Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K 2016 Android Auto en USB
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 februari 2019om 22:42 door suurtje.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2019 om 07:33 #18363702
Goedemorgen mede Astra rijders!
Sinds vorige week de trotse bezitter van een mooie zwarte Astra K Innovation uit 2016. 46000km op de teller en bijna in showroom staat! Dit betreft het model wat af fabriek nog geen Android Auto ondersteunt, maar alleen Apple Carplay. Gelukkig gisteren keurig van een update voorzien door Havik in Wormerveer (€150). Wat me eerder wel al was opgevallen, en helaas na de update niet anders is dat de usb aansluiting in de armsteun matig presteert. De poort genereert net 4 volt en +/- 400mah. Dat is behoorlijk weinig voor een toestel die een paar uurtjes per dag Android Auto moet draaien. Iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden?
Ik heb overigens al begrepen dat dit sinds 2017 door Opel is opgelost middels een andere usb interface.
Ik heb alvast een usb y kabel besteld bij Ali zodat ik kan laden via 12v aansluiting (die werkt perfect) en data gewoon via usb poort, maar wellicht dat er nog andere oplossingen zijn!
Bvd
6 februari 2019 om 12:31 #18363706USB kan ik je niet mee helpen, maar heb eventueel nog wel een set stalen 16” winterwielen liggen. Originele wieldeksels en ventielen. Inleer apparaat voor de ventielen zit erbij. Michelin Alpin5. 18 K km. Geleverd door Opel.
6 februari 2019 om 13:32 #18363710Fijn! Kan ik daar m’n telefoon sneller mee laden?
6 februari 2019 om 18:21 #18363715[quote quote=18363702]Goedemorgen mede Astra rijders! Sinds vorige week de trotse bezitter van een mooie zwarte Astra K Innovation uit 2016. 46000km op de teller en bijna in showroom staat! Dit betreft het model wat af fabriek nog geen Android Auto ondersteunt, maar alleen Apple Carplay. Gelukkig gisteren keurig van een update voorzien door Havik in Wormerveer (€150). Wat me eerder wel al was opgevallen, en helaas na de update niet anders is dat de usb aansluiting in de armsteun matig presteert. De poort genereert net 4 volt en +/- 400mah. Dat is behoorlijk weinig voor een toestel die een paar uurtjes per dag Android Auto moet draaien. Iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Ik heb overigens al begrepen dat dit sinds 2017 door Opel is opgelost middels een andere usb interface. Ik heb alvast een usb y kabel besteld bij Ali zodat ik kan laden via 12v aansluiting (die werkt perfect) en data gewoon via usb poort, maar wellicht dat er nog andere oplossingen zijn! Bvd[/quote]
Even een vraag werkt android wel goed zoals mirrorlink of geeft dat ook problemen anders kun je inderdaad beter je telefoon opladen via 12v naar usb adapter De normale spanning USB =5volt en 400 mah laden is weing v een smartphone op te laden vooral als je bluetooth gebruikt dit vergt vrij veel stroom van je mobiel en continue wifi verbinding maakt
6 februari 2019 om 18:33 #18363716Hey pjotter,
Je mist wat leestekens, dus ik snap niet precies wat je vraagt.
Android Auto werkt prima, maar de usb poort laadt m’n telefoon maar met moeite op. 10% per uur ofzo. Een 5v aansluiting zou met gemak 2A moeten kunnen halen.
Ik heb een toestel met snelladen, en de 12v autolader daarvoor haalt ook met gemak 4A, dus die ga ik zeker gebruiken als niemand een beter idee heeft.
Het nadeel is dan uiteraard dat ik de usb poort én de 12v aansluiting tegelijk moet gebruiken…
8 februari 2019 om 11:01 #18363754[quote quote=18363702]Ik heb overigens al begrepen dat dit sinds 2017 door Opel is opgelost middels een andere usb interface.[/quote]
Mijn K is van 2017 en de Navi900 is voorzien van de op dat moment meest recente firmware. Maar het opladen lukt desondanks nauwelijks, tijdens intensief gebruik. Ik ben bang dat je toch vast zit aan de sigarettenplug, hoewel ik ook ergens gelezen meen te hebben dat ze dit softwarematig verbeterd hebben. Misschien is er ondertussen een nieuwere firmware gekomen die ik ook niet heb.
Goed gevonden trouwens die Y-kabel! Ik wist niet dat die bestonden. Werkt dat goed? Zijn die kabels zo “slim” dat ze de voedingspennen vanuit de UBS-poort onder de armsteun negeren en alleen de datapennen gebruiken en de voedingspennen vanuit de sigarettenaansluiting gebruiken?
Ik heb Android Auto trouwens afgezworen. Het heeft voor mij te weinig toegevoegde waarde. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
8 februari 2019 om 11:25 #18363755Y kabel zou in theorie goed moeten werken. De pinnen zijn inderdaad verdeeld, dus 1 usb specifiek voor data en de ander voor voeding. Ik zal het laten weten als hij binnen is.
9 februari 2019 om 03:01 #18363778[quote quote=18363755]Y kabel zou in theorie goed moeten werken. De pinnen zijn inderdaad verdeeld, dus 1 usb specifiek voor data en de ander voor voeding. Ik zal het laten weten als hij binnen is.[/quote]
Hoi welke usb y kabel heb je besteld?
Heb je een link van Alie?
Een ding waar ik aan denk is de Android auto usb zit in armleuning.
De sigaretten plug voor oplader zit bij de handrem. Lukt die afstand dan wel met een usb y kabel?
Zag de y kabels ook bij kabel.nl end.
Alvast dank
9 februari 2019 om 08:59 #18363783Ik ga er inderdaad vanuit dat ik een van de twee poten van de Y nog moet verlengen
11 februari 2019 om 20:14 #18363852Het scheelt nogal of je een recente telefoon gebruikt. Het verschil tussen m’n 2013 Sony Xperia Z of 2018 Xiaomi Mi Mix 2S is dusdanig dat de eerste langzaam leegloopt en de tweede langzaam wordt opgeladen via dezelfde USB poort. Culprit is gewoon dat de laadstroom domweg laag is. Dit is bij m’n huidige Hyundai i30 een stuk beter. De laadstroom is daar dusdanig hoog dat een separate ( snel-) lader niet meer nodig is. De 230v lader wordt niet meer gebruikt, telefoon komt 100% opgeladen uit de auto…?
17 februari 2019 om 22:42 #18364001Het ligt er denk ik ook aan wat voor kabel je gebruikt. Ik heb een K uit 2017 en had een kabel van de Action die laadde ook niet goed bij en Android auto stotterde. Toen heb ik een kabel van BCC gekocht en heb nergens last meer van. Ik gebruik een Galaxy S9.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.