Astra K 2020 met handrem remblokken vervangen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Astra K 2020 met handrem remblokken vervangen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    fkuypers
    Deelnemer

Beste,

Ik heb een Astra k sport tourer van 2020 met elektro-hydraulisch remsysteem met handmatige rem. Ik wil de remblokken  en remschijven verwisselen. Daarvoor moet ik blijkbaar het toestel  in service mode plaatsen. Als je  dit niet doet kunnen er foutmeldingen komen die dan(meestel) kunnen opgelost worden met een procedure(o.a. 15’ hard drukken op de rem).  Er is een procedure voor wagens met epb voor het plaatsen in service mode. Anders moet er een diagnosetoestel gebruikt woorden. Daar de wagen een handmatige rem heeft en  ik geen diagnosetoestel vind die de Astra in servicemode kan plaatsen dacht ik aan volgende procedure:

Standaard procedure gebruiken voor het verwisselen van de remblokken/schijven maar bij het terugduwen van de zuigers de purgeernippel openen zodat er geen tegendruk ontstaat op de ABS unit. Ik heb een Foxwell NT630 plus diagnosetoestel waarmee ik een druktest kan doen op elk wiel afzonderlijk(je hoort dan telkens de ABS draaien). Ik zou na het wisselen zo’n druktest kunnen doen op elk wiel.

Zou dit kunnen werken (of weet u van een betaalbaar diagnosetoestel dat servicemode bij de Astra k 2020 kan starten?)

Alvast hartelijk dank voor uw hulp

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.