Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra j koelvloeistof verlies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2016 om 20:15 #17277098
Ik heb een astra j 1.4 turbo
Mijn auto verliest koelvloeistof. Om de paar dagen gaat er de melding branden dat koelvloeistof onder peil is. Als ik dan controleer gaat er best wat in.
Ik ben naar de garage geweest en koelsysteem onder druk gezet (persen) hieruit blijkt dat er geen lekkage is. de waterpomp is in maart 2014 vervangen door vorige eigenaar.
Verder valt op dat interieur heel warm wordt bij langdurig stilstaan(file of stoplicht) en met regen wordt interieur helemaal condens. ik moet dan persee airco aanzetten.
dus ik denk aan de kachelradiateur ook door koelvloeistof verlies?
20 juni 2016 om 20:17 #18321564kort en simpel antwoord: ja, dat kan
je kachelradiateur zit op je koelcircuit van de motor aangesloten.. dus als je kachelradiateur lek is kun je idd koelvloeistof verliezen..
ruik je ook koelvloeistof in je auto tijdens het rijden??20 juni 2016 om 20:18 #18321565Hebben ze hem warm en koud afgeperst?? dit i.v.m uitzetten van materialen.
Ruik het naar k.v.s binnen in je auto?? mocht je kachelradiateur lekken moet je het wel ruiken en voelen aan je matten.
Waterpompen gaan idd regelmatig stuk.
20 juni 2016 om 21:40 #18321566ik heb niet aan mijn matten gemerkt dat het nat is, maar wel ontstaat er flinke condens bij stilstaan bij stoplichten met regen. en het komt ook voor dat ventilatie warm lucht blaast terwijl verwarming op koud staat bij stilstaan. ik zal voor de zekerheid mijn matten controleren. er hangt niet echt een kvs geur in de auto. maar dit is soms wel buiten te ruiken. verder heb ik ook Electronica problemen kan dit ermee te maken hebben dat het ergens op druppelt?
23 juni 2016 om 08:32 #18321567Thermostaat lekt waarschijnlijk op de aansluiting met de waterpomp, had ik ook nadat ze de waterpomp vervangen hadden. na vervangen thermostaat was dat opgelost. (lekte alleen als de motor warm was)
ook het dunne slangetje wat van het expansievat naar de motor gaat, wil wel eens lekken op de aansluiting bij de motor.
23 juni 2016 om 08:38 #18321568die dunne slang van expansievat naar de motor heb ik inderdaad vervangen. daar zag ik wel een kleine lekkage. vervolgens laten persen maar de garage heeft niet kunnen vinden. ik denk ook dat er lekkage is als de motor warm wordt. verder heb ik geco troleerd of mijn matten nat worden en of ik koelvloeistof ruik in de auto. dit is niet het geval. wel ruik ik koelvloeistof als ik uit de auto stap en als de koelfan aan na gaat.
23 juni 2016 om 09:12 #18321569dan denk ik dat je thermostaat lekt, ik had namelijk ook na iedere rit van ongeveer 30km dat de koelvloeistof weer onderaan het bakje stond.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.