Astra K adaptive cruise control activeren?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K adaptive cruise control activeren?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356677
    Tano
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2005

      Weet er toevallig iemand hoe de adaptive cruise control in de Astra K werkt? Ik vraag me namelijk af of dit alleen via de Opel Eye werkt, of dat er nog een extra radar nodig is.

      Ik denk zelf dat het zonder radar werkt, omdat ik nergens een foto kan vinden met een Astra K waar iets van een radar in de gril zit en zo’n radar is normaal toch goed zichtbaar.

       

      Ik wil dit graag weten omdat ik een Astra K uit 2015 heb met de Opel Eye en ik stiekem hoop dat de adaptive cruise control via de software te activeren is… Mijn vorige auto had wel adaptive cruise control en ik mis het eigenlijk wel best erg veel…

      #18356681
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        ACC (adaptive cruisecontrol) werkt inderdaad via een radarmodule: deze bevindt zich in het Opel-blitz logo (zie foto).Opel-eye maakt deel uit van het systeem.2016-opel-astra-adaptive-cruise-control-5

        #18356697
        Gerard Kronenburg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2016

          dit is pas beschikbaar gekomen in de modellen die in de loop van 2017 werden geleverd. De kosten aren toen al ca. € 900,00. ik had een Peugeot 308SW die had dit systeem ook maar niet zo verfijnd als nu.

          #18356809
          Tano
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 October 2005

            [quote quote=18356681]ACC (adaptive cruisecontrol) werkt inderdaad via een radarmodule: deze bevindt zich in het Opel-blitz logo (zie foto).Opel-eye maakt deel uit van het systeem.[/quote]

            Dat is jammer maar helaas dan…

            Daar had ik de radar niet verwacht. Het ziet er ook heel vreemd uit zo op de foto, misschien dat het in het echt meevalt.

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.