Astra J Unlimited tuning

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J Unlimited tuning

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Anoniem

Afgelopen zaterdag bij unlimited tuning in Amersfoort geweest om mijn Astra j station te tunen.
      Na vele positieve berichten gelezen en gehoord te hebben over dit bedrijf de knoop dan eindelijk doorgehakt om de tuning uit te laten voeren.

De Astra heb ik ondertussen bijna 8 maanden in mijn bezit en moet zeggen dat het een erg fijne auto is.
      Het gaat om 1.4 turbo met 120pk, wat ondanks het gewicht van de auto heel aardig presteert.
      Toch kwam ik af en toe wat te kort met name als je even vlot wil inhalen. Het verbruik van de auto is relatief hoog.
      Zonder al te sportief rijden zit je al snel op een verbruik van 1 op 12, wat me toch wel wat tegen valt.
      Dit was voor mij voldoende reden om de Astra te laten chippen, meer vermogen en een lager verbruik bij de zelfde rijstijl!

De auto is eerst met de originele software op de testbank gegaan en presteerde netjes volgens fabriek opgave.
      Jeroen heeft vervolgens de nieuwe software klaar gemaakt voor mijn auto en al snel konden we beginnen aan de geschipte testrun.
      Het resultaat mocht er zijn: 173pk en 282nm zeker niet slecht!

Tijdens het testrijden bleek al snel dat de auto niet goed presteerde. Boven de 3000 toeren reed de Astra niet vloeiend meer en begon in te houden. Zodra ik terug was bij Unlimited van de testrit is Jeroen direct met de software aan de slag gegaan om te kijken waar dit aan zou kunnen liggen. We hebben meerdere aanpassingen gedaan en uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat.
      We kwamen tot de conclusie dat het probleem in de auto moest zitten en niet in de software.
      Hoogstwaarschijnlijk werkt de luchtmassameter niet meer optimaal waardoor de prestaties boven de 3000 toeren achter blijven.
      Na nog een laatste aanpassing van de software gericht op de luchtmassameter heeft Jeroen het probleem weten te minimaliseren naar iets wat niet merkbaar is tijdens het rijden. Vervolgens hebben we nog een test uitgevoerd op de testbank. Na de aanpassingen zijn we uitgekomen op 171pk en 250nm, helaas iets koppel in moeten leveren maar rijdt wel een stuk vloeiender.

Hulde voor de heren van Unlimited tuning, ze hebben mij erg goed geholpen en veel tijd besteed om tot een mooi resultaat te komen. De auto is een stuk vlotter geworden en op terugweg naar huis al kunnen zien dat het verbruik ook is verbeterd.

Darkson
      Deelnemer

Goed om te horen dat je alsnog een mooi resultaat hebt gekregen, waar je ook tevreden over bent!

Gr. Bart (witte Astra J)

Corsa_GSi
        Deelnemer

Mooi dat ze een goed resultaat halen.
          Persoonlijk vind ik het raar dat ze een onderdeel als mogelijk defect aangeven en dan toch doorgaan met programmeren.
          Het lijkt mij logischer om dan de auto standaard te laten en eerst het probleem te verhelpen (en daarna een goed programma te maken).
          Je hebt nu een hardware probleem opgelost in de software, iets waar ik persoonlijk niet blij van zou worden.
          Een niet goed werkende LMM zou namelijk al bij de eerste run, dus voordat er iets aangepast is, opgemerkt moeten kunnen worden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.