astra j koelvloeistof lekkage

Forumindex Forums Modellen Astra astra j koelvloeistof lekkage

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358838
    alex.7
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2010

      Hallo,

      Ik heb oktober vorig jaar een mooie  astra sport tourer bi-fuel, nu verbruikt deze wat koelvloeistof waarbij eerst de intern lekkende gas-verdamper de verdachte leek maar uiteindelijk komt de lekkage bij het thermostaathuis vandaan. Nu ben ik bij de Opel-dealer geweest voor een nieuwe thermostaathuis, hoewel ik vrij duidelijk was in mijn formulering bieden ze mij de 55593034 aan terwijl het volgens mij de 55565334 moet zijn maar dat kan ik niet goed lezen van de stikker omdat deze nauwelijks meer leesbaar is van dit onderdeel. Nu de vraag heeft iemand een partslist van het koelsysteem van een astra 1.4 turbo uit december 2012? Ik wil namelijk ook de bovenste slang vervangen. De laatste vraag wat voor koelvloeistof wordt er gebruikt bij dit type Opel? DSC_3350

      #18358842
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Kijk eens hier:   https://opel-forum.nl/forums/topic/koelvloeistof-overdruk-lekkage/

        Misschien voor een paar cent op te lossen.

        Gr,
        The Duke

        #18358844
        alex.7
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2010

          Bedankt voor je snelle reactie Duke maar die van mij lekt bij de slang, zie plaatje hieronder waarbij ik de plaats nog even heb omcirkeld. Je ziet geen sporen van lekkage van de bovenste aansluiting. Het lijkt erop dat er een haarscheurtje in het kunststof zit, dit ook al op een youtube filmpje gezien uit Engeland waarbij het commentaar was dat het kunststof van slechte kwaliteit is als je bekijkt voor welke toepassing deze wordt gebruikt.

           

          DSC_3350 omcirkeld

          #18358864
          alex.7
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 June 2010

            Voor eventueel andere gebruikers die onderdelen nodig hebben qua koelinstallatie hieronder de parts list.

            DOC260718DOC260718-001DOC260718-002DOC260718-003DOC260718-004

            #18361313
            bvan_os
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2015

              Had op precies dezelfde plek lekkage!! Collega had een insignia en ook precies daar lekkage, echter was hij te laat met als gevolg het blok in de soep

              #18370452
              Rikrik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2019

                Ik had ook op precies dezelfde plek lekkage. Een scheurtje in het plastic inderdaad. Echter is het bij mij daar nog niet mee verholpen. 1 slang splitst zich weer en gaat naar de turbo voor koeling. Hij lekt daar bij de aansluiting. Welke slang is dat in de bovenstaande stuklijst? 12 13 en 14 gaan over turbo aansluitpijpjes, maar ik ben er niet zeker van dat het dit is. Staan ook erg klein afgebeeld helaas. Heeft iemand hier meer info over (of afbeeldingen)?

                Om dit te vervangen hoeft het spruitstuk niet los toch? Hitteschiltje voldoende?

                Alvast bedankt voor de reacties en alvast fijne dagen :applause02:

                #18370482
                Rikrik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2019

                  Beste Forumleden,

                  Was het beter geweest om een nieuw topic te starten? aangezien deze al behoorlijk oud is?

                  Het gaat wel over exact dezelfde auto dus het leek mij handig

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.