Astra K – aantal vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K – aantal vragen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Astra ST
    Deelnemer

Sinds een aantal weken ben ik ook de bezitter van een mooie Astra Sports Tourer (handgeschakelde 1.6 CTDI met o.a. innovation+ en Navi900)!
      Inmiddels al weer 3000 fijne kilometers verder heb ik nog een aantal vragen. Ik hoop dat jullie hier antwoorden op hebben:

– Is het mogelijk om het bedienen (openen en sluiten) van de achterklep met de elektronische sleutel uit te schakelen? Ik heb al een paar keer gehad dat door onbedoeld contact in de broekzak/tas de achterklep open gegaan is. Nu heb ik het op afstand bedienen van de achterklep maar uitgeschakeld via de knop aan de binnenzijde van het bestuurdersportier, maar ik vind het wel erg zonde om deze functionaliteit uit te zetten.
      – Is het mogelijk om de helderheid van het 8’’ info display te dimmen bij niet ingeschakelde verlichting? Deze is namelijk erg fel. Bij ingeschakelde verlichting kan ik de verlichting wel aanpassen, maar als de verlichting uit is krijgt het info display zijn maximale felheid.
      – Is het mogelijk om het volume van de parkeersensoren te verlagen? Deze klinken nu wel erg hard! (denk dat ik het antwoord al wel weet :p)
      – Is het mogelijk om de elektrische handrem automatisch aan te zetten als ik het contact van de auto uitzet? Mijn vorige auto had ook een automatische handrem en die ging automatisch aan bij het uitzetten van het contact.
      – Is het mogelijk om de pop up navigatiemeldingen uit te zetten op het kleine scherm van het instrumentenpaneel?

Ben benieuwd of jullie hier ook tegen aan lopen en dit opgelost hebben.

DIYTom
      Deelnemer

In de deur van de bestuurder is een draaiknop om de kofferdeksel te bedienen. Zet hem op Off, dan kan de kofferklep enkel handmatig geopend worden.
        Let op: dus ook niet als je aan de wagen bent en je wilt dat hij dan wel elektrisch opent.
        – De helderheid moet te regelen zijn via display instellingen, je kan handmatig voor “nachtmodus” kiezen. zo heb ik hem ook ingesteld.
        – je kan de waarschuwingstonen van de wagen instellen. Al heb ik de indruk dat na iedere uitschakeling van het contact, deze intellingen niet worden bewaard.
        – Elektrische handrem trekt alleen automatisch aan bij de automatisch geschakelde bakken of wagens met adaptive cruise control
        – Pop-ups uitschakelen kan je niet, al lijkt mij op “Weigeren” klikken nu ook geen al te grote hinder toch?

Verder zou ik de Onestar App downloaden op je smartphone.
        Daar vondt ik net alle antwoorden op je vragen. :good:

Astra_DLS
        Deelnemer

Helaas is het antwoord op al je vragen ‘Nee’.

Ik heb dezelfde uitvoering en ‘erger’ me aan dezelfde zaken, maar helaas is er geen oplossing voor. Its the way it is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.