Ik ben in bezit van een Astra J 1.6 uit 2010. Momenteel staan er 118000 km op de teller.
Sinds kort hoor ik een knarsend geluid (zie video) komen van onder de motorkap. Het komt om de 1 à 2 seconden voor. Bij Opel garage geurts dachten ze aan een barst in een van de cillinders. Uit de test is echter een negatief antwoord gebleken.
Weet iemand wat dit kan zijn? Jullie kunnen de video checken via de volgende link:
Op de weg terug van de garage kreeg ik ook opeens een melding via de boordcomputer “service ESP” waarbij het motorstoringssignaal begon te flikkeren. Even langs de kant gezet en de motor uitgeschakeld. Bij het opnieuw opstarten merkte ik echter dat de motor erg onrustig liep. De auto bibbert nu als het ware. Voorheen was dat niet het geval.
Kan dit gelinkt zijn aan het vreemde geluid? Morgen ga ik terug naar de Opel garage, maar misschien weet iemand er meer over/of heeft iemand dezelfde ervaring gehad?
ik vraag me af hoe de oliedruk is, maar een niet helemaal goed werkende krukas positiesensor kan ook dergelijke klachten geven, het is een zoektocht naar de vraag wat het precies zal zijn want het kan veel oorzaken hebben zoals ook de eerder genoemde bobine.
Ik heb het zelfde geluid in mijn astra j 2011. Heb jij een astra met cliënte controle ?? Hou eens een lange ijzeren schroevendraaier op je airco pomp. Ik denk dat deze het probleem geeft.
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.