Astra met airco probleem

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Astra met airco probleem

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    vauxy

Hallo Luitjes,

Ik hoop dat er geniale koppie’s zijn die mij misschien kunnen helpen met mijn probleem.
      Mijn airco (uit een Astra Coupe Z18XE) heeft 2 jaar niet gewerkt en heb ik vorige week even wat dingen nagelopen.
      De magnetische spoel van de compressor was defect. Deze vervangen en ja de compressor slaat aan.. tenminste de spoel! Alleen nog steeds geen koude lucht. Nu heb ik een aantal dingen gechecked:

– Aircodruk is bij “uit-stand” 3.1 Bar (310Kpa)
      – Aircodruk is bij “aan-stand” 3.6 Bar (360Kpa)
      – Aircopomp slaat gewoon aan en uit.
      – De aircopomp (compressor) wordt echter niet warm
      – Airco ven. draaid gewoon.
      – Leidingen worden in het motorruim ook niet koud.
      – Uitgelezen, geen foutcodes.

Iemand een idee?

gertjuh1968

2 jaar niet gebruikt…………….
        ff naar de airco boer, ff na laten kijken of er nog wel genoeg vloeistof in zit.

vauxy

De astra staat enkel op shows en wordt niet als dagelijks vervoer gebruikt. dus heb het ook bijna niet nodig ;)
          deaircoboer was ik al geweest voordat ik de spoel had vervangen en toen zei hij dat er voldoende vloeistof in zat..

Dolby
          Deelnemer

Als de airoca fan aanslaat moet er normaal voldoende vloeistof in zitten inderdaad.

Van het Ende Customs

Airco is leeg. opnieuw afvullen. 3bar is te weinig. Hoe is dit gemeten? Het gaat om het gewicht van koudemiddel dat erin zit. 3bar damp heb je nix aan.
              of je compressor is stuk.
              En ik adviseer sowieso om servicebeurt aan airco uittevoeren 1x per 2 jaar.

Nick-GSI
              Deelnemer

kan ook zijn dat de pomp inwendig kapot is, had het laatst ook met een vectra c, spoel sloeg wel in, maar geen koude lucht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.