Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Astra OPC I gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 16:16 #17213640
Hallo,
Heb inmiddels mijn astra coupe verkocht,
Nu ben ik op zoek naar een nette ,onverprutste astra OPC I,dus met x20xer motor.
Liefst in t zwart.
Weet iemand er mischien nog ergens een te staan?1 november 2009 om 13:31 #17543426Ga er volgende week een bekijken…iemand nog tips waar ik op moet letten?
1 november 2009 om 16:16 #17543427Of de auto geen (grote) schade heeft gehad, goed is onderhouden, goed rijdt en uiteraard of hij netjes is…
Maar zoals je zelf al aangeeft zoek je een onverprutst exemplaar dus dat zal je zelf wel kunnen beoordelen neem ik aan.4 november 2009 om 19:41 #17543428tjee, ben je toch even een paar maanden te laat man…..
Had een mooi onverprutst model OPC voor je gehad… Helaas. Maar er zijn er vast en zeker wel meer.
Let goed op de remmen vooral de binnenzijde van de schijven. Even voelen of er grote randen in zitten….
Kijk ook even onder de auto, op de voorbruggen links en rechts zitten van die plastic remschijfkoelers, als deze eraf zijn heb degene er best wel mee geraced over drempels enzo. Is een indicatie, maar geen garantie natuurlijk.
4 november 2009 om 19:48 #17543429In Smilde staat er ook nog eentje, is een grijze, maar das drenthe, dus een stukje sturen
leek wel een nette9 november 2009 om 09:06 #17543430Afgelopen zondag dus een zwarte opc weeste kijken met 75000 km op de teller,en het viel toch wel tegen…even een opsomming:
-Motor liep erg onregelmatig.
-Als de motor liep en je draaide het olie vul dopje los spetterde er olie uit.
-Motorstorings lampje brande regelmatig.
-2e versnellig was niet te gebruiken zonder geknars
-scheurtje in de deurrand.
-tankdopje sloot niet
-distributie riem moet vervangen worden.
-achterkant onderstel wat roest
-kras op achterbumper
-tankklepje sluit niet
-doffe koplampenDus we zoeken maar weer verder
9 november 2009 om 17:03 #17543431Dat is me nogal een lijstje. Wel een mooie kilometerstand overigens maar lijkt me een goed besluit om die niet te kopen. Kwamen nog een hoop kosten bij om hem in orde te maken. Maar een krasvrij exemplaar vinden lijkt me toch wel heel erg moeilijk. Weet je zeker dat je ook geen “echte” blauwe wil:P haha
9 november 2009 om 17:06 #17543432origineel gepost door gt/w
In Smilde staat er ook nog eentje, is een grijze, maar das drenthe, dus een stukje sturen
leek wel een netteIs een Turbo.. Maar ziet er inderdaad netjes uit!
9 november 2009 om 19:44 #17543433origineel gepost door Klanderman
Dat is me nogal een lijstje. Wel een mooie kilometerstand overigens maar lijkt me een goed besluit om die niet te kopen. Kwamen nog een hoop kosten bij om hem in orde te maken. Maar een krasvrij exemplaar vinden lijkt me toch wel heel erg moeilijk. Weet je zeker dat je ook geen “echte” blauwe wil:P hahaOpc blauw ben k nu ook over aan het denken,word de keuze iets ruimer (is toch al erg beperkt)
Deze auto was overgins wel erg netjes in de lak,maar dat was dan ook een van de weinige goede punten.9 november 2009 om 19:45 #17543434origineel gepost door Harjan
origineel gepost door gt/w
In Smilde staat er ook nog eentje, is een grijze, maar das drenthe, dus een stukje sturen
leek wel een netteIs een Turbo.. Maar ziet er inderdaad netjes uit!
Die uit Smilde had k ook gevonden op internet,maar dat is idd een turbo.
10 november 2009 om 17:56 #17543435origineel gepost door DaanH
-Als de motor liep en je draaide het olie vul dopje los spetterde er olie uit.-achterkant onderstel wat roest
Als je wilt dat je nokkenassen gekoeld en gesmeerd worden…ben je erg blij dat er olie via de vuldop naar buiten sputtert als je hem los draait…dit is gewoon normaal hoor :sleeping
En wat betreft je onderstel iedere Astra G heeft daar wel “wat” roest opzitten (achteras + componenten evenals het subframe)
Succes met je verdere zoektocht naar ‘n OPC
Greetzzz!!!
13 november 2009 om 20:53 #17543436Het lijkt wel alsof er geen orginele goede astra opc I ‘s meer te koop zijn.ik kan er maar geen vinden:(
13 november 2009 om 21:37 #17543437Dat er olie uit de vuldop spettert is idd normaal, of er moet een olie spatplaat gemonteerd zijn (sommige merken doen dat).
Distributie riem (vind ik tenminste) kun je beter zelf (laten) vervangen, meteen waterpomp erbij, weet je tenmiste zeker dat je er 60.000km of 4 jar vanaf bent zonder er aan te hoeven twijfelen.
Doffe koplampen, tja, als de vraagprijs een beetje fatsoenlijk is, dan haal je of nieuw of op de sloop de koplampjes, met een uurtje heb je ze vervangen.
Dus dan vallen er al weer 3 dingen van je lijstje af.
14 november 2009 om 14:24 #17543438origineel gepost door DaanH
Het lijkt wel alsof er geen orginele goede astra opc I ‘s meer te koop zijn.ik kan er maar geen vinden:(mag het een belgische zijn weet er nog een staan int zwart met wit zwart alcantera en witte jantjes:afro
14 november 2009 om 16:59 #17543439Er staat nu een blauwe op MP
http://link.marktplaats.nl/296559478
Hij lijkt op de foto’s wel netjes…
14 november 2009 om 17:37 #17543440origineel gepost door OPC Turbo
Er staat nu een blauwe op MPhttp://link.marktplaats.nl/296559478
Hij lijkt op de foto’s wel netjes…
Ja die had ik ook al gezien op marktplaats:P,heb die jongen al proberen te bellen maar nog geen gehoor…
Toch bedank dat je mij daar ff op wijst.:thumbup
14 november 2009 om 19:02 #17543441origineel gepost door OPC Turbo
Er staat nu een blauwe op MPhttp://link.marktplaats.nl/296559478
Hij lijkt op de foto’s wel netjes…
Ligt het nu aan mij of is er iets geks met die wielen. Ze lijken heel klein en de banden juist heel groot. Volgens mij liggen hier banden op met een grotere wang. Normaal is het 215-40 r17 maar dit lijkt me 215-45/50 r 17 of zo. Ziet er een beetje gek uit, niet zoals bij mij in ieder geval.
14 november 2009 om 23:46 #17543442Er staan geen BBS logo’s op de naafkappen als ik het zo zie… maar dat is niet het ergste…
Banden maat ff controleren bij bezichtiging… moet idd 215/40R17 zijn geen 45 want die zijn te groot en lopen misschien zelfs aan in de wielkasten (vooral als je achter passagiers hebt)
15 november 2009 om 16:39 #17543443Ben er vanmiddag geweest,de bandenmaat was idd verkeert.er zaten 205/50r17 banden op.
Verder hadden de schijven voor kleine haarscheurtjes.
en de deuren hadden in de raamlijst ook kleine scheurtjes,zowel de linker als rechter deur.De airco moest afgevult worden en er zat wat vocht in de koplampen.maar algemeen gezien was de auto een stuk beter dan die ik vorige week heb bekeken.
Is het ook normaal bij deze motoren dat ze stationair een beetje onregelmatig lopen?
16 november 2009 om 16:14 #17543444heeft een opcI geen spiegel verwarming??
16 november 2009 om 17:31 #17543445Volgens mij is het zo bij Opel dat als de spiegels electrisch verstelbaar zijn ze ook altijd verwarmd zijn…
Die van mijn OPC2 zijn wel verwarmd in elk geval en volgens mij zijn de spiegels van een OPC1 hetzelfde…16 november 2009 om 17:36 #17543446AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, wanneer je achterruit verwarming aan zet, gaat je spiegel verwarming ook aan. Zit er gewoon op:thumbup
16 november 2009 om 17:37 #17543447@ DaanH
Het is inderdaad normaal dat de auto stationair onregelmatig loopt. Ligt aan de nokken. Dit zorgt er o.a. voor dat die iets meer vermogen heeft dan een standaard 2 liter;) Ik vind het zelf wel mooi klinken. Ik heb ook geen kat meer en een sebring einddemper en dan heb je van die lekkere plofjes, vind het wel wat hebben.Er zit overigens gewoon spiegelverwarming op hoor. Gewoon via de knop van achterruitverwarming.
Als de airco maar niet lek is dan valt dat vullen nog wel mee. Moet officieel toch elke 2 jaar. Wel een prijzig grapje vind ik altijd.
En lekke koplampen is een astra kwaaltje. Ik heb het ook gehad en heb maar meteen voor xenon koplampen gekozen ze waren ook vaal geworden. Je kunt ook de doppen controleren en de koplamp opnieuw gaan afkitten. Dit kan nooit kwaad.
Wat betreft die haarscheurtjes zou ik het niet weten. Dit probleem ken ik niet. Misschien dat iemand anders hier meer verstand van heeft?
Groeten Chiel
16 november 2009 om 17:54 #17543448AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Klanderman
Er zit overigens gewoon spiegelverwarming op hoor. Gewoon via de knop van achterruitverwarming.Groeten Chiel
Broer, dat zei ik net:jerry
16 november 2009 om 18:23 #17543449Die haarscheurtjes komen wel vaker voor maar dat is niet specefiek Astra ook andere auto’s hebben dat… meestal is het een teken van slechte warmte afvoer van de remschijven, bijvoorbeeld als ze “te” dun worden of als ze overbelast worden (veelvuldig achter elkaar erg hard remmen) de enige optie is schijven en blokken vervangen.
De deuren willen bij een Astra G 3 deurs wel eens scheuren in de naad net in de hoek onder het raam… dat heb ik al vaak gezien, het kan geen kwaad ook niet voor de A.P.K.
Dat de Airco gevuld moet worden kan komen door dat hij leeg is (door waarschijnlijk) een lekker condensor (Astra G en Zafira A kwaal) de condensor rot bij deze type’s nogal eens door omdat er vuil tussen de kap van de koelvin en condensor blijft liggen…
Oplossing is de kap aanpassen (hoekjes onderin naast de bevestiging eruit snijden/breken) en de condensor vervangen en het geheel af en toe schoonmaken (bijvoorbeeld tegelijk met een onderhoudsbeurt)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.