Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2013 om 18:55 #17258623
Mijn astra doet iets waar ik mij eigenlijk mateloos aan irriteer maar waar ik tot op heden geen oplossing voor gevonden heb.
het geval is als volgt… als ik ‘normaal’ door mijn versnellingen trek merk ik eigenlijk niks.
Wanneer ik het gas pedaal vloer en de toeren lopen op krijg ik bij +/- 3000 a 3500 toeren een soort hapering in het optrekken, net of hij even geen benzine krijgt. af en toe lijkt het of hij het bij 5000 toeren ook een heel klein tikke doet maar bijna niet merkbaar, daarna loopt hij zonder problemen door tot de toerenbegrenzer er een eind aan maakt.Ik heb nu een week of twee gereden zonder de kap van mijn k&n filter (57s) dus met open filter….
Wat ik dan krijg is dat de trekkracht wat af lijkt te nemen door de bak warme lucht die hij onder de kap vandaan trekt, maar het haperen verandert dan wel nu lijkt het alsof hij bij 3000/3500 een zet extra krijgt en of dit bij 5000 toeren weer gebeurd, het is duidelijk voelbaar dat er iets veranderd in de inspuiting oid.
Feit blijft dat dus in de normale situatie met gesloten airbox die zeer duidelijk voelbare hapering er steeds is.Wie o wie heeft er goede tips waar ik het moet zoeken.
het gaat dus om een X20XER blok. km stand 158000
heb dit weekend nog een uitgebreide onderhouds beurt gedaan:
forte motorflush bij de oude olie, half uurtje stationair lopen. olie en filter gewisseld, half uurtje laten lopen met wisselende toerentallen, en daarna nogmaals verse olie en filter erop/in.
Stappenmotor schoongemaakt.
voor de zekerheid nogmaals een nieuw brandstof filter erop gedaan (was 5000 km geleden ook al gedaan)recent zijn ook bougie’s vervangen voor Denso Iridium bougie’s en de Luchtmassameter heb ik een maandje of twee geleden ook vervangen voor een origineel opel exemplaar.
ik heb veel gegoogled enzo maar kan geen antwoord op mijn probleem vinden en vind het inmiddels vrij hinderlijk worden.
Gr Rolf
17 juni 2013 om 21:01 #18153187Heb vaker slechte dingen gelezen over die bougies. Probeer orginele
17 juni 2013 om 21:06 #18153188bombienebrug :hmmz
17 juni 2013 om 21:31 #18153189@NoFear1696 wrote:
bombienebrug :hmmz
dan zou blackx20xer even moeten kijken of er een foutcode is opgeslagen mbt overslaan cilinder 1,2,3,4 of overslaan meerdere cilinders gedetecteerd
17 juni 2013 om 21:32 #18153190en als ie af toe eens hikt en hij heeft die foutcode , zou ik eerst originele bougies proberen , zon bobine is knap duur
18 juni 2013 om 04:36 #18153191Ik krijg in principe nooit een lampje op het dashboard, had hier eerst wel eens last van maar dit lag aan de Luchtmassameter, die heb ik vervangen en sindsdien geen last meer van gehad.
wel kwam ik er gisteravond achter toen ik bij een maat van me zijn brandstoffilter aan het vervangen was dat die dus bij mij verkeerd om zit. kan hier nog een oorzaak zitten denken jullie? ik ga die iniedergeval vanavond omdraaien en kijken of dit iets veranderd aan de zaak. zit er een termijn aan hoe lang de foutcode’s bewaard worden? ik neem aan dat dit weer op 0 gaat als je de accu los gooit?
zal ook de bougie’s er eens uit draaien en kijken of ik daar wat aan zie qua kleur.
verder loopt de motor erg netjes stationair etc
gr Rolf
18 juni 2013 om 05:44 #18153192Controleer je Luchtmassameter, Bogies en Injectoren. Zou ook nog een van je toerentalsensoren kunnen zijn welke niet helmaal doet wat hij moet doen.
18 juni 2013 om 15:09 #18153193Gooi die knn kelk gewoon eens weg en probeer het orgineel zo een kelk werkt je vermogen alleen maar ten onder gewoon een orginele luchtbak met orgineel of inleg knn filter dat kan het inhouden ook goed zijn
18 juni 2013 om 15:56 #18153194Kan je m uit zijn versnelling op een verhoogt toerental houden als je gas geeft??
Nu blijkt dat er scheurtjes in het uitlaatspruitstuk te zitten. Aan de onderkant heel klein. Vanaf de binnenkant beter zichtbaar dan de buitenkant. Moet nog wel kijken of ie dit geholpen heeft.
Grt Mark
19 juni 2013 om 15:48 #18153195:thumb het probleem is opgelost! Iniedergeval bedankt voor de tips die jullie gegeven hebben.
Ik kwam er dus eigenlijk per toeval achter deze week; enige tijd geleden is er door een garage het een en ander gedaan aan de auto waaronder het vervangen van het brandstoffilter
Daarna is de auto ivm een gesloten benzine pomp zo goed als helemaal leeg geweest waarna eigenlijk het probleem langzaam erin geslopen en steeds wat erger werd.
Ik dacht dus dat het niet aan het brandstof gedeelte kon liggen omdat het filter nieuw was en injectie reiniger ook geen verbetering gaf.Toevallig belde een maat van me dit weekend (die heeft een Astra G coupé) en die had een lekkage aan het brandstoffilter, vervolgens heb ik voor zijn auto en gelijk maar voor mijn eigen auto een nieuwe gehaald (Just to be sure).
Op dat moment kwam ik er dus tijdens het vervangen van zijn filter achter dat die van mij dus verkeerd om zat, dus de nieuwe maar eens op de juiste manier gemonteerd en gister even een stuk proef gereden, en wat denk je weg is het! hij klinkt in zijn geheeld gewoon ‘anders’ dan dat hij deed ondanks dat hij wel goed liep op het eerste gezicht.iniedergeval ben ik weer happy :D
22 juni 2013 om 17:57 #18153196Oké ik trek even deze twee terug: – :thumb :D ….
Ik dacht dat het weg was maar het is inmiddels weer terug, na een paar ritjes toen het warm was had ik geen last meer.
Echter vandaag weer op pad geweest en het is er weer, ik heb wel het idee dat het punt waarop het gebeurd iets hoger is qua toeren, het zit nu exact op 4000 toeren…. eigenlijk zo rond de 120km/h… erg hinderlijk!Ik heb de bougie’s er even uitgedraaid, die zien er volgens mij goed uit toch? enige is dat het bij twee van de vier lijkt of het puntje van de electrode wat korter/kleiner is dan bij de andere twee.
ook heb ik de motor even laten lopen (was al warm) en heb ik het bobine blok en de bougie kabels goed nat gespoten maar dan verandert er niks in het lopen van de motor.
Kan het dan evengoed zijn dat het bobine blok niet goed is?ik ga iniedergeval een setje standaard bougie’s bestellen (bosch is origineel denk ik?) just to be sure dan maar.
heeft iemand verder nog suggestie’s? ik wil toch graag zo veel mogelijk uitsluiten voor hij eventueel naar de garage gaat.
gr Rolf
23 juni 2013 om 08:54 #18153197Die bougies zien er niet al te best uit. Zeker de meeste rechtse niet, gewoon even nieuwe bougies halen die er origineel in gaan. En niet van die dure iridium bougies, want heeft al meerdere keren bij mij gebleken. Dat die bougies alleen maar voor storingen zorgen.
23 juni 2013 om 10:22 #18153198Dan doel jij neem ik aan op de Electrode zelf?
Ik heb het even nagekeken, heb deze bougie’s er ingezet bij 143500km hij heeft nu 158000 gelopen wat kan hier dan de oorzaak van zijn dat deze er zo slecht uit zien?
kan dit door een ‘verrotte kabel’ oid komen, of zou het omgekeerde brandstoffilter/te arm mengsel de boosdoener kunnen zijn?
ik heb iniedergeval een nieuwe set bougie’s en nieuwe set kabels besteld en ik begrijp dus uit jou woorden dat het goed kan dat hij hier niet echt lekker op loopt?
gr Rolf
26 juni 2013 om 19:57 #18153199Zo even een update van mijn kant…..
Vandaag de bougie’s vervangen voor oem GM bougie’s…. en daarna test rit van een km of 30 naar schoonvader gemaakt en na het eten weer terug.
conclusie, hij loopt weer als een zonnetje ook stationair en optrekken gaat allemaal een stuk soepeler…voor mij dus geen Iridium bougie’s meer daar kan hij dus blijkbaar niet mee overweg. :swear
26 juni 2013 om 21:31 #18153200Nothing beats original GM parts king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.