Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra j lijdt onder de koude!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2012 om 11:19 #17246097
Men Astra J Sports Tourer heeft een beetje kuren met dit weer. Als ik de motor start en ik wil vertrekken dan heb ik de eerste 500m echt niks van trekkracht en rijdt hij niet sneller dan 20km/h. Daarna schiet hij ineens in gang en doet hij het als anders. Nu gisteren met de zware vorst (was -19°C) wilde ik hem starten en starte hij direkt maar na 10 sec draaien viel hij telkens weer uit. De gaspedaal reageerde ook niet als ik gas gaf. Zo heeft hij het een paar keer gehad. Op den duur begon het gaspedaal terug te reageren maar duurde het misschien 20sec eer hij aan 3000tr/min was. De verstuivers hoor je ook immens hard kraken en kletteren. Zou dit nu puur door de koude zijn of is er een defect?? In ieder geval gaat hij toch terug naar de garage voor een nazicht. De 1.7cdti ecoflex 110PK ligt in de Astra
5 februari 2012 om 11:25 #17987524Kan vanalles zijn.
Dat ie na 10seconden weer uitvalt kan komen omdat het nagloeien dan stopt, en de boel weer afkoelt.
Klinkt een beetje als een motor niet niet voldoende verbrandsings temperatuur genereerd..
Het zou niet mogen lijkt mij, ook bij -20 moet je kunnen rijden met je auto…
Als de Golf TDi ’97 deze kuren vertoont, Geven we gewoon een paar keer flink GAS!! houd t beestje al dik 400.000 vol!!!
Willem
5 februari 2012 om 11:29 #17987525zou het kunnen dat je brandstof bevriest?
5 februari 2012 om 11:31 #17987526Kan ook, Vlokken van de Dieselolie, zou niet mogen natuurlijk, maar kan wel.
Er zit zowel brandstof verwarming als Koeling op deze motoren…
6 februari 2012 om 17:56 #17987527Voila afspraak is bij de dealer gemaakt, we zullen vrijdag zien wat het probleem is
8 februari 2012 om 20:22 #17987528@wim-v6 wrote:
Kan ook, Vlokken van de Dieselolie, zou niet mogen natuurlijk, maar kan wel.
Er zit zowel brandstof verwarming als Koeling op deze motoren…
dit is deze week wel een zeeer veel voorkomend probleem bij de Ecoflex modellen
heb er al heel wat gehad op t werkslechte zaak
8 februari 2012 om 20:31 #17987529Jullie ook al? Wij hebben diversen ecoflex diesels afgetapt welke zeer slechte Brandstof hadden, het was net stroop zo dik.
De meeste hadden bij de “witte” pompen getankt.Sent from my Desire HD using Tapatalk
8 februari 2012 om 20:45 #17987530Dus de witte pompen hebben wel een andere diesel dan de Dure diesel.
Ik tank zelf al 4 jaar de total Excelium diesel wel 7cent per liter duurder, maar ik merk gewoon dat mijn motor
soepeler rijdt en iets zuiniger en vooral stiller loopt. Dus voor mij de 7 cent per liter meer dan waard. En heb inmiddels
100.000KM gereden zonder enige probleem.8 februari 2012 om 20:55 #17987531Ik tank bij Q8 dus denk wel dat het degelijke diesel is. Maar hij heeft het ook bij -1° en -2°. Ik verdenk eerder de injectoren want kraken verschrikkelijk hard bij koude. Echt kletteren.
8 februari 2012 om 21:43 #17987532misschien 2a3 keer voorgloeien voordat je hem start? dat werkt tenminste bij mijn werkbus [ een volkswagen en Mercedes beide last van geen kracht als je hem start maar als je hem vaker gloeit gaat het beter ]
9 februari 2012 om 17:49 #17987533Bij ons startte de Caddy SDI op het werk met die kou niet….gewoon dood :shock: En de Transit heeft ook een gebruiksaanwijzing, dot gas, pluim eruit en gaan.
10 februari 2012 om 19:06 #17987534Een Caddy die niet start, of niet aansloeg..
als ie niet aansloeg, heb je kans dat er water in de motor computer staat.
Startte die niet, dan is de accu leeg…
Die apparaten doen het, net als de Combo-B diesel gewoon ALTIJD verder..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.