Astra J en onduidelijkheden

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J en onduidelijkheden

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    GoingDutch

Hoi allemaal,

Ik zal mijzelf even voorstellen.
      Mijn naam is Daan ik ben 26 jaar en woon in Utrecht. Ik werk als leerkracht in het basisonderwijs.
      Ik rijd elke dag op en neer naar mijn werk met mijn Duitse vriend BMW r1150 GS motor.
      De afgelopen jaren heb ik weer en wind op de motor gezeten, maar ik ben het wel zat en wil graag een auto kopen.

De afgelopen tijd heb ik veel rond gekeken naar auto’s in het C-segment. Dit i.v.m. een toekomstige gezinsuitbreiding. De auto die ik ga kopen moet zo’n 7-10 jaar mee gaan. Ik heb een shortlist gemaakt van 3 auto’s:

– Citroen C4
      – Kia Cee’d (nieuwste model)
      – Opel Astra

Ik heb echter een erg goed gevoel bij Opel. Op de één of andere manier klinkt dit gewoon degelijk! Mijn schoonvader heeft een Astra diesel en heeft bijna 3 ton op de teller. Mijn vrouw rijdt Renault en heeft met haar diesel ook al 260 000 km op de teller staan.
      Echter is de Clio geen gezinsauto en willen wij graag wel een kleine over een “paar”jaar.

Ik ga diesel rijden want dat is voor mij het voordeligst. De vraag is echter als het Opel wordt:
      1.3 cdti of de 1.7 cdti. Ik had al wat gekeken, maar de 1.7 schijnt zuiniger te zijn dan de 1.3. De 1.3 is in wegenbelasting weer goedkoper. Voor het vermogen hoef je geen 1.7 perse te kopen, want dit scheelt 15 pk. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik vraag mij ook af wat de Cosmo uitvoering meer biedt dan de reguliere uitvoeringen…

Ik zie de laatste tijd steeds meer Astra’s rond rijden met LED dagrijverlichting in de koplampen, maar ik zie ook andere Astra’s rond rijden met Gele dagrij verlichting. Welke uitvoering heeft de LED dagrijverlichting.