astra kleppen blijven hangen

Forumindex Forums Modellen Astra astra kleppen blijven hangen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223159
    willem45
      Lid sinds:
      28 November 2009

      ik heb een astra uit 2001 1.6 16 klepper automaat loopt na een rit niet meer stationair geen fout meldingen EGR doorverbonden en krukas sensor is al vervangen .
      volgens garage blijft er een klep hangen en moeten er koolkamers in de klepgeleiders geboord worden heeft iemand hier ervaaring mee ??:hmmz

      #17695677
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Duidelijk! :jerry:jerry

        edit: nu wel :P

        #17695678
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          kool kamers in de klep geleiders ??????

          is dit de eerste motor van dit type dat er gebouwd is ..

          ik zou eerst is met een olie fluch gaan kijken of ik eventueel kool roet aanslag zo kwijt geraak .

          wat heeft deze dan voor een km,s gedaan .

          is voor mij een groot vraag teken

          heb hier meerder 16- 16kleppers de oude versie en versie 2 vanaf 99/2000 met veel en weinig km,s maar geen gedoe ???koolkamers ?????gaat die dealer dat betalen dan is dan toch fout in de motor zou ik zo zeggen .

          zit je carter ontluchting niet dicht dat de zooi boven in vast koekt ??????ze willen nog wel is wat olie verbruiken en verbranden ?????????

          ga is de duurdere euro 95 tanken v.power of zo .

          #17695679
          willem45
            Lid sinds:
            28 November 2009

            er zit 70.000 km op , het gasplephuis had ik al schoon gemaakt en ook het gaatje van de carter ontluchting ik heb nu een blikje verbrandingskamer reiniger gehaald dit moet je via een vacum slangetje op laten zuigen en dan 10 min met de motor uit laten inwerken , dan flink gaan rijden , kijken of het helpt
            de dealer gaat niets betalen ze hebben er wel meer last van ook bij chevrolet kalos en vooral bij automaaten vooral de 16 kleppers kosten (koolkamers boren ) 1650 euro

            #17695680
            boxum56
              Lid sinds:
              8 January 2008

              Nog nooit van gehoord, koolkamers boren, maar dat kan ook aan mij liggen.
              Motorflush heb ik zelf wel goede ervaringen mee, daarna nieuwe olie en je hebt kans dat het weg is.

              Gr, Boxum56.

              #17695681
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                Zou je de motor gaan flushen:

                Doe dan, na het flushen, een flesje Forte Top End Treatment bij de NIEUWE olie. Dit voorkomt e.v.t aanslag aan je kleppen, geleiders en de rest van de motor:thumbup

                http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Top+End+Treatment.html

                #17695682
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  Wil die vent graag gouw rijk worden koolkamers boren €1650.

                  laat je bijna je hele moter voor opfrissen ,,vind het een heel raar verhaal en eigenlijk in al mijn jaren opel (40 jaar monteur) nooit van gehoord.en het verhaal chevrolet ???hier bij gar Klomp(chevrolet) Henno is goed vriend bedrijfsleider dit laten zien en komt eigenlijk met ons verhaal van gasklep huis en carterontluchting ….maar kool kamers vind je in de mijnen

                  erger nog ik denk alle forum leden hier een vreemd gevoel bij krijgen :hmmz

                  en wat dit heeft uit te staan met een automaat of schakelbak begrijp ik ook niet en motor loopt goed of hij loopt kl-te.

                  en die 16 kleppers rijden er zo veel van rond dan zou dit toch HET gespreks onder werp zijn zeker voor dat vrienden PRIJSJE 1650€

                  ik zou zeggen stuur is een 2u2 naar dokter en groot meester in de Opel kunde Wim Oudshoorn beter bekend als WimV6.. wat die je kan vertellen .

                  Bert

                  #17695683
                  jan0405
                    Lid sinds:
                    15 December 2009

                    Ja wimv6 weet onwijs veel :D ongeloofelijk veel!!!!!

                    #17695684
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Zou eerst een bobine vervangen, alvorens deze reparatie uit te voeren.

                      en dan een een GOEDE rit te maken…

                      Willem

                      #17695685
                      willem45
                        Lid sinds:
                        28 November 2009

                        Hallo ik heb nu de boel gereinigd met een blikje van wings , en een tank schone benzine getankt ipv euro 95 de auto heeft nog maar een keer afgeslagen het verhaal van koolkamers kwam van de opel dealer uit Hillegom en het schijnt veel voor te komen (ik heb er nooit van gehoord ) we proberen het nog een tijdje met schone benzine ik houd jullie op de hoogte

                        #17695686
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          origineel gepost door willem45
                          Hallo ik heb nu de boel gereinigd met een blikje van wings , en een tank schone benzine getankt ipv euro 95 de auto heeft nog maar een keer afgeslagen het verhaal van koolkamers kwam van de opel dealer uit Hillegom en het schijnt veel voor te komen (ik heb er nooit van gehoord ) we proberen het nog een tijdje met schone benzine ik houd jullie op de hoogte

                          Wij hebben hier allemaal ook nog niet van gehoord geloof ik, dus komt waarschijnlijk alleen in de Bollenstreek voor -offtopic

                          en koolkamers hebben we niet.

                          We hebben Kleppen, Klepstoters, Verbrandings ruimten, meer niet

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.