Astra Model H, bekend probleem met claxon niet werkend e.d.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Model H, bekend probleem met claxon niet werkend e.d.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18555302
    Sanderover
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2024

      Hoi,

      Ik heb een vraag over een Astra uit 2004 waar de claxon het af en toe niet van doet behalve als je de boord verlichting op minimaal zet, dan werkt hij meestal wel.

      Het is kennelijk een bekend probleem dat er corrosie ontstaat op de module die in het stuur zit, maar daar ben ik de naam van kwijt.
      Nu zegt de Opel garage, dat is geen bekend probleem, maar die module kost 400,- en dan moet hij er nog in……nou daar zit ik dus niet zo op te wachten.

      Is er iemand die dat ding er veilig uit kan halen (omdat deze achter de airbag zit) en dat de corrosie eraf gepoetst wordt?

      Zover ik heb begrepen is dat opzich goed te doen…..maar ik heb niet de kennis om de airbag uit het stuur te halen enzo, wie o wie kan mij helpen wat te doen?

      Alvast bedankt!

      #18555316
      ro071
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2023

        Als het alleen de toeter is, lekker laten zitten 😂.  Als die voor apk moet zorg dat de boord verlichting op minimaal staat.  Maar wat is af en toe ? Bij mij werkt die soms ook niet, sporadisch.  Heb je bij een lange rit ook problemen met cruise control ?

        het gaat om de stuurkolom module. Is wel een bekend probleem, zelfs bij de astra h facelift.

        in theorie is het geen hogere wiskunde dat ding te demonteren. Maar dat ding zelf echt uit elkaar halen kan wel een dingetje zijn, al die elektronische meuk gaat vaak met een klein foutje al kapot.

        en veilig je airbag eruit halen doe je dmv je accu los te koppelen.

         

        waar woon je ergens in Nederland?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.