Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra kopen en 0 ervaring
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 mei 2017om 20:17 door Eva Veldhuis.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2017 om 21:07 #18343546
Hallo iedereen,
Ik wil binnenkort een tweedehands Astra gaan kopen, maar ik ben een enorme leek wat auto’s betreft.
Nu struin ik al een tijd het internet af op zoek naar een Astra, maar elke keer als ik op het punt sta langs te gaan om te gaan kijken en eventueel te gaan kopen twijfel ik enorm, en ga ik uiteindelijk niet omdat ik bang ben om een gigantische miskoop te doen.
Momenteel heb ik deze Astra op het oog: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-74c94e77-f444-4998-b86d-5ce828a3e014?asrc=st%7cas
Maar waar moet ik op gaan letten als ik bij deze auto ga kijken en een proefrit ga maken?
Ik ben echt doodsbang om na een maand met pech langs de weg te staan omdat bijvoorbeeld de distributieriem geknapt is.
Kunnen of willen jullie mij tips geven?
Mijn tweede en derde keus zijn deze astra’s:
http://www.garagebakker.nl/occasions/opel/astra/opel_astra_wagon_1_6_edition-1746855.html
en
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/opel/astra/wagon-16-njoy-apk-04-2018/occ3035614-2c5164f2
Alvast :dank-u: voor jullie hulp, ik hoop in de toekomst veel met jullie over mijn nieuwe oude Astra te kunnen kletsen.
Groet,
19 mei 2017 om 21:46 #18343552Heb ze alle drie goed vergeleken
Ze zijn alle drie nagenoeg even duur. Maar ondanks dat auto 1 de oudste is (2001) is dat wel de meest luxe en mooiste uitvoering. Zal met zijn grotere motor wat vlotter rijden maar met een 2.0 ook iets meer verbruiken dan de andere 2 wat 1.6 versies zijn. Mijn voorkeur zou naar die auto uit gaan.(hou wel van een beetje sjieke uitvoering )
Bij geen van alle kan er ervanuitgaan dat je geen enkele garantie hebt, bij auto 3 wordt dit door de verkoper nog even aangedikt door te vermelden dat het een meeneemprijs is. Dus niet onderhandelbaar en geen enkele garantie. Zou daarom al direct klaar zijn met zo’n verkoper.
Bij auto 1 is de distributieriem 44000 geleden vervangen bij 124000 en volgens mij is de interval om de 60000. Dit zou inhouden dat deze over 16000 vervangen moet worden. Dit is een betaalbare klus tussen 200 en 300 euro en zou je dus volgend jaar kunnen doen.
Je kan met de verkoper mischien onderhandelen om deze riem bij verkoop direct te laten vervangen.
Goeie tips waar je misschien wat mee kunt maar de beste tip is om iemand mee te nemen die echt verstand heeft van auto’s. Desnoods vraag je een onafhankelijke check aan bij een ander garagebedrijf in de buurt van de verkoper waar je tijdens je proefrit even heen kunt rijden.
Ik wens je succes met je aankoop er ga af op je juiste gevoel met de auto en de verkoper.
20 mei 2017 om 08:00 #18343559Ik zou inderdaad voor de eerste gaan, eigenlijk vallen de andere twee vrijwel direct af. Ze zien er slechter uit en vermoed in het echt ook slechter dan op de foto.
Daarnaast zijn het beide 1.6 8v en dus niet heel snel eigenlijk te traag voor in de station.20 mei 2017 om 14:00 #18343583Super bedankt voor jullie reacties!
Dankzij jullie heb ik de knoop door kunnen hakken en heb ik voor maandag een afspraak staan bij de eerste. Super spannend. Ik ken helaas echt niemand die verstand van auto’s heeft. Dat is een groot nadeel, maar ik begrijp ook wel dat het nog steeds een kwestie van geluk is.
Ondertussen doe ik wel overal informatie op over waar ik zelf op kan letten en waar ik moet kijken.
Mijn dank is groot!
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het maandag is gegaan.
20 mei 2017 om 20:53 #18343599Over de distributieriem van de 1e Opel. Deze is 44.000km geleden vervangen. De 1e eigenaar reed gemiddeld 10.000km per jaar. Dat betekent dat de riem vermoedelijk zo’n 4 jaar oud is. Opel zegt 4 jaar of 60.000km vervangingsinterval. De riem moet dus NU vervangen worden.
Ik zou het advies van Senatorman ter harte nemen en de distributieriem door hun laten vervangen. Dat kost hunzelf maar een fractie van wat het jou zou kosten als je het tijdens je reguliere onderhoud zou laten doen. Dit is een heel leuk, en haalbaar, onderhandelpunt voor jou.20 mei 2017 om 21:46 #18343603Goed punt @Vierwieler! Daar ga ik even over nadenken hoe ik dat het beste kan aanpakken.
De auto stond eerst voor 1.945 aangeboden, en was nu 2.295. Ik vraag me af waarom hij nu ineens meer kost. Meneer gaf zelf aan dat hij hem vandaag net voor meer op internet heeft gezet, maar dat omdat ik van het oude bedrag uit ging hij hem daar ook nog wel voor wilde verkopen. Of ik daar nu nog een distributie riem van af kan krijgen weet ik niet, maar ik ga mijn best doen. Ik ben er echt heel zenuwachtig van. Haha. Erg hè?
Groetjes.
20 mei 2017 om 21:51 #18343604Ik heb ook een CDX gehad (uit 1998), heerlijke auto
Bij de X16XEL kost alleen de distributie 320 euro bij de dealer, 430 met waterpomp en multi.
Voor de rest hebben deze niet echt vervelende punten, ik kijk meestal naar:
-Of er roest zit bij de wielkasten/motorruimte.
-Koppeling goed werkt: vanuit stilstand in z’n 4 optrekken, de toeren mogen niet oplopen.
-Hoe de olie er uit ziet (kleur/sludge) en of de auto niet rookt.Dashboard wilt ook nog weleens kraken/trillen bij deze.
Voor de rest moet hij natuurlijk gewoon lekker rijden.
Succes :happy02:
Gr
Stijn20 mei 2017 om 22:11 #18343605Bedankt voor je input @SnowWolf!
Mag ik jou dan gelijk wat vragen?
Slaat de motor niet af als je wilt optrekken in z’n 4?
De roest in de wielkasten en de oliepijl enzo was ik inderdaad van plan te gaan checken! Doe ik toch nog iets goed. Haha.
De distributieriem van de CDX is dus nog best duur in verhouding. Ik hoop dat ik daar over kan onderhandelen.
Groetjes
20 mei 2017 om 22:17 #18343606Inderdaad hij hooort af te slaan als je in zijn 4 optrekt. Overigens gaat het bij de CDX die jij wil kopen om een X20XEV en niet om een X16XEL.
Riem gewoon laten vervangen en geen korting op de prijs moet kunnen voor het geld waar die voor tekoop staat.20 mei 2017 om 22:28 #18343609[quote quote=18343606]Inderdaad hij hooort af te slaan als je in zijn 4 optrekt. Overigens gaat het bij de CDX die jij wil kopen om een X20XEV en niet om een X16XEL.
Riem gewoon laten vervangen en geen korting op de prijs moet kunnen voor het geld waar die voor tekoop staat.[/quote]
Interval en prijs voor de distri is nagenoeg hetzelfde van de X16XEL en X20XEV.Maar inderdaad gewoon afdwingen dat ze die vervangen :)
22 mei 2017 om 18:33 #18343664Ik heb ‘m gekocht. :happy02:
Inclusief nieuwe distri.
Thanks voor jullie hulp!! Dankzij jullie nu blije eigenaar van mijn eigen Astra
22 mei 2017 om 18:36 #18343667Dan heb je echt een hele mooie auto Eva.
Veel plezier ermee.22 mei 2017 om 18:43 #18343669Gefeliciteerd :applause02:
Veel plezier met je erg mooie wagen.
Kon je het vervangen van de riem binnen de prijs laten doen?
We horen graag hoe hij rijdt en foto’s zeggen meer dan woorden.Veel veilige km’ters
22 mei 2017 om 20:17 #18343674[quote quote=18343669]Gefeliciteerd
Veel plezier met je erg mooie wagen.
Kon je het vervangen van de riem binnen de prijs laten doen?
We horen graag hoe hij rijdt en foto’s zeggen meer dan woorden.Veel veilige km’ters
[/quote]
Dankjewel!
We hebben de auto met nieuwe distributieriem enzo voor 1995.
Maar dan hebben we wel hoekjes roest in de achterste wielkasten voor lief genomen. Maar daar hebben we ondertussen een mannetje voor die daar even naar wilt kijken.Ik kan geen losse foto’s uploaden zie ik, en ik heb niets online staan. Dus die hebben jullie nog tegoed.
Groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.