Astra K Botsherkenning/parkeersensoren /achteruitrijcamera vallen spontaan uit

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K Botsherkenning/parkeersensoren /achteruitrijcamera vallen spontaan uit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    joshuabono
    Deelnemer

Mijn Asta K sportstourer vertoont rare kuren: tijdens het rijden krijg ik soms een foutmelding waarin staat dat de automatische botsherkenning niet beschikbaar is. Ook werken de parkeersensoren en de achteruitrijcamera bij het parkeren niet meer. Cruise control werkt op dat moment ook niet meer.
      Na een tijdje wordt alles weer reset en doet alles het weer. Totdat de volgende storing zich aandient.
      Garage heeft hier al meerdere keren naar gekeken (camera vervangen/nieuwe software/nieuwe sensor etc.) maar het probleem blijft zich voordoen.

Zijn hier soms Astra K rijders die hier ook last van hebben? Kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben.

brutes2016
      Deelnemer

Het scherm werkt nog wel dan, navigatie?
        HMI module uitval? (Human Machine Interface).
        Zie verderop op dit forum.

joshuabono
        Deelnemer

Scherm en navigatie werken gewoon. Dus niet de HMI module.

Storingen worden getoond op het kleine schermpje bij de kilometertellers.

Astra_DLS
          Deelnemer

Ik had pas ook het hele circus met de kou en beslagen sensoren in de voorruit.

Cruise control werkte wel gewoon maar dode hoek en bots melding stonden beide uit inderdaad.

Via Tapatalk

rinuske
            Deelnemer

vooruit moet goed schoon zijn wil de botsherkenning en verk.bordenherkenning goed werken
              ook al verschillende malen uitval gehad

causio
              Deelnemer

Goedendag Forum leden,

Ik ben nieuw op dit Forum.

Ook ik heb last van uitval van de ingebouwde Frontcamera in mijn Astra Tourer van april 2016.

Gisteren viel de verkeersbordenherkenning, Stay in line en botswaarschuwing uit, ondanks dat de voorruit waar de camera inzit superschoon is.

Wat kan de oorzaak zijn?

Ik hoor heel graag van jullie.

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Causio

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.