hoi , sinds een tijdje rijdt ik een voor mij hele mooie goed onderhouden astra sports tourer uit 2012 . Hij is heel goed onderhouden en alle onderhoudshistorie en boekjes zijn er bij . Nu komen er sinds een tijdje steeds vaker dashboard meldingen zoals : voertuigservice dringend nodig / koelvloeistof zsm bijvullen / airbag service / anti diefstalsysteem service etc etc . Als dit onder het rijden gebeurt vallen ook heel kort de wijzers uit en 1 keer was er ook vermogens verlies . Mijn vrouw rijdt er dagelijks in en wordt er op zn zachst gezegd gestoord van . Ze verliest het vertrouwen in de auto terwijl er eigenlijk niets aan mankeert . Nu heb ik hem al uit laten lezen maar meestal is er niets te zien maar de laatste keer gaf het systeem communicatiefouten aan . er zijn ook al diverse stekkertjes en dergelijke gecontroleerd , niets te vinden . Nu is deze auto voorzien van apple car play en deze is in eigen beheer geinstalleerd en ook dit systeem gaat zn eigen leven leiden , plosteling uit of veel harder of zachter . Kan het aan dit systeem liggen ? Mijn eigen garage houder denkt dat het daar aan ligt maar voorpelde al dat er dan van alles uit elkaar en van elkaar gehaald moest worden om het probleem te vinden en dat ik beter weer een origineel systeem erin kan zetten ( die ik net verkocht heb ) Maat van mij heeft er ook naar gekeken en die dacht dat het contactslot wat te ruim was en hij dacht dat het wellicht daar aan zou kunnen liggen . Nu weet ik niet wat ik moet doen , eigen garage weet het eigenlijk niet en dat wordt een dure aangelegenheid , of moet ik er mee naar een officiele opel garage of juist naar een bedrijf die radios ed inbouwt ? We zijn een beetje radeloos en willen hem hier niet om weg doen . Wie heeft er wat tips wat het beste is om te doen ? De apple car play willen we eigenlijk ook niet kwijt maar als dit wel het probleem is dan zal het wel moeten uiteindelijk . Graag hoor ik van jullie . gr martin freriks