Astra J ST trilt bij remmen…

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J ST trilt bij remmen…

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ikweetvannix

De titel is nogal duidelijk lijkt me :) Mijn Astra J ST trilt bij het remmen… Dit deed hij al bij de proefrit, heb dit toen aangegeven bij de dealer, vervolgens heeft deze “er naar gekeken” zonder verder duidelijk te zijn wat er aan gedaan was, en inderdaad, het trillen was weg… voor een paar kilometer… het is daarna weer teruggekomen, en ik heb de wagen weer naar de dealer gebracht, en er is opnieuw “naar gekeken”… Ik heb de monteur aan de lijn gehad, want hij kon niets vinden, en aan hem uitgelegd: “Voor m’n gevoel is het pas na een aantal kilometer, als de auto warm is, en dat het niet uitmaakt bij welke snelheid je remt… soms trilt hij veel, meestal weinig, maar altijd merkbaar…”

Nu is het probleem dus nog steeds niet opgelost, maar voordat ik wéér terugga wil ik eerst duidelijk hebben waar ik nou precies op moet letten, zodat ze misschien een betere diagnose kunnen stellen…

– Mijn bandenmaat is 225/45 R18, bandenspanning is 2,7 bar (ECO volgens het boekje).
      – De trilling zit voorin, en is vooral voelbaar op het stuur.

Waar moet ik op letten om de garage te helpen met de diagnose?

KRSA2000
      Deelnemer

Klinkt als kromme remschijven

stefanDTI

Schijven en blokken vervangen …

Want je schijven zijn zoals hierboven al gezegd krom..

Nick-GSI
          Deelnemer

Bandenspanning lager zetten, kans op kromme schijven of vuil/roest tussen naaf en schijf

Fearless
            Deelnemer

Tuurlijk weten ze van niks, ze willen geen kosten maken aan een garantiegevalletje…

arjontje
              Deelnemer

@Nick-GSI wrote:

Bandenspanning lager zetten, kans op kromme schijven of vuil/roest tussen naaf en schijf

Banden spanning is goed. Wat opel aangeeft is veel te laag.(normale spanning)

Nick-GSI
                Deelnemer

wij hebben aantal klanten gehad die ook trillende remmen hadden, en die hadden zelf de bandenspanning op 2.4 bar gezet en raar maar waar het trillen was weg ( zowel astra J en Insignia’ s)

arjontje
                  Deelnemer

Dat is erg vaag. De bandenspanning zou daar geen verschil in mogen maken. :hmmz

bart-gsi
                    Deelnemer

banden spanning en vooral verschil links en rechts in banden spanning zou er voor moeten zorgen dat je auto met remmen naar links of naar rechts trekt..

als je je pedaal voelt trillen alsof constant je ABS ingrijpt zijn idd je schijven krom… blokken en schijven vervangen zal rond de 250 a 300 euro kosten…
                      als je heel je auto voelt trillen dan zijn ze ERG krom..

is dit vaker voor gekomen dat je schijven krom zijn en houdt je je remmen vast bij stilstand als je langdurig gebruik gemaakt hebt van je remmen??
                      als je je remmen vast houdt koelt je schijf ongelijk matig af en dan krijg je ook kromme schijven ( komt veel voor bij auto`s met automatische transmissies)

astra4me

@bart-gsi wrote:

als je je remmen vast houdt koelt je schijf ongelijk matig af en dan krijg je ook kromme schijven ( komt veel voor bij auto`s met automatische transmissies)

Als dit binnen 1 jaar gebeurt of terug komt is dit een remklauw probleem, na 5 jaar gekloot met kromme schijven / automaat (altijd voor nooit achter, zelfs met ‘gereviseerde klauwen’) nieuwe klauwen erop en daarna 3 jaar geen kromme schijf meer gehad en dat was met een pispakken/roesbakken remschijf vervang model.

bart-gsi
                        Deelnemer

@astra4me wrote:

Als dit binnen 1 jaar gebeurt of terug komt is dit een remklauw probleem, na 5 jaar gekloot met kromme schijven / automaat (altijd voor nooit achter, zelfs met ‘gereviseerde klauwen’) nieuwe klauwen erop en daarna 3 jaar geen kromme schijf meer gehad en dat was met een pispakken/roesbakken remschijf vervang model.

dat is dan een stapje verder… dat is dan niet gebruikelijk maar ook dat is nog een optie….

KRSA2000
                          Deelnemer

Ik krijg remschijven binnen een uur krom als het zou moeten, zonder een manko remklauw.
                            Zoals Bart net zei, stevig remmen en daarna je schijven geen kans geven om fatsoenlijk (lees: gelijkmatig) af te koelen is normaliter de boosdoener, samen met niet goed inremmen en gebruik van 2e keus materiaal.

Daarom sta ik nooit gelijk achter iemand stil, ik laat altijd ruimte om naar voren te kunnen rollen. (Ook op de motor)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.