Astra J stroomprobleem, ineens stroomloos

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J stroomprobleem, ineens stroomloos

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    LuukA
    Deelnemer

Mijn Opel Astra J uit 2011 heeft afgelopen week voor de vierde keer totaal stroomloos gestaan. De accu is goed maar wordt kennelijk opeens door een onbekende oorzaak totaal ontladen. Er moet dus ergens een plotselinge stroomverbruiker zijn.

Toen de eerste keer de auto stroomloos was vertelde een buurman dat hij had gezien dat de lampen (dimlicht) hadden gebrand terwijl de auto geparkeerd stond. De lichtschakelaar staat bij mij altijd aan, ik rijd altijd met verlichting. Dit gaat uit als ik het contact uitzet.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan de verlichting zomaar spontaan gaan branden en zo ja, wat is daar de oorzaak dan van? Of heeft iemand een idee wat het anders kan zijn? Hoor het graag!

LuukA
      Deelnemer

Niet dat ik heel snel reacties had verwacht maar ik denk dat ik het probleem opgelost heb.

Als ik het contact aanzette gingen de lampen (dimlicht) branden, immers staat de lichtschakelaar altijd aan zoals ik hierboven al had beschreven. Elke lichte aanraking van de buitenste ring van de schakelaar, om licht aan / uit / of op automatisch te zetten, had invloed op de verlichting. Of het ging even uit, of ik kreeg een melding in display dat de automatische regeling uit was gezet. Ik vermoedde dus een slecht contact of kortsluiting in de lichtschakelaar zelf.

Ik heb de schakelaar verwijderd en tot mijn verbazing kon ik hem redelijk eenvoudig uit elkaar halen. Vervolgens heb ik de sleepcontacten van de genoemde buitenste ring iets verbogen zodat zij meer druk op de contacten uitoefenden. Alles weer in elkaar en bovengenoemde lichte aanraking had niet meer het beschreven effect.

Ik denk ik schrijf het toch maar even op, wellicht heeft iemand anders er iets aan. Daar is immers dit forum voor.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.