Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J Unlimited Tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2016 om 12:41 #17275496
Gisteren eindelijk, na een jaar getwijfeld te hebben, mijn Astra J 140 PK laten tunen door Unlimited Tuning.
Eigenlijk heeft de review van Astra turbo mij over de streep getrokken. Moest alleen nog even sparen ;).
Ik woon zelf in Groningen, maar heb toch gekozen voor Amersfoort omdat ze daar ook de testbank hebben.
De reden dat ik wilde gaan tunen was vooral voor het trekken van de caravan. Ik vond de auto niet lekker rijden met de caravan er achter. Net of hij wat vermogen miste. De caravan zelf weegt maar 800 kilo, maar toch voelde het niet helemaal lekker. Daarnaast las ik ook veel dat de auto gewoon stabieler rijdt wat ik ook wel fijn vond. Daarnaast vond ik op de snelweg in de 6e versnelling dat hij wat vermogen miste. Ik ben zelf absoluut geen autokenner en heb me daarom ook helemaal suf gevraagd/gegoogled of het tunen geen kwaad kon. Dat hangt er dus van af, als je nu constant doortrekt en ‘ruiger’ gaat rijden, dan zal het niet goed zijn, maar ik ben daar sowieso niet van. Dus bij mij zal het niet zo’n vaart lopen.Om 11u stond de afspraak met Jeroen, dus vroeg uit de veren om mijn schoonvader (automonteur geweest en vind dit soort dingen natuurlijk ook leuk ;) ) op te pikken en daarna door naar Amersfoort. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen en na kort praatje de sleutel gegeven en ging de auto op de rollerband. Na de auto goed vastgezet te hebben (zie foto) werd eerst de stock-software uitgelezen voor backup. Dit duurde denk ik 10-20 minuutjes. Vervolgens deed Jeroen de eerste test en kwam ik op 136 pk uit, viel me nog mee overigens, dacht dat nog iets minder zou zijn, en 208Nm koppel.
Daarna is Jeroen achter de computer gekropen en is even bezig gegaan om wat instellingen aan te passen. Hij had al 1 paraat staan, dus dat was zo gepiept.
Vervolgens de software weer geupload naar de auto en klaar voor de tweede test.[youtube:y42293pt]http://www.youtube.com/watch?v=8KmP9DzsAbU[/youtube:y42293pt]
Het eindresultaat is 169,8 PK en 250Nm bij gewone tuning. Extreme tuning hoefde van mij niet :).
Na afloop even een testritje gedaan en dat verschil merk je meteen! Reed meteen een stuk beter.[youtube:y42293pt]http://www.youtube.com/watch?v=Bkz_a0fF_sQ[/youtube:y42293pt]
Ook het verbruik lijkt wel te zijn verbeterd.
Op de heenreis had ik 7.4 l/100 km terugweg was 6.6. Hierbij heb ik zo veel mogelijk hetzelfde proberen te rijden als de heenweg. Maar goed, dat was natuurlijk 1 ritje. Ik kan pas later echt iets roepen over het verbruik.Dus overall gezien ben ik zeer tevreden. Je wordt goed geholpen, duidelijke uitleg, vragen stellen is geen probleem. Kortom deze gasten weten idd wel wat tunen is zoals Astra turbo ook al aangaf :). Ik kan het iedereen aanraden om in ieder geval te tunen. De korting die je krijgt bij UT is natuurlijk ook fijn omdat je lid bent van het forum. Enige dat daar tegen over staat is een review schrijven, maar dat was ik sowieso al van plan haha.
21 februari 2016 om 17:21 #18311318nou mooi om te horen dat :thumb en veel kilometers mee gewenst.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.