Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [Astra K] Geluidskwaliteit/volume USB op R4.0 Intellilink
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 mei 2020om 18:44 door Dylanos.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2017 om 09:45 #18338608
Zo. Ook maar eens aangemeld nadat ik twee weken geleden onze nieuwe Sports Tourer 1.0 Innovation in ontvangst mocht nemen. Door de bocht genomen ben ik behoorlijk tevreden tot nu toe, maar ik vind met name de elektronica toch wel een stukje minder ontwikkeld dan wat ik gewend ben van mijn Seat Ibiza uit 2011(!). Zaken als regen- en lichtsensor werken nogal onbehouwen en ook de perfecte spraakherkenning voor bellen vd Seat mis ik wel in de Astra. Wat me verder verbaasde is dat de geluiden van de parkeerhulp eerder te zacht dan te hard zijn, gezien dit bij vele anderen andersom lijkt te zijn.
Op zich geen klagen in dat opzicht dus, maar ik zit momenteel wel met iets anders dat me echt behoorlijk stoort. Het volume van het audiosysteem (R4.0) is bij afspelen van USB stick stukken lager dan bij FM of DAB. Ik kan het volume zelfs gemakkelijk richting standje maximaal zetten, zonder dat het echt heel hard gaat. De geluidskwaliteit bij afspelen van MP3 is sowieso erg mager vind ik. Uitgeprobeerd met meerdere soorten MP3 (type muziek, bitrate). Ook heb ik het idee dat het systeem loopt te ‘vogelen’ met de geluidssterkte. Dwz standje 30 is niet altijd even hard, ook met de automatische volumecorrectie uitgeschakeld. Vanmorgen ook nog wat lopen goochelen met de balansinstellingen. Het viel me op dat de speakers in de achterdeuren echt een zielig geluidje maken als ik de instellingen helemaal naar achter verschuif. Zeg maar standje PC speaker. Zijn er mensen die dit herkennen/is dit ‘normaal’, of moet ik hiermee langs de dealer?
30 mei 2020 om 06:36 #18374868Hoi ik heb het zelfde probleem met mijn Astra alleen heb ik deze in februari 2020 opgehaald . Nu sluit ik mijn usb aan en geeft hij ineens een stuk zachter geluid, wat voorheen nooit was . Heeft iemand hier een oplossing voor ? Alvast dank
30 mei 2020 om 09:46 #18374870probleem met mp3 is vaak al gebeurd bij het omzetten, sommige programmas hebben een optie normalize om het allemaal hetzelfde volume te maken, maar ideaal is het niet.
En ja hij is bij mij ook wat zachter dan gewone radio.
Speakers achter is altijd een ondergeschoven kindje bij autofabrikanten, meestal is het niet eens 2 weg, dus als je jouw audiosysteem wil verbeteren dan zijn de speakers achter vaak het eerste punt om mee te beginnen, zoek wat goede speakers als MTX of Clarion die bij voorkeur ook nog wat lager in tonen gaan en meer rendement hebben dan origineel en je gaat ineens een stuk vooruit in geluidskwaliteit.
31 mei 2020 om 18:44 #18374904Hmm ik gebruik mijn Ipod via Bluetooth, maar heb daar geen problemen bij. Ik zou doof worden moest ik het volume op max zetten. De balans staat bij mij gewoon tussen de 2 voorstoelen.
Al heb ik wel de navi900…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.