Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J Unlimited Tuning 19-4-2016
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2016 om 18:53 #17276287
Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een Astra J 1.4 turbo.
Tot nu toe een fijne auto om mee te rijden, hij is van 2011 en net 80.00 km op de teller,
de auto kan goed meekomen in het verkeer, maar ik wil de auto net even wat “pittiger” maken.
Ik heb heel wat op het internet rond zitten neuzen en op een gegeven moment kwam ik
via het forum bij Unlimited Tuning terecht.Vorige week een afspraak gemaakt, en morgen om 11 uur gaat het gebeuren :thumb
Er werd gevraagd of ik een review wilde schrijven, en bij deze het begin.
Ik ga voor de normale tuning en ben erg benieuwd wat het resultaat gaat worden.
Ik ben verder niet iemand die met “piepende” bandjes bij ieder stoplicht weg trekt,
maar het gaat mij er meer om, dat als je bij 100 km/h gas geeft, dat er dan ook wat gebeurd onder de kap :DBrandstof verbruik is :thumbdown , en dat zal wel erger worden denk ik :D :D ,
maar dat mag de pret niet drukken, anders moet je niet naar een tuner gaan.Voor degenen die er interesse in hebben, morgenavond gaan we weer verder met de review :agent .
18 april 2016 om 20:49 #18316985Ben benieuwd!
Zit er zelf ook aan te denken voor mij H.. ben erachter gekomen dat ze bij mijn motor ongeveer 15 pk erbij kunnen krijgen. Vraag me dan af of je dat wel merkt..18 april 2016 om 21:20 #18316986Die 15 pk zou ik persoonlijk echt de moeite niet vinden dat ga je echt niet merken auto zal misschien iets vlotter zijn maar ben je in 3 dagen aan gewend ofzo.
19 april 2016 om 06:47 #18316987Maurice. Al heb je 100pk meer, daar wen je ook aan king:
@ricoG Eerst hardwarematig alles veranderen dan chippen. Je behaalt dan veel meer uit je ongeblazen motor. Verwacht wel geen wonderen, die 15 pk extra is een piek die de motor behaald bij bepaald toerental. Bij turbomotoren zie je vaak dat er over een bepaald toeren gebied bijvoorbeeld 2500 tot 6000 30 pk meer heeft, daar waar een atmosferische motor bij bijvoorbeeld 6500toeren zijn piek heeft van 15pk en als je het dan kijkt bij 3000 toeren dan is het verschil nog maar 10 pk.Al om al vind ik het nog steeds de moeite waard een atmosferische motor te chippen, maar wel bij hardwarmatige aanpassingen(Inlaat/Uitlaat e.d.
19 april 2016 om 07:13 #18316990Shane,
Motorisch ben ik ren beetje een leek.. :hmmz
Hardwarematige aanpassingen, wat moet ik me daarbij voorstellen? Andere uitlaat etc? Verder ia het nou ook niet zo dat ik er een racemonster van wil maken. Maar wil toch een beetje meer pit, het dipje tussen de 1500 en 3000 toeren er een beetje uit. en lees vaak ook dat het je brandstofverbruik een beetje goed doet..
Bedankt voor je info! :thumb19 april 2016 om 07:22 #18316991Inderdaad afhankelijk van wat je wilt, maar ik begrijp uit je verhaal dat geen racemonster hoeft. Je kan chippen op een standaard motor, Je zal iets vlotter zijn en het zal wat prettiger rijden, maar meer ook niet. Je moet je dan afvragen of het het geld waard is te chippen.
Hardwarematig bedoel ik mee. Uitlaatsysteem/inlaat etc etc. Je kan het zo gek maken als je wilt. :jerry
Als je nog vragen hebt pm me dan. Anders wijken we af hier.
19 april 2016 om 09:10 #18316992@Maurice89 wrote:
Die 15 pk zou ik persoonlijk echt de moeite niet vinden dat ga je echt niet merken auto zal misschien iets vlotter zijn maar ben je in 3 dagen aan gewend ofzo.
Ik heb destijds ook mijn ongeblazen z18xe motor laten chippen. Veel mensen zeggen inderdaad, ag, dat merk je niet zo, maar ik merk het nog iedere dag. Vooral het koppel wat eerder en met meer komt is erg fijn. Helemaal in de 5de versnelling, als je wilt inhalen op de snelweg.
Zonder chip:
121.2 pk
158.2 Nm
max. vermogen 6572rpm
max. koppel 4472rpmMet chip:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)
max. vermogen 6370rpm (-3.07%)
max. koppel 3530rpm (-21,06%)Lees hier mijn volledige verslag;
viewtopic.php?f=191&t=19223919 april 2016 om 10:09 #18316989vooral de extra trekkracht merk je, wat de meeste mensen ook over het hoofd zien is dat je dip die je meestal hebt in het lage toeren gebied ook weg gaat en je daar extra trekkracht krijgt en daardoor rijd de wagen gewoon soepeler, dus je moet echt de dyno uitdraai zien om het resultaat te kunnen beoordelen en niet blindstaren op maximum waardes.
een ongeblazen motor is prima te chippen, ik zou zeer zeker niet terug willen naar voor de chiptune.19 april 2016 om 11:00 #18316988Kan me alleen maar aansluiten bij reacties hierboven.
Ik merk dat mijn verbruik wel ietsje beter is geworden nu, maar trek dan idd ook niet met piepende banden weg.
Vooral om wat makkelijker weg te komen bij 100 km/h idd, in de 6e merk je nog niet, maar in de 5e wel beter. En ook vooral optrekken de snelweg op, eerder je koppel aanspreken, en meer merk je echt :)19 april 2016 om 14:22 #18316993Vandaag bij Jeroen, Jeffrey en Dave geweest :thumb .
Was er rond kwart voor 11, na een bakje koffie werd de auto naar binnen gereden, en aangesloten op de dyno bank.
In de wachtruimte lectuur zat aanwezig, en na een half uurtje vroeg Jeroen of ik bij de auto aanwezig wilde zijn om te zien
hoe het allemaal in zijn werk ging, nou dat leek me wel wat :D .De eerste run gedaan, met de volgende resultaten : 138.4 PK bij 5869 toeren en 210.2 Nm bij 3372 toeren.
Dat was volgens Jeffrey helemaal niet verkeerd, zeker omdat ie al 80.000 km gelopen heeft.Vervolgens werd de nieuwe software geschreven en naar de auto geladen.
Dit duurde ongeveer 20 minuten, even babbelen met Jeffrey dus die waren zo om,
vervolgens met de tweede run verder gegaan. resultaten : 165.8 PK bij 5743 toeren en 269.3 Nm bij 3033 toeren.
images hosting
Er werd netjes gevraagd of ik het met dit resultaat eens was, (in verband met het niet halen van de 170 PK),
anders werd de software opnieuw geschreven, ik vond dat echter niet nodig, het aantal Nm was wel flink
omhoog geschoten, dat vond ik zelf eigenlijk veel interessanter.Auto van de bank afgehaald, en een rondje mee wezen rijden, en het is een heel andere auto geworden qua rijden ;)
Vooral op de snelweg rijden is een genot nu, bij laten we zeggen 110 km/h het gas intrappen en hij gaat er als een
speer vandoor, en hij blijft door trekken, geweldig gevoel is dat.Ik moet eerlijk zeggen dat ik van tevoren eigenlijk niet goed wist of ik er goed aan deed om de auto te laten tunen,
maar met het resultaat wat ermee bereikt is zou ik tegen twijfelaars zeggen : DOEN :DBen er dik tevreden mee als de auto het zo blijft doen, jongens van Unlimited Tuning bedankt :thumb :thumb .
Tot slot over Unlimited Tuning: vriendelijk ontvangst, aardige mensen, als je iets wilt weten kun je het vragen
en krijg je tekst en uitleg.Om een lang verhaal kort te maken : Ik vond het de moeite waard en zou ook andere mensen aanraden die hun auto willen tunen om eens een keer naar de heren van Unlimited Tuning te gaan.
19 april 2016 om 15:03 #18316994Bedankt voor uw mooie review en nog veel plezier van de tuning!! :thumb
22 april 2016 om 06:55 #18316995@Dinant wrote:
Vervolgens met de tweede run verder gegaan. resultaten : 165.8 PK bij 5743 toeren en 269.3 Nm bij 3033 toeren.
Er werd netjes gevraagd of ik het met dit resultaat eens was, (in verband met het niet halen van de 170 PK),
anders werd de software opnieuw geschreven, ik vond dat echter niet nodig, het aantal Nm was wel flink
omhoog geschoten, dat vond ik zelf eigenlijk veel interessanter.Even een vraag aan UT, waarom laten jullie een klant beslissen of er verder geprogrammeerd gaat worden.
Het lijkt me toch logisch dat je door gaat totdat je het juiste / best mogelijke resultaat gehaald hebt?
Ik zie namelijk in de curves nog best wat “heuveltjes en dalen” die er misschien uit geprogrammeerd hadden kunnen worden. :hmmz22 april 2016 om 07:43 #18316996Ik denk puur omdat de beloofde waarden niet behaald werd. Ik heb zoals je deels al zegt liever een nette kromme dan 1 die pieken en dalen heeft en ergens een piekje van x aantal pk aantikt.
De meeste mensen laten zich lijden door cijfers. Hoe hoger hoe beter. Ik vind verloop van de kromme veel belangrijker al levert dit iets minder winst op.
22 april 2016 om 09:21 #18316997@Shane_Astra_g wrote:
Ik denk puur omdat de beloofde waarden niet behaald werd. Ik heb zoals je deels al zegt liever een nette kromme dan 1 die pieken en dalen heeft en ergens een piekje van x aantal pk aantikt.
De meeste mensen laten zich lijden door cijfers. Hoe hoger hoe beter. Ik vind verloop van de kromme veel belangrijker al levert dit iets minder winst op.
Ik denk dat hij bedoelt dat er meerdere runs gedaan hadden moeten worden met verschillende software, misschien had het nog wat beter gekunt.
Misschien begrijp ik het verkeerd maar zoals TS het zegt is er na de eerste run niks meer gedaan, terwijl dit niet echt het doel is van een chip op maat.22 april 2016 om 10:43 #18316998Leuke thread, mischien wordt een 1.4 Turbo Astra ook mijn volgende auto.
Corsa_GSi zijn opmerking is ook terecht. UT is de specialist toch met de kennis, de klant kijkt meestal alleen maar getalletjes en wordt altijd wel vrolijk bij “meer”. Het is dan aan UT om ook de dalen/pieken mooi te maken en door te gaan voor gunstig verbruik/170pk in dit geval.
Voor de rest UT is zeker top. :thumbup
22 april 2016 om 12:11 #18316999DeMeistah en Wagnas zeggen precies wat ik ook bedoelde met mijn post.
Waarom niet verder gegaan om het netter te maken en de klant laten bepalen wanneer er gestopt wordt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.