Astra Sport Sedan 1.7 Cdti 110 PK

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Sport Sedan 1.7 Cdti 110 PK

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268176
    SardoniS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2006

      Hey , vanaf volgende week mogen we onszelf weer tot de Opel-clan rekenen.

      Na bijna 20 jaar Opel gereden te hebben kozen we er vorig jaar ervoor om eens voor een C4 te gaan.

      Een keuze die ik al redelijk snel betreurde , niettegenstaande dat Citroens basis af beter uitgerust zijn kon ik me niet van de indruk ontdoen dat het veel minder degelijk was.

      Toen begin van de week de folder van de overname-bonus (in Belgie) in de bus viel rees dan ook het idee om eens prijs te gaan vragen.

      Na een bezoek aan een 4-tal dealers (overname-prijzen vielen dik tegen) hebben we toch een wagen naar ons goesting gevonden.

      Het is dus een Stockwagen Astra Sports Sedan 1.7 Cdti ecotec 110 PK.(+/- 8500 euro aan kortingen)
      Uitvoering is Cosmo met volgende opties : Lederen bekleding , sportchassis , Bi-Xenon verlichting , Navigatie SD900 en 235/45/18 Velgen.
      Na 2 kadetts , 2 corsa’s , 2 astra’s en 1 Vectra wordt dit dus onze 8ste Opel.

      Wat wel vervelend was en is dat als je de prijs gaat vragen voor overname deze berekend wordt voor een periode van een 10 dagen.

      Wanneer je dus een auto wilt bestellen moet je er mee rekening houden dat je oude wagen nog sterk in waarde kan dalen.
      Begrijpelijk natuurlijk want ze werken met opkopers.

      Had ik nu een Opel ter overname gehad had was dit minder het geval kunnen zijn mits deze nog bestemd was voor de binnenlandse verkoop.
      Dan hadden we wel eens een auto besteld op LPG maar de wachttijd was circa 5 maanden (voor een Mokka).

      Graag had ik dan ook jullie ervaringen gehoord over dit model , ook als iemand weet of er gigantisch veel verschil zit tussen deze motor en de opvolger .
      Het verschil in CO-uitstoot is me bekend , maar is er buiten het prijsverschil in BIV nog merkwaardige verschillen ?

      Zouden jullie deze motor laten Chiptunen of zo laten ?

      Ps: Wat ik wel bij deze wagen ga missen is de elektronische handrem , dat was echt wel een gemak wat je snel gewoon wordt.

      #18253824
      SardoniS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 October 2006

        Na edit nog enkele vraagjes : Ik ben zeker geen hardrijder (meer) en rijd meestal rustig op autosnelwegen en secundaire.
        Zou ik dan beter enkele aanpassingen laten doen ivm de EGR-klep en/of de roetfilter ?

        #18253825
        Wim2503
          Lid sinds:
          18 September 2014

          Ik heb ook een Astra gekocht met dezelfde motor. Ik heb nog geen ervaring (krijg hem donderdag) :D . Ik ga volgen welke reacties er komen. En… veel succes met je Astra.

          #18253826
          SardoniS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 October 2006

            Bedankt , jij ook trouwens .
            Welke kleur / versie / uitvoering heb jij ?

            #18253827
            Wim2503
              Lid sinds:
              18 September 2014

              Ik heb de Astra 1.7 CDTI TS combi edition. De klaur is carbon zwart.

              #18253828
              Astra 1.4 NZ
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 December 2011

                De 1.7 cdti is een heel oude motor die af en toe vernieuwd werd. Maar de basis komt van Isuzu. Sterk zijn ze alleszins, maar problemen met de roetfilter kan je zeker hebben. Je kan deze er bij verschillende Belgische bedrijven vanonder halen alsook de EGR om problemen(kosten) te vermijden. Goh verschil tegenover 1.6cdti.. Is volledig nieuw, veel stiller, en direct veel vermogen en loopt zacht bij 1.7 pas boven 2.000 toeren veel vermogen daaronder nogal traagjes.. Dat is wat ik zelf heb ervaren. Veel succes.

                #18253829
                SardoniS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 October 2006

                  Heb ergens gelezen dat beide uitschakelen geen kwaad kan maar alleen slechter voor het milieu is .
                  Klopt deze stelling of zijn er ook nadelen op mechanisch vlak ?
                  Ik onthoud vooral dat deze motoren sterk zijn :thumb
                  Voor een stockwagen met de nieuwere motoren moesten we al uitwijken naar de Meriva en deze stond ons niet echt aan.

                  #18253830
                  Astra 1.4 NZ
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 December 2011

                    Slechter voor het milieu.. Niet echt, laten zitten is alleen slechter voor de portemonnee.

                    Nee even serieus, ken een paar mensen die dit laten weghalen hebben en geraken steeds door de keuring en we hebben ook bij een bedrijf laten testen voor en na en scheelde niks qua uitstoot/vervuiling. Integendeel, velen beweren dat de wagen juist soepeler gaat lopen na het verwijderen van de roetfilter.. Ook zijn er met roetfilters grote problemen zoals om de 400km een kwartier regeneren ( dan moet je blijven doorrijden, stoppen is schadelijk) Roetfilters zijn gewoon een belachelijk idee… Zoek maar op google: problemen door roetfilter

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.