maakte met de carroserie, sluiting dus. Dat resulteerde in zekeringen die eruit vlogen, maar het kan natuurlijk ook elders in de auto optreden. Ik hoop het niet voor je, maar mocht het de accu en de dynamo niet zijn dan zou je de hele kabelboom door moeten gaan meten.

                            dát zou pas echt verrot zijn ja! waar zit de a-stijl?

                            #17685277
                            testdrive
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 November 2008

                              dynamo meet je gewoon door plus en min te pakken met een multimeter, makkelijkste is gewoon de accu

                              #17685278
                              Dens-E
                                Lid sinds:
                                11 February 2009

                                origineel gepost door testdrive
                                dynamo meet je gewoon door plus en min te pakken met een multimeter, makkelijkste is gewoon de accu

                                accu had ik al gemeten, die stond maar op 9,6 Volt… maar dat vond ik niet zo raar, na 20x opnieuw proberen te starten

                                #17685279
                                testdrive
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 November 2008

                                  maar dan als hij loopt moet je hem meten

                                  #17685280
                                  Astraman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2004

                                    Mja daar kan je al een verbruiker te pakken hebben. Wellicht een los stekkertje. Is zelf goed te doen om dit te controleren, wel veel werk.

                                    Als je een orginele radio hebt, radiocode opzoeken. Dan de middenconsole uitbouwen, kom je vanzelf bij het bewuste stekkertje.

                                    Hier staat een goeie how-to om erbij te komen.
                                    http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm

                                    Hoelang heb je hem aan de startkabels gehad BTW? Ik zou hem eerst goeie tijd eraan hangen, dan kijken of ie blijft lopen, zo ja, op elke plus en min kan je de uitgangsspanning meten. Bijv je aansteker werkt goed daarvoor. Die moet idd rond de 14v zijn zoals testdrive al zei. Issie 12v, dan loopt ie puur op de accu, dan zal ie ook snel weer uitvallen, maar dan is het je dynamo.

                                    #17685281
                                    Dens-E
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2009

                                      origineel gepost door testdrive
                                      maar dan als hij loopt moet je hem meten

                                      owwk, dat moet ik dan morgen nog even opnieuw proberen.. maar kan het knipperen van ‘t display (zie topic van net) ook komen door een accu die leeg is? lijkt me wel heel vreemd

                                      #17685282
                                      Astraman
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2004

                                        Mja het displat knippert even kort als je er spanning op zet, dus als de stekker hapert of als de accu net wel net niet genoeg stroom heeft. Kan beide zijn.

                                        #17685283
                                        Dens-E
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2009

                                          origineel gepost door Astraman
                                          Mja het displat knippert even kort als je er spanning op zet, dus als de stekker hapert of als de accu net wel net niet genoeg stroom heeft. Kan beide zijn.

                                          display doet het knipperen als de contactsleutel uit het slot is..

                                          #17685284
                                          Astraman
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2004

                                            Jah klopt maar er staat ook spanning op als het contact af is, alleen de achtergrondverlichting brand dan niet meer, je kunt dan ook op een knopje drukken en dan gaat ie even aan zodat je de temp en tijd kan zijn ofzo. Dus er staat een continu spanning op, maar volgens mij gaat het lampje ook even branden als je hem aansluit op de stekker, dus als de stekker een slechte verbinding heeft zou dat het knipperen verklaren.

                                            #17685285
                                            Dens-E
                                              Lid sinds:
                                              11 February 2009

                                              auto is zojuist met auto-ambulance opgehaald door autobedrijf. het ligt iig niet aan de accu, het vreemde is dat hij er gelijk mee stopt als je de start-kabel loshaalt.. ze gaan ‘m onderzoeken

                                              #17685286
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                9,6 volt is niet meer dan een lege accu..

                                                Voor een DIESEL is veel power nodig om de motor aan de praat te krijgen, GOEIE startkabels is dan Essentieel..

                                                met een halfords setje krijg je m niet zomaar aan de gang.

                                                als je de startkabel heb aangesloten op een auto met draaiende motor, deze even een minuut of 5 a 10 laten draaien alvorens je eigen auto te starten.

                                                Zo kan de accu bijkomen..

                                                Willem

                                                #17685287
                                                Astraman
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 July 2004

                                                  Jupz zit niet voor niks een 63 ah accu in, voorgloeien enzo kost veel stroom en de compressie is veel hoger dus is er een sterkere, dus meer stroom verbruikende, startmotor voor nodig.

                                                  #17685288
                                                  Dens-E
                                                    Lid sinds:
                                                    11 February 2009

                                                    net telefoontje van de garage gehad, en het blijkt de dynamo te zijn die defect is…

                                                    #17685289
                                                    testdrive
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 November 2008

                                                      dat dacht ik al

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.