Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J Verlaagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2015 om 08:04 #17271654
Goedemiddag,
Ik zal mij (opnieuw) even voorstellen, ik ben John kom uit Zuid Holland en ben sinds kort in het bezit van een Astra Sportstourer 1.4T
Ik heb al wat dingetjes aan de auto gedaan zoals oa OPC pendalen, Megawhite dagrijlichten en GP thunder lampen.
Ook heb ik betere speakers in de achterdeuren geplaatst.
Mijn laatste klus was het monteren van verlaagde veren, omdat ik de standaard sportveren erg hard vond maar geen optische vooruitgang.
Ik heb bewust gekozen voor G&M veren, hier was ik in het verleden zeer tevreden over en ik vond op de meeste foto’s de Eibach net iets te laag staan.
Helaas na het monteren vind ik persoonlijk de G&M vooral aan de voorkant ook een cm te laag of is dit optisch het geval??
Ik vind namelijk na het bekijken van vele foto’s op diverse forums dat mijn wielen wel erg ver naar binnen staan?
Ik zou graag van jullie horen wat de gedachte is.
Ik weet dat bij standaard wielen de ET 39 moet zijn en bij de 19″ is dit ET46.
Kan ik dan makkelijk 15mm spacers monteren? Ik blijf dan in de “veilige” marge van maximaal 10mm van fabrieksopgave?.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ESJQR87W#YQYY8VZF” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten John
5 mei 2015 om 08:51 #18282630Welkom en goeiemorgen.:D
Makkelijkst de plaatjes te plaatsen is als je een link naar je foto hebt (waar die ook opgeslagen is op het internet), om IMG voor de link en /IMG na de link te plaatsen met haken eromheen [ en ] , dan beeldt hij het plaatje hier in een post af.
Klik de EDIT button van mijn post en zie hoe hieronder dit plaatje geplaatst is.
5 mei 2015 om 12:02 #18282631Beste Wagnas,
Goedemiddag ;)
Bedankt voor je bericht maar nog niet gelukt… Ik heb wel de link naar het net erop gekregen.
Groeten John
5 mei 2015 om 13:51 #18282632Bijna goed.;)
5 mei 2015 om 14:21 #18282633Nogmaals dank!
Heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar :(
Nu nog even hopen dat er mensen hun mening willen geven over de hoogte en de spoorbreedte.
Zoals op de onderste foto is te zien staan de wielen erg ver naar binnen? (vooral voor)Groeten John
5 mei 2015 om 14:59 #18282634Dat jij de veren aan de voorkant een cm te laag vindt, is puur persoonlijk. Een ander kan dat niet bepalen. Ik persoonlijk vind het prachtig staan zo.
Volgens mij is het monteren van spoorverbreders nogsteeds illegaal (weet het niet zeker), maar vrijwel niemand controleert het. Eventueel haal je ze er voor de APK zelf vanaf. Voor de rest kan monteren van de spoorverbreders prima. Het staat mooier denk ik.
6 mei 2015 om 06:45 #18282635Dat het een persoonlijke smaak is begrijp ik goed.
Neemt niet weg dat ik ‘iets’ ziet wat niet klopt….
Achter te hoog vergeleken met voor?
Ik geef gelijk toe dat ik echt een zeikerd ben :wors
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Album=ESJQR87W#Y8UYCNTU/img]PS met de foto’s wil het nog steeds niet lukken en ik zie geen “EDIT” in jou post..
Volgens mij doe ik alles goed maar dan staat er alleen “afbeelding” ipv een plaatje…
Ik heb nu even twee haakjes weg gehaald zodat de link er in ieder geval staat6 mei 2015 om 07:12 #18282636@djkik wrote:
PS met de foto’s wil het nog steeds niet lukken en ik zie geen “EDIT” in jou post..
Volgens mij doe ik alles goed maar dan staat er alleen “afbeelding” ipv een plaatje…
Ik heb nu even twee haakjes weg gehaald zodat de link er in ieder geval staatDe EDIT knop zit alleen bij je eigen posts.
Als je de post van een ander wil bekijken, moet je de quote knop gebruiken.Wat je foto’s betreft, je bent al goed op weg. Ze moeten online staan en jij hebt ze dus op MijnAlbum gezet.
Vervolgens gebruik je ook nog eens de juiste tags, namelijk de [img]tags
Tussen deze tags moet je echt de directe link naar de foto zetten en niet naar het album. Of de pagina waar de foto staat. In jouw geval moet je dus nog 1x op de foto klikken en dan zie je bovenaan de directe link die altijd op .jpg moet eindigen.Dus je krijgt dan zoiets als, maar dan met blokhaken [ ] :
{img}http://www.mijnalbum.nl/Foto720-YQYY8VZF.jpg{/img}
{img} http://www.mijnalbum.nl/Foto720-YD6URDG8.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;[/img]{/quote}Succes :thumb
Overigens vind ik de auto zo ook mooi laag staan :thumb
6 mei 2015 om 15:25 #18282637Pascal,
Dank voor je bericht.
Persoonlijke smaak inderdaad, vind hem vergeleken met de achterkant van voren iets te laag.
Nu heb je direct ‘die auto is verlaagd’.
Ik heb de leverancier hier over gesproken en die stuurt nu gratis de veren van een diesel!
Deze zijn iets harder en zouden dus minder ver doorzakken.
Overigens vind ik hem niet stug maar wel stuiterig, kan dit door de standaard schokdempers komen?
Weet trouwens nog steeds niet 100% of de dempers van een Astra Sport standaard zijn….
6 mei 2015 om 18:49 #18282638Half het forum zou je vertellen dat zo voorover verlagen prachtig is, keilform noemen we dat.;) En als je op de weg rijdt met iemand erin en nog wat bagage, zal de auto zeker weer recht staan. Voor veert hij nauwelijks meer in door extra gewicht. Terwijl achter hij altijd wat inveert. Kracht x arm zegt men in de toegepaste mechanica. :D
Dat hij iets stuiterig aanvoelt komt omdat je een lichtere motorisering hebt. Er zijn zwaardere motorblokken geleverd in deze auto’s. Dat en de harde veren en je hebt 18 inch met plattere banden maakt het stuiterige gedrag. Je begrijpt wel, de veren en banden geven niet veel mee, en je hebt niet heel veel gewicht er boven op zitten om het terug te drukken/dempen.
Nu je diesel voorveren hebt aangevraagd en zal monteren, wordt het stuiterige karakter alleen maar erger.
6 mei 2015 om 18:58 #18282639Beste Wagnas,
Ik hoor van heel veel mensen dat ze het juist mooi vinden dat hij voor iets lager staat :D
Ik heb overigens wel de echte sport uitvoering, met sportonderstel zonder flexride.
Heb ik dan ook hardere dempers?
Ik overweeg om Bilstein B4 te bestellen, dit om comfort te behouden, en hopelijk het (lichte) klapperen te verhelpen in de voor ophanging.
Het zijn overigens ook nog 19 inch wielen!
Het gekke is dat dat inderdaad niet zo opvalt onder deze kleur Astra.
Mijn winterbanden zijn 18″ en tonen even groot.8 mei 2015 om 11:17 #18282640@djkik wrote:
Goedemiddag,
[..] OPC pendalen [..]Misschien een rare vraag, maar ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn.
8 mei 2015 om 12:05 #18282641Geen rare vraag hoor…
Als ik het terug lees staat het een idd een beetje raar geschreven.
Moet eigenlijk pedaalrubbers staan ;)8 mei 2015 om 15:11 #18282642@djkik wrote:
Geen rare vraag hoor…
Als ik het terug lees staat het een idd een beetje raar geschreven.
Moet eigenlijk pedaalrubbers staan ;)Ow dat bedoel je :-).
Die gewone rubbers die slijten bij mij nogal snel, de 2e is weer versleten. Moet eigenlijk weer een nieuwe halen.
Die OPC versies hebben toch iets van metaal erin? Waar kan je die kopen?8 mei 2015 om 19:41 #18282643Heb ze bij GM-Tuningparts besteld.
Is hier ook op het forum actief.13 mei 2015 om 09:11 #18282644Ziet er goed uit.
Volgens mij staan ze bij mijn auto net zo ver naar binnen hoor.13 mei 2015 om 12:45 #18282645ik vind de verlaging prima gelukt, maar dta is altijd persoonlijk, je moet altijd wel opletten dat de verlagingsveren progressief zijn(zoals eibach), dan hou je nog wat comfort over, maar met 18” en platte banden haal je ook daar iets ‘vering’ weg.
22 juni 2015 om 19:52 #18282646Kleine Update,
Ik was toch niet helemaal tevreden over de hoogte van de veren aan de voorzijde en het rijgedrag.
Ik heb daarom besloten om nieuwe schokdempers te plaatsen (Bilstein B4) en een Eiback Pro Kit setje.
Ben er overigens wel achter dat er standaard kortere dempers op de “Sport” uitvoering zitten.
(Ik weet dus niet hoe het had gereden met deze schokdempers icm de Eibachs.)
De auto vind ik persoonlijk qua looks meer in balans en het stuiterige is er ook niet meer.
Ik weet alleen niet of dat door de nieuwe veren of de nieuwe Bilsteins komt. :hmmz
23 november 2015 om 20:39 #18282647Kijken of het lukt met een update op deze oude post…..
Door ernstige rugklachten wil ik de verlagings veren eronder uit gaan halen.
Is er hier op het forum iemand die originele veren van een Astra verkoopt?
Dus niet die van de Sport uitvoering.
En zijn er mensen die ondanks de lovende berichten van de AGR stoelen rugklachten hebben van deze stoelen?Groeten John
28 november 2015 om 18:29 #18282648John,
Wat heel belangrijk is bij de AGR stoelen is dat je ze goed afstelt, doe je dat niet dan krijg je idd last van je rug.
In de vorige had ik er ook licht last van maar in de huidige niet meer, ga desnoods naar een stoelen expert om ze goed te laten afstellen misschien dat dat wel werkt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.