Astra J occasion problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J occasion problemen

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 106)
  • Auteur
    OvErDoSe

[rquote=1913551&tid=145097&author=stillekracht]Kijk…….. als je voor een goed juridisch dicht getimmerde brief geen 150,00 Euro wilt uitgeven, lijkt me een beetje “dom”

Ik bedoel je zal maar 18.000 euro mislopen, omdat je iets niet goed hebt geformuleerd in je brief.[/rquote]
      Hij hoeft niet dichtgetimmerd te zijn. Het gaat erom dat ze begrijpen wat de bedoeling is.
      Denk niet dat ze eerder akkoord gaan als hij dichtgetimmerd zal zijn.

Hij is vandaag bezorgt (TNT weer eens een vertraging), dus het wachten kan beginnen. Heb inmiddels al weer wat moois op het oog, dus ik hoop dat het allemaal snel en volgens plan gaat.

Tot nu toe: Bedankt allemaal!

DarkNL08
      Deelnemer

Nogmaals veel succes met de afhandeling.

Hou je ons op de hoogte? :)

Arjen
        Deelnemer

Vanmiddag reed ik er langs maar de Opel vlaggen en borden hangen er nog.

opel-mark
          Deelnemer

[rquote=1915254&tid=145097&author=Arjen]Vanmiddag reed ik er langs maar de Opel vlaggen en borden hangen er nog.[/rquote]
            maak er eens ene paar foto’s van wellicht dat de topic starter er in de toekomst iets aan heeft.

OvErDoSe

Op Google Streetview zijn ze ook duidelijk te zien :).
              Heb nog niets van ze gehoord. Maar ik blijf duimen. Hopelijk volgende week.

Astraman
              Deelnemer

Jah maar die zijn soms wel 1,5 tot 2 jaar oud die beelden dus dat zegt helaas niet veel.

OvErDoSe

Vandaag via de mail een reactie gekregen.

Geachte heer,

Graag zou ik met u in contact komen omtrent de afwerking van uw gekochte Opel Astra.
                  Sedert vandaag is de directie terug en heb uw brief met hen besproken.

Met vriendelijke groet.

Ze proberen er toch nog onderuit te komen. Maar ik heb een duidelijke mail terug gestuurd.

Hallo,

De reden en het doel van de brief lijkt mij duidelijk. Dat is ook wat ik verwacht.
                  Het geld wordt teruggeboekt, en ik breng de auto terug. Dan is het probleem opgelost en hoef ik geen verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groet,
                  Werner

Afwachten wat daar voor antwoord op gaat komen. Ik blijf duimen :thumbup:thumbdown

jwvanyperen
                  Deelnemer

Ik weet niet.. of ik ze nog niet eerst even een kans gegeven zou hebben.
                    De reactie verrraad dat ze er mee in hun maag zitten (je maak mij niet wijs dat ze niet weten wat er hier en richting Opel allemaal gebeurd) en iets van een oplossing willen. Maar aan de andere kant weten ze nu wel gelijk waar ze aan toe zijn en hoe jij erin zit.

Maar desalnietemin wens ik je alle succes want het klopt van geen kanten ( ik denk dat ze dit zelf nu ook beginnen te begrijpen )

Arjen
                    Deelnemer

Je moet hier wel naar toe gaan anders zegen ze later: hij wilde niet praten. En dat werkt weer tegen je.

OvErDoSe

[rquote=1917012&tid=145097&author=Arjen]Je moet hier wel naar toe gaan anders zegen ze later: hij wilde niet praten. En dat werkt weer tegen je.[/rquote]
                        Ja zo zou je het kunnen bekijken. Ik ga alleen niet 2,5 uur reizen als ik niet weet wat ik ermee bereik.

Als ik van tevoren weet dat ik mijn geld terug krijg dan wil ik daar eventueel wel even voor reizen. Maar in principe kan dit gewoon zonder praten opgelost worden.
                        Geld overmaken. En ik kom de auto terugbrengen.

Ik wacht vandaag af of er een reactie komt.

forcemaple

[rquote=1917012&tid=145097&author=Arjen]Je moet hier wel naar toe gaan anders zegen ze later: hij wilde niet praten. En dat werkt weer tegen je.[/rquote]

Ik denk het ook helaas. Ze doen in principe nu een handreiking om tot een oplossing te komen, en kort door de bocht gezegd weiger je dit. Dat kan tegen je gebruikt worden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze ” zomaar” het geld terug storten. Het is duidelijk dat ze in gebreke zijn, maar ze wekken nu in elk geval de schijn dat ze tot een oplossing willen komen…dat pleit ondanks alles voor hen. Ik zou op zn minst luisteren naar wat ze te vertellen hebben…

Arjen
                          Deelnemer

Inderdaad, en als zij aanbieden om de auto 100% in orde te maken dan heb je verder weinig argumenten om de koop ongedaan te maken. Jij wilt je geld terug, maar dat hoeven ze niet te doen. Gekocht is gekocht namelijk. En als zij de auto naar jouw wensen klaar maken is het probleem opgelost. Opel dealer of geen Opel dealer. Juridisch niet zo heel erg interssant denk ik. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de gekochte auto.

OvErDoSe

Als je ziet op hoeveel gebieden ze mij hebben voorgelogen heb ik volgens mij reden genoeg om de koop te ontbinden.

Maar vooral omdat het jaar fabrieksgarantie weg is. Dat kunnen zij niet terug toveren.
                              En dit staat duidelijk aangevinkt op de koopovereenkomst. Ze kunnen dat niet waarmaken dus heb ik volgens mij alle recht om de koop te ontbinden.

Want ik weet dat luisteren naar hun aanbod niet gaat leiden tot ontbinding. En dat is na alles wat er gebeurt is het enige wat ik nog wil.

OvErDoSe

Dubbelpost…

forcemaple

[rquote=1917045&tid=145097&author=OvErDoSe]Als je ziet op hoeveel gebieden ze mij hebben voorgelogen heb ik volgens mij reden genoeg om de koop te ontbinden.

Maar vooral omdat het jaar fabrieksgarantie weg is. Dat kunnen zij niet terug toveren.
                                  En dit staat duidelijk aangevinkt op de koopovereenkomst. Ze kunnen dat niet waarmaken dus heb ik volgens mij alle recht om de koop te ontbinden.

Want ik weet dat luisteren naar hun aanbod niet gaat leiden tot ontbinding. En dat is na alles wat er gebeurt is het enige wat ik nog wil.[/rquote]

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp jou standpunt helemaal, alleen objectief gezien denk ik niet dat er voldoende grond is om de koop te ontbinden, thats all…
                                  Je schrijft dat ze jou op een aantal vlakken hebben voorgelogen, aan de andere kant zijn er ook zaken die je als koper vantevoren had kunnen checken, een proefrit had aan kunnen tonen dat hij niet lekker schakelde, bij daglicht de auto bekijken had aangetoond dat er gespoten was,, en schade aan een grill die ook nog es niet goed zit kan je volgens mij ook in een showroom al zien, dus het zal ook een welles nietes verhaal worden wat sommige punten betreft. Ben in elk geval erg benieuwd hoe dit afloopt.

Arjen
                                  Deelnemer

De fabrieksgarantie wordt uitgevoerd door de verkopende partij. Niet speciaal de dealers, want je kan ook nieuwe auto`s kopen buiten de dealers om. En als zij de reparaties uitvoeren die vallen onder de fabrieks garantie is het ook weer opgelost. Begrijp me niet verkeerd, maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de auto en dat de eventuele reparties die zich voordoen in de garantie periode worden uitgevoerd. Dat een aantal zaken niet zo netjes zijn is wel duidelijk. Maar of dat voldoende is om de koop te ontbinden, vraag ik mij af.

OvErDoSe

De redenen voor mij om de koop de ontbinden en die ik niet had kunnen zien in de showroom zijn:

• Auto komt uit Spanje in plaats van Duitsland wat mij is verteld.
                                      • Auto is van februari 2010 in plaats van mei 2010 wat mij is verteld.
                                      • Auto heeft geen wereldwijde fabrieksgarantie terwijl mij dat wel is verteld. “Ze mogen je niet weigeren.” is mij letterlijk verteld.
                                      • Auto heeft aan zowel voor als achterkant schade gehad. En niet een “klein plekje wat we mooi hebben weggewerkt” zoals de verkoper mij verteld.

Daar komt nog mij dat mij intussen 4 keer beloofd is om terug gebeld te worden terwijl dit 4 keer niet gedaan is.
                                      Totaal geen klantenservice.

En wat betreft de fabrieksgarantie die via de verkopende partij moet gaan is voor mij geen optie. Ik heb de auto daar gekocht omdat ik overal terecht kon voor fabrieksgarantie. Anders had ik wel dichter bij huis gezocht. Er hoeft misschien niets stuk te gaan, maar het kan wel. En dan kan ik 2,5 uur rijden.

Alles bij elkaar maakt voor mij de emmer vol.
                                      En als ik dat lijstje doorlees denk ik niet dat een rechter mij ongelijk zal geven. En daarom eis ik ontbinding.

Ik snap jullie gedachte ook, maar daarom heb ik even het bovenstaande lijstje gemaakt. Het is bij elkaar gewoon teveel geworden.

Arjen
                                      Deelnemer

Ik begrijp je standpunt voor 100%, ik zou hetzelfde reageren denk ik. Maar mijn ervaring is helaas; gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.. Succes, en hou ons op de hoogte.

opel-mark
                                        Deelnemer

Er is namelijk een reden waarom hij naar een duurdere opel dealer is gestapt, als de verkopende partijd zich valselijk voordoet als een officieele opel merk dealer zou dit feit enkel al voldoende zijn om de koop te ontbinden lijkt mij en voor opel Nederland een rechtzaak te starten wegens misbruik vals voordoen als dealer e.d.

SiggieTigra
                                          Deelnemer

[rquote=1915254&tid=145097&author=Arjen]Vanmiddag reed ik er langs maar de Opel vlaggen en borden hangen er nog.[/rquote]

Gisteren ook nog.
                                            Heb nu geen auto hier, anders had ik wel even foto’s willen maken. Morgen wel weer met de signum naar h’berg. Zal eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten.

benoben
                                            Deelnemer

met open mond heb ik je verhaal gelezen. Hopelijk is deze zever snel opgelost! veel succes!

jwvanyperen
                                              Deelnemer

Ik denk niet dat je het gaat doen :fy1 :swear maar misschien een telefoontje wat ze denken te gaan doen :hmmz you never know ieder geval succes

SiggieTigra
                                                Deelnemer

[rquote=1917091&tid=145097&author=SiggieTigra][rquote=1915254&tid=145097&author=Arjen]Vanmiddag reed ik er langs maar de Opel vlaggen en borden hangen er nog.[/rquote]

Gisteren ook nog.
                                                  Heb nu geen auto hier, anders had ik wel even foto’s willen maken. Morgen wel weer met de signum naar h’berg. Zal eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten.[/rquote]

helaas, heb geen tijd!

OvErDoSe

Na veel bellen en het aanhoren van beloftes dat hij me terug zou bellen is er eindelijk goed nieuws.

Vandaag waren de 5 werkdagen voorbij heb ik zelf weer moeten bellen. Want na het mailtje van hierboven was het weer akelig stil vanuit Hardenberg.
                                                    Dus ik vanaf mijn werk even het nummer opzoeken vanaf de website van AutoArena. En wat denk je? Ze hebben een compleet nieuwe website. Geen enkel Opel logo of naam meer te bekennen. Het telefoontje naar Opel Nederland heeft wel effect gehad :)

Vandaag heeft de verkoper totaal 5 keer belooft terug te bellen, maar 5 keer heb ik zelf terug moeten bellen. Klantenservice? Dat kennen we niet bij AutoArena Hardenberg…

Maar uiteindelijk toen ik onderweg naar huis was werd ik gebeld. Ik kon de auto terugbrengen en kreeg mijn geld terug. Hij vroeg wanneer ik hem terug wou brengen of wanneer ze hem moesten komen halen.
                                                    Komen halen leek mij geen goed idee want dan zijn we waarschijnlijk weer een paar weken verder. Ik gaf aan dat ik hem morgen terug kom brengen.
                                                    Het zou morgen wel druk worden vertelde hij mij. Waarop ik zei: Hoe lang moet het duren? Auto terug, geld terug handtekening zetten en klaar.

Vanavond zou hij me terugbellen wanneer ik morgen langs kan komen. Kijken of hij nu wel gaat bellen…

Maar om het even samen te vatten: Mijn doel is behaald en zoals het nu lijkt heb ik morgen mijn geld terug. Ik laat het hier even weten zodra ik daadwerkelijk mijn geld terug heb.

forcemaple

Da’s mooi! Gefeliciteerd. :)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 106)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.