Astra of Vectra ocassion; acceptabele kilometerstand

Forumindex Forums Modellen Astra Astra of Vectra ocassion; acceptabele kilometerstand

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226558
    CKroon
      Lid sinds:
      30 September 2010

      Beste formulezers,

      Wegens gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een astra of vectra station. Ik rijd maar 6 a 7duizend km per jaar, dus als het klokje boven de 100000 staat is dat op zich niet zo erg. Maar ik weet niet wat nog een acceptabele stand is.

      Ik denk zelf aan een bouwjaar van 2005 of jonger en dan mag het wel een leuke station zijn

      Graag ontvang ik van jullie advies over wat slim is.

      Dank voor alle reacties.

      Mvrgr.
      Carlo

      #17736110
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        als hij goed is onderhouden is alles tussen de 1 en 2ton acceptabel, vaak daarboven ook nog maar het zou een gevoelskwestie kunnen zijn om onder de 2 ton te blijven.

        #17736111
        astropel
          Lid sinds:
          1 November 2009

          Tja wat is een redelijke kilometerstand?

          Ikzelf probeer altijd een auto onder de ton uit te zoeken maar dat is meer psychisch ;-)
          Momenteel rijd ik een astra G station sport II edition en dat is echt een heerlijke auto. Ik heb m gekocht met 65000km en nu staat er bijna slechts 90000km op de teller.
          (Dit is ook de reden dat ik nu weer voorzichtig aan het kijken ben naar een wat jongere)

          Het is de 16v uitvoering dus die heeft ook net even wat meer power van de 8v.
          Voordeel van de G uit dit tijdperk, is dat ie bomvol opties zit omdat het “laatste modelllen” waren voor de H eraan kwam.

          Volgens mij kun je deze modellen met vergelijkbare kilometerstand nu wel vinden voor een bedrag tussen de 8000 en 9500 euro.

          Ik zou zeggen suc6 ermee.

          #17736112
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            ik had overigens ook een corsa gehad van 10 jaar oud met 63k op de teller maar daar heb ik juist veel problemen door gehad.

            Distributieriem was aan zijn leeftijd (en km stand overigens), de banden waren uitgedroogd, veel vervuiling in het blok omdat er nooit echt lange afstanden mee waren gereden. Je moet dus zoeken naar een mooie tussenweg.

            #17736113
            mrmonkey
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2006

              ik heb een astra 2.2 met 238.000 km op de teller en loopt nog steeds perfect en ziet er ook goed uit…

              het is geluk hebben, sommige autos met een lage kmstand is ook niks :thumbup

              #17736114
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Het is absoluut geluk hebben. Heb ook autos met weinig KMs gehad en veel problemen.
                Ik zou zelf voor een benzine (heb ik voor mn vrouw ook gedaan) kijken naar tot 10 jaar oud, tot 150k. Maar dat is meer persoonlijk.
                Tot 2 ton klinkt goed wat mij betreft

                #17736115
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  De auto die ik gekocht heb met de minste kilometerstand, heeft bij mij wel de meeste problemen gehad inderdaad.

                  maar dat kan ook komen omdat deze qua technisch vernuft een stukkie verder is dan mijn eerdere opels.

                  Mijn Vectra had 78.800km gedraait en was 8 jaar oud.

                  echter heb ik in de eerste 30.000km de meeste problemen gehad met deze auto.

                  daarna weinig gekkigheid gehad, de Vectra staat nu net over de 200.000km, en is ruim 14 en een half jaar oud.

                  Willem

                  #17736116
                  ytzen
                    Lid sinds:
                    19 September 2010

                    ik heb mn astra g gekocht met 145.000 op de teller staat nu bijna op 170k maar weinig problemen gezien buiten het normale onderhoud om dan… het is bij 2e hands auto`s ook een beetje geluk hebben mensen ruilen tegenwoordig alles maar in en garages doen er niks meer aan om de kosten de drukken….

                    #17736117
                    boxum56
                      Lid sinds:
                      8 January 2008

                      Onderhoud is behoud zegt men altijd, en je moet een beetje geluk hebben.
                      Ik ga altijd op mijn algehele indruk af, het gevoel wat je van de wagen krijgt. Als alles netjes is aan de binnenkant en de motorkap, niet opgepoetst maar gewoon fris zonder schoonmaakmiddel, dan lijkt het vaak wel goed. Je ziet snel genoeg of iemand met liefde voor zijn auto erin heeft gereden of niet.
                      Tuurlijk komen daar de technische zaken bij als onderhoud en kilometerstand!

                      #17736118
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        Ik heb zelf een Opel Astra F uit 1992 met 450.000 km op de teller.
                        Behalve dan dat hij een beetje pk’s mist met de jaren neemt hij nog steeds geen olie en koelvloeistof. dus deze km-stand kan ook. je moet natuurlijk wel zuinig zijn met je auto en hem net zo behandelen als je eigen kinderen.

                        Rik

                        #17736119
                        ytzen
                          Lid sinds:
                          19 September 2010

                          origineel gepost door KadAstra-EF
                          Ik heb zelf een Opel Astra F uit 1992 met 450.000 km op de teller.
                          Behalve dan dat hij een beetje pk’s mist met de jaren neemt hij nog steeds geen olie en koelvloeistof. dus deze km-stand kan ook. je moet natuurlijk wel zuinig zijn met je auto en hem net zo behandelen als je eigen kinderen.

                          Rik

                          en hoeveel van deze heb je zelf gereden?

                          #17736120
                          koenelsenaar
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 April 2010

                            origineel gepost door ytzen

                            origineel gepost door KadAstra-EF
                            Ik heb zelf een Opel Astra F uit 1992 met 450.000 km op de teller.
                            Behalve dan dat hij een beetje pk’s mist met de jaren neemt hij nog steeds geen olie en koelvloeistof. dus deze km-stand kan ook. je moet natuurlijk wel zuinig zijn met je auto en hem net zo behandelen als je eigen kinderen.

                            Rik

                            en hoeveel van deze heb je zelf gereden?

                            Als hij een dieseltje heeft kan dat wel, AstraTD op dit forum heeft ook twee wagens staan met hoge km stand…

                            Voor benzine llijkt het me erg onwaarschijnlijk?

                            Koen

                            #17736121
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Tja, onze kadett is ook pas naar de sloop gegaan toen de C16NZ motor de 470.000km heeft gereden.

                              deze is naar de sloop gegaan ivm TE VEEL roest aan de draagdelen, nieuwe APK had gewoon te duur geweest.

                              De motor zelf draaide er niets minder om, ik lees vaak dat motoren vermogen missen na zoveel kilometers, daar was bij deze niks van te merken, de Kadett is altijd vlot bereden eigenlijk, en nooit lui geworden daardoor.

                              zo deed de Kadett Station 1.6i GL nog bij de 450.000km:

                              0-100: 12,9 seconden
                              top: 180km/u navi
                              gem verbruik: 1 op 13,5

                              nu zat er wel een nokkenas in van een Daewoo Nexia 1.6 8klepper omdat de originele versleten was. (wel apart hoor, zo’n Daewoo logo op het nokkenashuis)

                              Willem

                              #17736122
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Ik denk dat je beter een auto met veel (snelweg) km’s kan kopen, dan een boodschappenwagen die 3x per dag met een koude motor rond reed.

                                #17736123
                                Astra_DLS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2008

                                  Mja als ik naar een auto kijk, moet een benzine toch wel minimaal 5000 per jaar gelopen hebben en een diesel toch wel 10.000 / 15.000 km. Dus een diesel van 10 jaar met 50.000 km op de teller zou ik al laten staan.

                                  Mijne heb ik gekocht met 193K op de teller en toe was ie 9 jaar oud. Das dus iets meer dan 20 K per jaar gemiddeld en dat vind ik wel netjes voor een diesel. Staat nu trouwens op 280.. en nog geen tekenen van overlijden…

                                  Benzine van 2005 moet in mijn ogen dus wel minimaal ca. 30.000 hebben gedraaid, liefst iets van 40 / 50.000. Bij 150 is het ook niet reëel meer want dat betekend dat iemand dik 30.000 per jaar rijdt met een benzine..

                                  #17736124
                                  KadAstra-EF
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2010

                                    Ik heb de Astra gekocht in 2001 met 165.000 km op de teller.
                                    Direkt lpg in laten bouwen en vanaf dat moment zijn het mijn kilometers. Wel heb ik 2x de koppakking lek gehad a E 600.
                                    Maar voor de rest : Prima wagen !!!
                                    Ik heb de auto bijna 10 jaar.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.