Astra J start niet na vervangen dieselfilter

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J start niet na vervangen dieselfilter

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    sjocky
    Deelnemer

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Opel Astra J uit 2011, 1.7 diesel (125pk).

Nu heb ik net de dieselfilter vervangen maar ik ben vergeten de dieselfilter vol te zetten met diesel zoals dit eigenlijk wel hoort bij een 1.7 diesel.

Nu heb ik de auto direct gestart waarna hij een minuutje op de diesel in de leiding heeft gelopen. Daarna de auto een aantal maal op contact gehad om de dieselpomp aan te laten gaan en daarna gestart maar helaas starten de auto niet. Nu is na één keer proberen te starten ook nog eens de accu leeg.

Ik heb de accu nu aan de lader gelegd maar weet iemand nog een snelle manier om de Diesel 1.7 te ontluchten zodat hij weer snel start.

Gr

En alvast bedankt voor jullie hulp.

Opeltje17
      Deelnemer

Filterhuis vullen net brandstof dan een aantal keer het contact aan en uit en doorstarten.

sjocky
        Deelnemer

BEdankt voor je snelle reactie.

Ik heb het filterhuis helemaal gevuld, daarna heb ik hem nog één keer kunnen starten en was de accu leeg.

Dacht misschien is er nog een optie waar ik geen spanning voor nodig heb ivm de lege accu.

gr

bart-gsi
          Deelnemer

als je filter gevult is en hij start daarna nog steeds niet kijken of de terugslagklep nog werkt.. want die moet ervoor zorgen dat je diesel niet terug loopt als je het contact uit zet.. Ook na het vervangen van het filter moet je een druk(vacuum) op je brandstof toevoer hebben

sjocky
            Deelnemer

Okey, duidelijk alleen war kan ik deze terugslagklep vinden.

gr

bart-gsi
              Deelnemer

In de brandstoftoevoer leiding ergens bij het schutboard naar je dieselfilter

sjocky
                Deelnemer

Bedankt, ik ga kijken.

Zou wel stomtoeval zijn als ik de brandstoffilter vervang en daarna deze kapot is.

gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.