Astra J modificaties

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J modificaties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554683
    AstraJgek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2024

      Beste mede-Opelgekken,

      Sinds een paar jaar ben ik de trotse bezitter van een Astra J sport 1.4 turbo uit 2013.

      Ondanks dat de wagen al vrij luxe is uitgerust zijn er een paar opties die ik nog mis, met name mis ik de mistlampen voor en de elektrische bediening van de achterramen.

      Nou vroeg ik mij af of het zo simpel is als de onderdelen bij elkaar zoeken, plug-and-play en hatsikidee of dat er nog meer bij komt kijken.

      Mochten jullie ervaring hiermee hebben of nog tips en trucs weten dan hoor ik dat graag!

       

      -AstraJgek

      #18554746
      astrid_fahrer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Bij een Astra J is het helaas niet meer zo plug en play allemaal.
        Veel moet tegenwoordig geprogrammeerd worden en dat gaat niet meer zelf met een Opcom.

        Ook de kabelbomen zijn kariger.
        Waar je vroeger in de kabelboom de meeste opties al bedraad had zitten is dit bij de J en andere modellen wel weg gevallen.

        Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er komt een aardige klus bij kijken.

        #18554890
        AstraJgek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2024

          Ah oke, aan de ene kant jammer dat het zo ingewikkeld is maar fijn om te weten dat het in ieder geval kan.

          Het lijkt me dat dit iets is waar een vakkundige Opel garage wel mee uit de voeten kan dan?

          #18554937
          astrid_fahrer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2010

            Een echt vakkundige garage zou het misschien kunnen maar die tegenwoordig vinden is al een heel ding.
            Als je er dan eenmaal eentje hebt dan betaal je natuurlijk ook zo maar 100 euro per uur en ze kunnen zo langer bezig zijn dan je van tevoren verwacht dus het kan ook een kostbaar plaatje zijn.

            Misschien kun je eens met duitse of engelse zoekresulataten googelen. Die zijn vaak wel informatief met het uitzoeken van opties inbouwen.

            #18555309
            AstraJgek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2024

              Helemaal duidelijk!, bedankt voor de tips, dan ga ik eens even rondspeuren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.