Astra K lekt olie. Welke pakking?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K lekt olie. Welke pakking?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377781
    erikz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 October 2013

      Sinds een kleine week valt het mij op dat er steeds een paar druppels olie op mijn oprit liggen onder mijn Astra K. Bij nadere inspectie ben ik erachter gekomen dat het olielek tussen de versnellingsbak en de motor zit. Volgens mij is dit de pakking van de schacht tussen motor en versnellingsbak. Behoorlijke domper voor een auto die de 4 jaar nog net niet heeft aangetikt. Mijn oude Astraatje G die ik met 16 jaar oud heb ingeruild op deze Astra K heeft nooit zoiets gehad.

      Ik vraag me af of dit een belachelijk dure reparatie is en of dit wel de pakking is die ik denk dat het is. Ik lees ook genoeg over lekkende krukas keerringen.

      Voor de duidelijkheid heb ik wat foto’s erbij gedaan.

      Astra 1.0 Bwj 2016, 85.000 km

      WhatsApp Image 2020-06-29 at 16.14.06 (2)

      WhatsApp Image 2020-06-29 at 16.14.06 (1)

      WhatsApp Image 2020-06-29 at 16.14.06

      #18377876
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Aan de andere kant lijkt ook en hoop olie te hangen. Lekt t niet ergens anders? Anders waarschijnlijk krukaskring dat zou duur grapje worden. Is namelijk veel werk.

        #18378374
        Vierwieler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2017

          Kun je de bouten nog iets aantrekken? Als het inderdaad de pakking is dan verdwijnt de lekkage met een beetje geluk.

          #18378385
          erikz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 October 2013

            Geen idee of de bouten aangedraaid kunnen worden.

            Ik ga er binnenkort maar mee naar een garage om het te laten bekijken. Ben nu in dubio of ik naar een Opel dealer ga of een gewoon garagebedrijf. Mijn ervaring met de normale garagebedrijven is dat er zoveel verschil in prijs niet meer is met de Opel dealer om dergelijke reparaties uit te laten voeren. Ook daar betaal je tegenwoordig de hoofdprijs. Zal wel een duur grapje worden vrees ik.

            Onlangs (zelf) de remschijven en blokken aan de voorzijde vervangen. Bij de reguliere autohandel was ik voor de schijven + blokken meer kwijt dan voor de originele GM schijven en blokken bij de Opel dealer in Duitsland. Omdat het daar als pakketprijs werd aangeboden voor 339,00 Euro compleet.

             

            #18378387
            Vierwieler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              [quote quote=18378385]Zal wel een duur grapje worden vrees ik.[/quote]

              Dat ligt aan de ambitie die je met de auto hebt. Je kunt er ook een strook siliconenkit overheen strijken. Dan zit ie met een beetje geluk ook dicht. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het met zo’n jonge auto gewoon netjes opgelost wilt hebben.

              #18378390
              erikz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 October 2013

                Ja daar heb je gelijk in. Ik was wel van plan om nog een aantal jaren te rijden met deze auto. Wil hem goed in orde maken en houden.

                Ik dacht dat als ik een jonge auto van 2 jaar oud zou kopen dit wel enkele jaren probleemloos zou kunnen. Het tegendeel blijkt. Uiteraard zijn remmen normale slijtage producten maar een olielek, misschien wel krukas keerring na nog geen 4 jaar valt me eerlijk gezegd best wel tegen. Nog nooit eerder meegemaakt bij zo’n jonge auto.

                Maar koop je een splinternieuwe auto dan ben je daar ook nog lang niet zeker van zoals ik al wat probleemgevallen heb gelezen in dit forum bij nieuwe aanschaf.

                #18378428
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Af fabriek zitten deze carterpannen al gekit, er is geen pakking voor. Ik zou in dit geval proberen bij de dealer een coulance regeling te treffen.

                  #18378627
                  erikz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 October 2013

                    Coulance bij een tweedehands auto? Ik vrees dat ik bot ga vangen maar uiteraard niet geschoten is mis geschoten.

                    #18378686
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      je hebt 2 jaar volledige garantie en dan 7 jaar coulance regeling, maar dan moet hij wel ieder jaar zijn beurt hebben gehad bij opel enz enz.

                      proberen kan altijd, er wordt volgens mij niets vermeld dat de auto geen 2e of 3e hands mag zijn

                      #18554080
                      Peter V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 July 2024

                        Ik heb het zelfde met me astra k 1.0 ,

                        Wat was de oorzaak nou ervan ?

                        Ik ben trouwens peter uit limburg ,

                        Groetjes

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.