Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2013 om 15:22 #17256080
zag toevallig dit op het internet staan !
zal het een fabrieksfoutje zijn of een slechte onderhoudhttp://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/15231-verkeerd-brandend-lampje” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 maart 2013 om 15:30 #18115049Het zou je maar overkomen.. ik zal gaan huilen
10 maart 2013 om 15:53 #18115050Zeer jammer :( :(
10 maart 2013 om 15:55 #18115051jammer
maar wat me wel opvalt waar is de motorkap ?10 maart 2013 om 15:58 #18115052Slik …
Weer een mooie J naar de haaien.
10 maart 2013 om 16:07 #18115053:wtf :wtf
10 maart 2013 om 16:08 #18115054@opel-motorsport wrote:
jammer
maar wat me wel opvalt waar is de motorkap ?als je goed kijk dan zie je dat die erop zit alleen helemaal zwart is geworden door de brand waardoor de lak is gaan bladeren en weg is gevlogen van de kap
in het filmpje zie wel wat lak weg waaien10 maart 2013 om 18:10 #18115055@stefanDTI wrote:
Slik …
Weer een mooie J naar de haaien.
Vliegen ze vaker in de fik dan? :jerry
slecht onderhoud lijkt me sterk als hij bijna nog nieuw is :D10 maart 2013 om 18:15 #18115056KLZ, is niet heel nieuw meer…
Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.
Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J
Willem
10 maart 2013 om 18:42 #18115057had hem even opgezocht bij de rdw.
de beste man of vrouw had de auto al een maand !mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.
heeft op kenteken benzine dus dat valt afHet zal je auto maar zijn.
ga toch maar eens kijken voor een blusser in de autotheun
10 maart 2013 om 18:43 #18115058@wim-v6 wrote:
KLZ, is niet heel nieuw meer…
Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.
Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J
Willem
Ben ik helemaal met je eens, wij als Nederland hebben helemaal geen ‘aandeel’ in milieu bewust zijn.. ze moeten naar het oosten daar richting China enz. voor de milieu… hier zijn mondkapjes nog echt niet nodig etc.
10 maart 2013 om 18:55 #18115059@theunm wrote:
had hem even opgezocht bij de rdw.
de beste man of vrouw had de auto al een maand !mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.
heeft op kenteken benzine dus dat valt afHet zal je auto maar zijn.
ga toch maar eens kijken voor een blusser in de autotheun
Poeder vernietigd meer dan je lief is, en CO2 mag niet in de winter..
dus, wat dan???
Willem
10 maart 2013 om 18:59 #18115060@wim-v6 wrote:
KLZ, is niet heel nieuw meer…
Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.
Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J
Willem
in vergelijking tot ons wagenpark issie wel nieuw :jerry
10 maart 2013 om 19:01 #18115061ja, ach, we hebben er een rijden met een R kenteken, en die heeft al knap 180.000 op de klok..
Willem
10 maart 2013 om 19:04 #18115062mja zou hij nog niet spontaan in de fik mogen vliegen ;)
10 maart 2013 om 19:10 #18115063Nope..
klopt, maar er hoeft maar wat fout te gaan, draad beschadiging, computer kapot (interne kortsluiting).
de draad beschadiging zou zomaar kunnen door verkeerd sleutelen..
Willem
10 maart 2013 om 19:45 #18115064Kan ook door ongedierte onder de kap komen. Dus mocht ik ooit een ingeving krijgen om een Astra J te kopen, doe ik dat heus wel :D
10 maart 2013 om 20:56 #18115065AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
Poeder vernietigd meer dan je lief is, en CO2 mag niet in de winter..
dus, wat dan???
Willem
Schuim Wim, heb ik ook ;) Daar blussen we bij de brandweer ook zo veel mogelijk de auto’s mee, goed doordringend vermogen, dekt af zodat er geen zuurstof bij komt, en weinig neven schade…
10 maart 2013 om 21:47 #18115066Kijk mag die ook in de winter met Flink vriezen???
Willem
10 maart 2013 om 22:23 #18115067Steenmarters willen ook graag aan kabeltjes knagen, met als gevolg storingen ed.
Ik had zelf ook al voetstapjes en zand op de motorafdekplaat,en haren in de isolatie van de motorkap.
Nog geen hapjes uit kabels ontdekt ;)
Bij de opel van de buren hadden ze wel eens wat kabels aangevreten :???:11 maart 2013 om 06:36 #18115068Als mijn auto in de brand zou vliegen dan heb ik schijt aan welke blusser ik wel of niet mag gebruiken hoor .
stuk gaat ie toch als het brand dus welk blusmiddel je ook gebruikt redden wat er te redden valt .
Wat me opvalt is dat er foto’s gemaakt worden terwijl het net begint , maar je ziet geen kip actie ondernemen om de schade ook maar enigzins te beperken . Ik zou alle deuren langs rennen op zoek naar brandblusmiddelen ( vanwege het vele klussen aan auto’s heb ik zelf 2 blussers in de garage hangen , dus hoef zelf niet ver te zoeken ) .
11 maart 2013 om 08:08 #18115069AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, schuim mag tot -20, verschilt per merk wel..
Ik heb al vaak een autobrand geblust, welke begon in de bedrading. Laatst nog een Jaguar V12, nou, die beste man is inmiddels bijna klaar met het leggen van een nieuwe draadboom, nieuwe motorkap erop en hij rijdt weer!
Dus ze zijn niet altijd total loss..
11 maart 2013 om 09:49 #18115070Zal toch iets zeldzaams blijven brand in een Astra J. Hopen dat er op garantie of verzekering dingen te verhalen zijn.
Mijn vader heeft ooit motorbrand gehad in een Matra uit 1973.
En ik heb zelf ooit mijn dashboardbedrading zien wegsmeulen van mijn oude Astra uit 1992 (rook in de auto) omdat een accupool los zat van de accu en de auto de min ging zoeken door de dasboardbedrading heen, wat daar natuurlijk niet tegen kon.:(
11 maart 2013 om 13:17 #18115071in eerste instantie dacht ik diesel turbo, maar ik hoor geen motor lopen, toch maar een brandblusser in de auto het poeder is dan wel niet best maar altijd nog beter als een volledig uitgebrande wagen (ondanks dat hij vrijwel zeker allrisk verzekerd is).
11 maart 2013 om 14:50 #18115072Komt vaker voor hoor. Heb zelf een J gekocht welke in brand heeft gestaan. Was hele klus hem weer klaar te krijgen.
Gaat trouwens om een 2.0cdti. Computer/auto is door Opel duitsland onderzocht, maar oorzaak kon niet gevonden worden.
Inmiddels 15000 kilometer gereden maar geen brand gehad… Wel blussertje in de auto hoor de eerste kilometers.
Heb alle kabelbomen vervangen, koelerpakket, bumper, koplampen (xenon, duur!) aircoleidingen etc. etc.
Daarna opnieuw front gespoten, ziet er niks meer van, en loopt perfect. Geen storingen meer gehad.
Heb wel foto van tijdens werkzaamheden, alleen hoe zet ik die hier op forum? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.