Astra J sports tourer > water in linkerdorpel

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J sports tourer > water in linkerdorpel

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267874
    Peter30
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2011

      Hallo allemaal,

      Al een tijdje hoor ik water lopen tijdens het optrekken en remmen met mijn astra st uit 2011. Hij heeft nu 147000 km gelopen. Nu blijkt dat de linker dorpel vol staat met water :shock: .

      Ik dacht toch echt dat we het roest tijdperk met de kadettjes achter me had gelaten…. ;)

      Ik trek er dan een zwart dopje uit om het water er uit te laten lopen. Maar na een tijdje staat er weer water in.

      Waar komt dit water vandaan?

      Groetjes Peter

      #18251120
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        open schuifak?? Misschien de afwatering die daarvan dicht zit

        #18251121
        Peter30
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2011

          Hij heeft geen schuifdak. Vanmiddag weer een zwart dopje van de onderkant van de dorpel afgehaald. Kwam weer best veel water uit.

          #18251122
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Dopje eruit laten dan maar?

            Lekt niets als je ff snel over de wagen heenkijkt?

            #18251123
            svdHeijden
              Lid sinds:
              26 August 2014

              Ik heb ditzelfde probleem met mijn astra twintop H. Gisteren opgelost door kleine gaatjes in de rubberdopjes te boren zodat het water er gewoon uit kan lopen. Er kwam bij mij ook een zwembad uit!

              Maar ook ik ben erg benieuwd naar de oorzaak hiervan! Ik kan niets vinden.

              #18251124
              Peter30
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 February 2011

                De auto is ook helemaal droog, en verder voor zover zelf te beoordelen kan ik niets zien hoe dit water in de dorpel terecht komt. De deuren links bijvoorbeeld zijn ook droog. Hier zitten zelfs standaard gaten onderin. Zodat mocht er water in komen, dit meteen er uit loopt. In de deurrubbers zitten ook standaard gaten onderin, om dezelfde reden.

                Ik ben even langs te dealer geweest, helaas had men geen tijd om even te kijken. Men zei wel dat als het echt in de dorpel zat men er een paar gaatjes in zou boren en het vervolgens goed zou tectyleren….

                Heb nu het achterste dopje uit de dorpel weg gelaten.

                Groeten Peter

                #18251125
                black_astra
                  Lid sinds:
                  30 November 2010

                  Betekend wel dat t na een paar jaar wel zou gaan rotten in je dorpels zoals bij alle andere opels

                  #18251126
                  Opel_Bjorn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2008

                    Dat is idd geen oplossing. Men moet de oorzaak aanpakken! Anders heb je garantie roest binnen enkele jaren! Kijk eens of je paravan niet verstropt zit met bladeren waardoor er water via de A-stijl in je dorpel kan.

                    #18251127
                    Peter30
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 February 2011

                      Ik heb de genoemde punten gechecked. Maar geen oorzaak kunnen vinden. Heb inderdaad ook een gat gemaakt in het rubber dopje, zodat evt nieuw water er in het vervolg uit kan lopen. Dit ook maar meteen bij de rechterdorpel gedaan.

                      Blijft erg vreemd hoe er water in de dorp terecht kan komen. De astra heeft nu 150000 gelopen, en gaat bij 180000 km er uit (lease auto). Dus de roest ga ik zelf niet meer mee maken…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.