Astra J occasion problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J occasion problemen

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Mja lampjes verwisselen kun je ook een hoop bij verknallen….

Wel slecht hoor, ook dat dat gewoon zo kan blijven bestaan. Echt zwaar klote, ik hoop dat je onder de koop vandaan kan komen want wat hier gebeurt slaat echt alles. Kijk bepaalde dingen moet je gewoon checken maar een pand dat eruit ziet als een Opel Dealer ga ik ook niet vragen of ze officieel dealer zijn. Moet je bij de albert heijn eens proberen, vragen of ze echte AH zijn…..daar ga je gewoon van uit. Weet nog wel toen de Opel Dealer in Wijchen destijds stopte met het dealerschap was het pand binnen een week ontdaan van alles logo’s en merken.

Al met al heel veel succes met de afwikkeling van alles.

krasy
      Deelnemer

***Welkom op de website van AutoArenA Hardenberg & Ommen

De Auto Arena is dealer van het merk Opel en KIA voor de regio HARDENBERG & OMMEN.

Wist u dat wij dit jaar 40 jaar Opel dealer zijn? Dit wordt gevierd met doorlopende jubileumaanbiedingen. Kom snel langs!

Op de tweede verdieping staan onze occasions. Er is altijd keuze uit zo’n 100 kwaliteitsoccasions. Allemaal voorzien van BOVAG garantie. Maximale zekerheid tegen een minimale prijs.****

lijkt me erg slechte zaak , zou er inderdaad uitzoeken en de auto laten staan tot die terug gaat met moeite ga je wel je gelijk krijgen .

enne zou even snapschot maken van de website er staat allemaal voorzien van bovac garantie dus ook die van jou

zou ze ook gaan dreigen met trosopgelicht en zowiezo mailtje struren naar opel nederland .
        blijf het topic volgen heel veel succes ermee

opel-mark
        Deelnemer

Da’s makkelijk, hier een screendump

te zien dat het gisteren nog aangepast is, screendump is van vandaag 9-4-2011 mocht je een getuige nodig hebben dan bied ik me bij deze aan.

Mark

OvErDoSe

Ik heb gister contact gehad met Opel en Het Juridisch Loket.

Opel gaat het bedrijf aanspreken op het feit dat ze zich uitdoen voor dealer terwijl ze het niet zijn. Meneer was blij dat ik dit bij hun gemeld heb. Hij gaf me ook advies om juridisch advies in te winnen bij bijvoorbeeld Het Juridisch Loket. Mocht ik zwart op wit bewijs nodig hebben dat ze op moment van de aankoop geen dealer meer waren dan kon ik even contact met ze opnemen.

Het Juridisch Loket gaf mij het advies om een aangetekende brief te sturen. In die brief gooi ik het op dwaling in verband met de fabrieksgarantie. Mij is verteld overal in Nederland terecht te kunnen, maar dat blijkt niet zo te zijn door hun fouten. Als ik dat van te voren wist zou ik de auto nooit zo ver weg hebben gehaald. Samen met alle andere punten gaf ze me wel een kans van slagen. Maar ze kunnen natuurlijk altijd de poot stijf houden. Als dat zo is moet ik er met een echte advocaat achteraan. Kijken wat dat ongeveer gaat kosten. Zal wel tegenvallen denk ik.

De screenshots van de website had ik inderdaad ook al aan gedacht. Maar bedankt voor het meedenken.
            Ik houd jullie op de hoogte!

stillekracht
            Deelnemer

Wat een verhaal ! succes !!

krasy
              Deelnemer

ik denk dat een schreenshot van deze site beter is :

http://www.opel.autoarenahardenberg.nl/frontend/core/contentSectionID/6/customerID/68

daar staat dat ze 40 jaar opel dealer zijn en alle auto’s bovag garantie hebben .

succes

opel-mark
                Deelnemer

bij deze dan een tweede screenshot, vandaag gemaakt

Myszek
                  Deelnemer

Wat een verhaal inderdaad zeg. Erg balen!

Als ik het verhaal goed begrijp gaat het om twee punten, namelijk:

1) Er zit half/slecht gerepareerde schade aan de wagen.
                    2) De wagen is je verkocht met fabrieksgarantie. Deze blijkt er nu niet op te zitten doordat het juiste onderhoudsboekje ontbreekt.

Voor 1) kan ik drie dingen bedenken:

a) Jij hebt het niet gevraagd maar je hebt wel de auto “live” bekeken. Er mag dan van jou verwacht worden dat dingen als een gescheurde grille en slecht gespoten bumpers je direct opvallen. Dit wordt een welles-nietes spelletje, waar je, naar mijn mening, niet aan wil beginnen. Al is het alleen maar voor de stress die het met zich gaat meebrengen. Tevens is het belang, een paar honderd euro, niet super hoog (begrijp me goed, in verhouding tot een auto van 18.000 euro).
                    b) Je hebt het wel gevraagd en zij hebben ontkend. Dan hebben ze tegen je staan te liegen en dat is grond om de overeenkomst te ontbinden. Echter is dit wel lastig om te bewijzen.
                    c) Er is totaal niet over gesproken, maar vanuit Opel Nederland is een Opel dealer verplicht/wordt er van een Opel dealer verwacht dat zij pro-actief openheid en transparantie geven over dit soort dingen. Dit zou je eens bij Opel Nederland kunnen navragen. Op basis van het feit dat zij zich voordeden als Opel Dealer op het moment van het sluiten van de overeenkomst mocht jij er dan vanuit gaan dat zij aan deze verwachting zouden voldoen.

Punt 2) ligt moeilijker. Heb jij zwart op wit dat er fabrieksgarantie op de auto zit? Ik vermoed van niet. In dit geval zou jet wellicht weer kunnen gooien op het feit dat zij zich voordeden als Opel Dealer en dat je daar als consument bepaalde verwachtingen aan mag verbinden. Maar ook dit zou je door Opel Nederland bevestigd moeten krijgen. Anders is het wederom jouw woord tegen hun woord.

Verder zou ik dat van die fabrieksgarantie niet op dwaling gooien. Dat is veel te mild. Als Opel Dealer moeten ze weten waaraan een geïmporteerde auto moet voldoen om onder de fabrieksgarantie te vallen. Ook hier mocht jij als consument vanuit gaan, aangezien zij zich voordeden als Opel Dealer.

Man, terwijl ik dit aan het typen ben komt er steeds meer terecht op de valse voorstelling als Opel Dealer. Ik zou echt zoveel mogelijk informatie van Opel Nederland inwinnen, want ik denk dat je op die basis een heel sterke kans maakt om de koop te ontbinden.

Als je wilt kan ik je helpen met een brief naar die garage. Let wel, ik ben geen jurist. Maar ik heb wel ervaring in het voeren van juridische procedures, ingebrekestellingen, opstellen van dagvaardingen etc.. Maar dan moet je wel eerst meer info inwinnen bij Opel Nederland.

OvErDoSe

@Myszek: Bedankt voor je bijdrage. Volgens mij zijn beide punten wel beantwoord in bovenstaande posts, maar ik zal het nog even toelichten.

1) Bij het bekijken van de auto vertelde de verkoper ons dat achter een plekje heeft gezeten, maar dat ze die mooi hebben weggewerkt. Toen heb ik even gekeken, en dat zat er mooi glad uit. Omdat de auto in het midden van de showroom stond en er niet veel direct licht op scheen was het kleurverschil niet/nauwelijks te zien. Hij heeft daar dus over gelogen, want bij een “plekje” denk ik niet aan het compleet vervangen van de bumper…

2) Zoals je een paar posts terug kon lezen zijn ze geen officiele Dealer. Zo hebben ze zich wel voorgedaan. Opel logo’s op het pand, vlaggen en factuur. Ook duidelijk op de website “We zijn al 40 jaar Opel Dealer.” Omdat ze geen Dealer zijn kon Opel daar niet meer in betekenen, dan een waarschuwing/mededeling sturen.
                      Maar gelukkig staat op de factuur aangevinkt dat we Fabrieksgarantie hebben. Dus daar heb ik vast ook een goed punt mee.

Ik moet het niet op dwaling gooien, maar waar dan wel op? Dat advies kreeg ik namelijk van een jurist van Het Juridisch Loket.

opel-mark
                      Deelnemer

Wat dacht je van bedroch, zelfs oplichting, immers als deze auto bij een niet dealer had gestaan dan had deze veel minder gekost, immers bij een dealer hoort garantie die je nu dus duidelijk niet hebt, genoeg redenen om de koop ongedaan te maken, ik denkd at als je hard genoeg van leer trekt deze autohandelaar wel eieren voor zijn geld kiest.

maar zorg er eerst voor dat je het een en ander van opel nederland zwart op wit hebt

Mark

jwvanyperen
                        Deelnemer

Wat een reclame zeg!!!!
                          Dat gaat die ArenA toch niet willen?????????
                          Als ze zo slim (als ze denken te) zijn, nemen ze vandaag nog contact met je op.
                          En regelen ze het zo dat er in de toekomst misschien nog 1 forum lid daar iets koopt.

-offtopic
                          Er zijn maar weinig ArenA’s waar het goed gaat

Myszek
                          Deelnemer

Ik heb e.e.a. nog eens bekeken en je kan het op zich wel op dwaling gooien voor wat betreft de schade. Gemakshalve gaan we er dan even van uit dat zij die schade ook niet hebben opgemerkt en dat er geen sprake is van opzet (maar dus wel dat ze het hadden kunnen weten en als ze jou hierover hadden geïnformeerd, je de koop niet had gedaan).

Voor wat betreft de fabrieksgarantie hebben we het hier, naar mijn mening, over een onrechtmatige daad, ex artikel 6:193c onder b BW, omdat je hier pertinent onjuist bent geïnformeerd.

Indien je de overeenkomst slechts wilt ontbinden kom je weg met dwaling. Wil je echter een schadevergoeding, voor bijvoorbeeld je reiskosten, expertisekosten etc., dan heb je meer grond nodig en daar komt de onrechtmatige daad om de hoek kijken.

Om nog meer kracht bij te zetten kan je ook artikel 6:193g onder b BW gebruiken. Dit betreft een misleidende handelspraktijk in het geval dat “een vertrouwens-, kwaliteits- of ander soortgelijk label aanbrengen zonder daarvoor de vereiste toestemming te hebben gekregen;”. Door zich voor te doen als Opel dealer terwijl zij dit niet zijn, is er per definitie sprake van een misleidende handelspraktijk en dus van een onrechtmatige daad.

Verder raad ik je wel aan, voordat je verdere stappen onderneemt, voor je zelf vast te stellen wat je doel is, hoe ver je wilt gaan, en hoeveel geld je er aan wilt uitgeven. Aangezien het hier een belang van meer dan € 5000 betreft kan je niet procederen voor de sector kanton van de rechtbank en heb je dus per definitie een advocaat nodig. Reken maar gauw op een uurtarief van € 150 – € 200. Een gedeelte zul je kunnen verhalen wanneer je vordering wordt toegewezen, maar niet alles. Verder heb je je griffierechten, je ambtelijke handelingen van de deurwaarder. Kost allemaal geld wat je, in het slechtste geval, zelf zal moeten betalen.

Ik wil je niet bang maken of ontmoedigen, ik denk dat je een goede zaak hebt, maar je moet je wel volledig bewust zijn van waar je aan begint.

frederik1980
                            Deelnemer

dit is echt rot voor je snap dat je je eigen belazerd voelt

ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen

en zeker geen auto kopen bij deze NEP dealer

sterkte er mee!!!!

OvErDoSe

Ik ben afgelopen weekend met een brief bezig geweest. Moeilijk om zoveel problemen kort samen te vatten.
                                Ik wil jullie vragen om het even door te lezen en eventuele fouten of ontbrekende dingen te melden. Brieven schrijven is namelijk niet mijn sterkste punt.

http://db.tt/U4SMfbp

Dan kan ik hem vandaag op de bus doen, en afwachten hoe ze reageren.

opel-mark
                                Deelnemer

Ik zou het door een jurist even na laten kijken, tevens er iets in zetten dat je wel een top dealerprijs hebt betaald en dat als ze zich niet voorgedaan zouden hebben als merkdealer van opel (met bijbehorende garanties) de prijs een stuk lager geweest zou horen te zijn.
                                  je hebt nu immers geen goed onderhouden dealer auto maar een opgelapt schade exemplaar.

Kijk ook even in het boekje of er iets staat over schades, dat moeten ze namelijk aangeven in het boekje, als dat er niet staat heb je ook weer een punt extra.

Ben je lid van de anwb of echtsbijstand neem daar dan even direct contact mee op.

OvErDoSe

Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.
                                    ANWB kan ik inderdaad wel even contact mee opnemen.

DarkNL08
                                    Deelnemer

Ik zou afsluiten met iets in de volgende richting:

Graag verneem ik binnen 5 werkdagen schriftelijke reactie van u. Mocht ik geen reactie ontvangen, dan ga ik er vanuit dat u akkoord bent met het vernietigen van de gesloten overeenkomst.

Verder een prima brief, die ik zeker aangetekend zou versturen zodat je er zeker van bent dat die ontvangen is.

Myszek
                                      Deelnemer

Hoi,

Ik wil hier vanavond wel even verder naar kijken. Naar mijn mening moet je de brief wel feitelijker opstellen. Wie heeft wanneer de verkeerde informatie gegeven. Wie heeft jou verteld dat er geen fabrieksgarantie is. Etc.

Nu ik je brief lees blijkt het dus dat de auto als een uit Duitsland geïmporteerde aan je verkocht is en pas achteraf bleek dat ‘ie uit Spanje komt. Dit is inderdaad nog een punt wat in je voordeel spreekt.

Verder zou ik de brief sowieso per gewone en aangetekende post sturen. Dan ben je in ieder geval zeker dat 1 exemplaar bij hen terecht komt (een aangetekende brief kunnen ze namelijk ook nog weigeren of niet op het postkantoor ophalen).

Heb je trouwens geen module rechtsbijstand verkeer via je autoverzekering? Wellicht dat zij je kunnen bijstaan.

Myszek
                                        Deelnemer

Oh, nog als toevoeging. Over de BOVAG garantie. Er is eerder vermeld dat je een BOVAG garantiebewijs zou moeten hebben om daar aanspraak op te kunnen maken. Er staat mij echter bij dat wanneer een auto boven een x bedrag kost of 35% van de originele aanschafprijs, je gewoon aanspraak maakt op de BOVAG garantie, of dit moet duidelijk afgewezen zijn door de verkoper.

Wellicht toch de moeite waard om eens bij de BOVAG te informeren.

opel-mark
                                          Deelnemer

klopt, als het een bovag garage is dan moet hij minstens 6 maand bovag garantie hebben bij een dergelijk bedrag tenzij op de aankoop bon duidelijk aangegeven dat de koper er vanaf ziet.

Opelcalibra.nl

[rquote=1911364&tid=145097&author=OvErDoSe]Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.
                                              ANWB kan ik inderdaad wel even contact mee opnemen.[/rquote]

Als jij een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan kun je dit volgens mij gewoon bij hun neerleggen en handelen zij het verder af. Je hebt een goede zaak en bedrijven zijn toch sneller bang voor een rechtsbijstand (daar werken ook advocaten) dan voor een particulier. Maar ik heb het vermoeden dat je geen rechtsbijstand in je verzekering hebt zitten…

stillekracht
                                              Deelnemer

[rquote=1911364&tid=145097&author=OvErDoSe]Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.

18.000 euro terug krijgen voor 150 euro, lijkt mij een goede deal :vertag

OvErDoSe

Heb de termijn aangepast naar 5 werkdagen en heb de brief gister op de bus gedaan. Nu is het een kwestie van afwachten. Laten we hopen op het beste…

krasy
                                                  Deelnemer

succes ik duim voor je .

ps kan je niet een advocaad in de arm nemen op no cure no pay basic .
                                                    wel alvast een afspraak maken over de prijs zodat die niet komt met 10%

of via: tv -tros opgelicht – das je goed recht – hart van nederland enz enz.
                                                    en verder zoveel mogelijk mensen erbij betrekken die je kunnen helpen : opel-nederland /bovag/anwb

nogmaals ik duim voor je .

[rquote=1911709&tid=145097&author=stillekracht][rquote=1911364&tid=145097&author=OvErDoSe]Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.

18.000 euro terug krijgen voor 150 euro, lijkt mij een goede deal :vertag[/rquote]

hmmz vreemde opmerking geloof mij als jij 100 % zekerheid zou geven dat die daarme klaar is zou jij ook 150 euro van hem krijgen,
                                                    maar dat kan niemand hem geven tijd zal het leren

stillekracht
                                                    Deelnemer

[rquote=1913136&tid=145097&author=krasy][rquote=1911709&tid=145097&author=stillekracht][rquote=1911364&tid=145097&author=OvErDoSe]Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.

18.000 euro terug krijgen voor 150 euro, lijkt mij een goede deal :vertag[/rquote]

hmmz vreemde opmerking geloof mij als jij 100 % zekerheid zou geven dat die daarme klaar is zou jij ook 150 euro van hem krijgen,
                                                      maar dat kan niemand hem geven tijd zal het leren [/rquote]

Kijk…….. als je voor een goed juridisch dicht getimmerde brief geen 150,00 Euro wilt uitgeven, lijkt me een beetje “dom”

Ik bedoel je zal maar 18.000 euro mislopen, omdat je iets niet goed hebt geformuleerd in je brief.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 106)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.