Astra J probleem met koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J probleem met koelvloeistof

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Henkiee
    Deelnemer

Goedenavond,

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een opel Astra J uit 2010 1.6 benzine met LPG installatie. Auto heb ik 4 maanden geleden gekocht en de koppakking is een half jaar geleden vervangen.

Auto parkeer ik voor mijn prive terein waardoor ik erachter ben gekomen dat de auto olie lek. Een heel klein beetje maar ik wilde dit gerepareerd hebben. Ook zag ik een kleine beetje olie bij mijn koelvloeistof tankje.

Mijn broertje van 18 werkt sinds een jaar in een garage en hij adviseerde mij om de oliekoeler te vervangen. Hij heeft dit voor mij gedaan. De volgende dag ben ik een rit gaan maken van 20km en reed prima. Later op de dag ben ik weer gaan rijden en wilde ik de koelvloeistof bijvullen en toen spoot een groot deel eruit. Gewacht en toen alsnog bijgevuld en het viel mij op dat de ventilator als een malle te keer ging en zodra ik de sleutel uit het contact haalde hij gelijk stopte.

De volgende dag moest ik voor werk een rit van 70KM maken en merkte na 30km dat mijn motor warm werd en kreeg een melding van oliedruk te laag zet motor uit, gestopt langs de weg en zag koelvloeistof eruit spuiten. Ventilator doet het ook soms wel soms niet.

Wie o wie heeft enig idee?

Ik heb verschillende garages gebeld en ieder zegt iets anders en aangezien wij over 4 dagen met het gezin op vakantie gaan naar Spanje met de auto vrees ik het ergste :(

:cry:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.