Astra j lijdt onder de koude!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra j lijdt onder de koude!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Men Astra J Sports Tourer heeft een beetje kuren met dit weer. Als ik de motor start en ik wil vertrekken dan heb ik de eerste 500m echt niks van trekkracht en rijdt hij niet sneller dan 20km/h. Daarna schiet hij ineens in gang en doet hij het als anders. Nu gisteren met de zware vorst (was -19°C) wilde ik hem starten en starte hij direkt maar na 10 sec draaien viel hij telkens weer uit. De gaspedaal reageerde ook niet als ik gas gaf. Zo heeft hij het een paar keer gehad. Op den duur begon het gaspedaal terug te reageren maar duurde het misschien 20sec eer hij aan 3000tr/min was. De verstuivers hoor je ook immens hard kraken en kletteren. Zou dit nu puur door de koude zijn of is er een defect?? In ieder geval gaat hij toch terug naar de garage voor een nazicht. De 1.7cdti ecoflex 110PK ligt in de Astra

wim-v6
      Deelnemer

Kan vanalles zijn.

Dat ie na 10seconden weer uitvalt kan komen omdat het nagloeien dan stopt, en de boel weer afkoelt.

Klinkt een beetje als een motor niet niet voldoende verbrandsings temperatuur genereerd..

Het zou niet mogen lijkt mij, ook bij -20 moet je kunnen rijden met je auto…

Als de Golf TDi ’97 deze kuren vertoont, Geven we gewoon een paar keer flink GAS!! houd t beestje al dik 400.000 vol!!!

Willem

thomas-opc

zou het kunnen dat je brandstof bevriest?

wim-v6
          Deelnemer

Kan ook, Vlokken van de Dieselolie, zou niet mogen natuurlijk, maar kan wel.

Er zit zowel brandstof verwarming als Koeling op deze motoren…

Opel_Bjorn
            Deelnemer

Voila afspraak is bij de dealer gemaakt, we zullen vrijdag zien wat het probleem is

Opelkees
              Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Kan ook, Vlokken van de Dieselolie, zou niet mogen natuurlijk, maar kan wel.

Er zit zowel brandstof verwarming als Koeling op deze motoren…

dit is deze week wel een zeeer veel voorkomend probleem bij de Ecoflex modellen
                heb er al heel wat gehad op t werk

slechte zaak

jsgsi
                Deelnemer

@opelkees

Jullie ook al? Wij hebben diversen ecoflex diesels afgetapt welke zeer slechte Brandstof hadden, het was net stroop zo dik.
                  De meeste hadden bij de “witte” pompen getankt.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Dolby
                  Deelnemer

Dus de witte pompen hebben wel een andere diesel dan de Dure diesel.

Ik tank zelf al 4 jaar de total Excelium diesel wel 7cent per liter duurder, maar ik merk gewoon dat mijn motor
                    soepeler rijdt en iets zuiniger en vooral stiller loopt. Dus voor mij de 7 cent per liter meer dan waard. En heb inmiddels
                    100.000KM gereden zonder enige probleem.

Opel_Bjorn
                    Deelnemer

Ik tank bij Q8 dus denk wel dat het degelijke diesel is. Maar hij heeft het ook bij -1° en -2°. Ik verdenk eerder de injectoren want kraken verschrikkelijk hard bij koude. Echt kletteren.

yentl5552

misschien 2a3 keer voorgloeien voordat je hem start? dat werkt tenminste bij mijn werkbus [ een volkswagen en Mercedes beide last van geen kracht als je hem start maar als je hem vaker gloeit gaat het beter ]

Astraman
                        Deelnemer

Bij ons startte de Caddy SDI op het werk met die kou niet….gewoon dood :shock: En de Transit heeft ook een gebruiksaanwijzing, dot gas, pluim eruit en gaan.

wim-v6
                          Deelnemer

Een Caddy die niet start, of niet aansloeg..

als ie niet aansloeg, heb je kans dat er water in de motor computer staat.

Startte die niet, dan is de accu leeg…

Die apparaten doen het, net als de Combo-B diesel gewoon ALTIJD verder..

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.