Astra J en onduidelijkheden

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J en onduidelijkheden

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    GoingDutch

Hoi allemaal,

Ik zal mijzelf even voorstellen.
      Mijn naam is Daan ik ben 26 jaar en woon in Utrecht. Ik werk als leerkracht in het basisonderwijs.
      Ik rijd elke dag op en neer naar mijn werk met mijn Duitse vriend BMW r1150 GS motor.
      De afgelopen jaren heb ik weer en wind op de motor gezeten, maar ik ben het wel zat en wil graag een auto kopen.

De afgelopen tijd heb ik veel rond gekeken naar auto’s in het C-segment. Dit i.v.m. een toekomstige gezinsuitbreiding. De auto die ik ga kopen moet zo’n 7-10 jaar mee gaan. Ik heb een shortlist gemaakt van 3 auto’s:

– Citroen C4
      – Kia Cee’d (nieuwste model)
      – Opel Astra

Ik heb echter een erg goed gevoel bij Opel. Op de één of andere manier klinkt dit gewoon degelijk! Mijn schoonvader heeft een Astra diesel en heeft bijna 3 ton op de teller. Mijn vrouw rijdt Renault en heeft met haar diesel ook al 260 000 km op de teller staan.
      Echter is de Clio geen gezinsauto en willen wij graag wel een kleine over een “paar”jaar.

Ik ga diesel rijden want dat is voor mij het voordeligst. De vraag is echter als het Opel wordt:
      1.3 cdti of de 1.7 cdti. Ik had al wat gekeken, maar de 1.7 schijnt zuiniger te zijn dan de 1.3. De 1.3 is in wegenbelasting weer goedkoper. Voor het vermogen hoef je geen 1.7 perse te kopen, want dit scheelt 15 pk. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik vraag mij ook af wat de Cosmo uitvoering meer biedt dan de reguliere uitvoeringen…

Ik zie de laatste tijd steeds meer Astra’s rond rijden met LED dagrijverlichting in de koplampen, maar ik zie ook andere Astra’s rond rijden met Gele dagrij verlichting. Welke uitvoering heeft de LED dagrijverlichting.

Wat zijn jullie ervaringen met de betrouwbaarheid, verbruik en bouw kwaliteit/ materiaalgebruik (daar hoor ik namelijk steeds wat anders over).

Alvast bedankt!

Groet,

Daan king:

Opelkees
      Deelnemer

De 1.3 valt me nog niet eens tegen in de Astra, wij hebben er 1 als demo rijden.
        Maar als je een beetje lekker wilt rijden zou ik de 1.7 pakken. Heerlijke motor in de Astra.
        Weinig problemen maar wel een beetje losrijden niet rijden volgens het nieuwe rijden principe want dan zit je roetfilter zo vol.
        Materialen en kwaliteit vind ik zelf beter als in een Insignia zelfs. De Astra heeft me wel overtuigd!

uitvoeringen kan de dealer je alles over vertellen. Cosmo is al veel sjieker als een edition vind ik zelf.

stefanDTI

Pak de 1,7 CDTI die is veel betrouwbaarder als de 1,3.

En een cosmo uitvoering is een goede keuze.
          Als je LED dagrijverlichting wilt ,moet je Xenon verlichting nemen daar bij zit het standaard.

GoingDutch

Dag Kees en Stefan,

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik moet inderdaad één dezer dagen even een testrit maken, maar dan waarschijnlijk in de 1.7 met Xenon.
            Ik zal als ik de kans krijg ook even een testrit maken in een 1.3, zodat ik het verschil kan voelen/merken.

Thx!

Daan

cdvos

Ik rij dan zelf de 1.7 130 pk, ook die was voor mij nog gunstig in de lease.
              Vind het verbruik nog wel een beetje tegenvallen. Moet mn best doen om met 1 tank 1:18 te rijden (veel snelweg)
              Verder is het een heerlijke motor, alleen een flink turbogat onder de +/-1800 toeren.

Zoals hierboven ook al te lezen, de LED verlichting krijg je inderdaad alleen met de AFL koplampen. Maar wat een lust zijn deze koplampen in vergelijking met die normale “kaarsjes”! Dus altijd kiezen!
              Cosmo editie heeft verder Chromen omlijstingen, getinte ramen. Kijk even naar het Cosmo+ pakket, voor niet al te veel geld krijg je heel veel extra’s, zoals veel betere stoelen.

fisherman
              Deelnemer

De 1.3 komt van Fiat en is gelijk aan de 1.3 JTD.
                Of deze echt minder is dan de 1.7 weet ik niet, maar ik heb nooit zo veel vertrouwen gehad in Italiaanse auto’s.

Is diesel echt de enige optie? Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar ik zeg altijd “dieselen is voor leasers”.
                Zelf rijdt ik in de astra j 1.4 turbo en hoewel dat niet de meest verfijnde turbomotor schijnt te zijn, vind ik hem erg soepel en, ook erg belangrijk: stil.

Ik heb een keer een week met een corsa 1.3 diesel (de fiat jtd dus) gereden en dat was net een tractor.
                Nu is de astra wel een stuk beter geisoleerd en heeft neem ik aan in de astra wel een 6e versnelling. Maar die motor vond ik minder comfortabel overkomen.
                ik heb nooit met de 1.7 gereden, maar wel een week in een insignia met de 2.0 diesel. Deze motor was al een stuk stiller als je snelheid constant hield. Bij accelereren maakte ook deze erg veel geluid.
                De 2.0 (ook een fiat motor???) leek wel een stuk soepeler.

GoingDutch

@cdvos: Het valt mij dan tegen wat de fabrieksopgave is. Die geven rond de 1 op 25 aan. Ik geloof 3.9/100 :vertag
                  Zo’n Cosmo pakket klinkt inderdaad wel goed. Moet even goed kijken naar wat de dealer allemaal heeft staan. Misschien wel een tweede hands met de kop eraf. Dan moeten natuurlijk die opties er maar net opzitten ;)

@Fisherman
                  : Ik hoor inderdaad meerdere berichten dat de 1.7 een oerdegelijk blok is. En hij draait natuurlijk al wat jaartjes mee met de nodige modernificaties. Ik rijdt ongeveer 20.000 kilometer per jaar.
                  Kan wat meer zin, maar waarschijnlijk niet minder. Een diesel maakt inderdaad meer lawaai dan een benzine. Mijn schoonvader heeft een 2.0 t Astra G station. Als je die hoort aankomen :wtf Dat is geen auto meer, maar lijkt meer een vrachtwagen aan het diesel geluid te horen. (in de auto gewoon de muziek wat harder zetten :thumbup )

Ik heb in het verleden zitten kijken naar de 1.4 of de 1.6 of van beide de Turbo versies, maar ik maar daar te veel kilometers voor en zeker als deze auto in de toekomst als gezinsauto gaat functioneren.

arjontje
                  Deelnemer

@GoingDutch wrote:

@cdvos: Het valt mij dan tegen wat de fabrieksopgave is. Die geven rond de 1 op 25 aan. Ik geloof 3.9/100 :vertag
                    Zo’n Cosmo pakket klinkt inderdaad wel goed. Moet even goed kijken naar wat de dealer allemaal heeft staan. Misschien wel een tweede hands met de kop eraf. Dan moeten natuurlijk die opties er maar net opzitten ;)

@Fisherman
                    : Ik hoor inderdaad meerdere berichten dat de 1.7 een oerdegelijk blok is. En hij draait natuurlijk al wat jaartjes mee met de nodige modernificaties. Ik rijdt ongeveer 20.000 kilometer per jaar.
                    Kan wat meer zin, maar waarschijnlijk niet minder. Een diesel maakt inderdaad meer lawaai dan een benzine. Mijn schoonvader heeft een 2.0 t Astra G station. Als je die hoort aankomen :wtf Dat is geen auto meer, maar lijkt meer een vrachtwagen aan het diesel geluid te horen. (in de auto gewoon de muziek wat harder zetten :thumbup )

Ik heb in het verleden zitten kijken naar de 1.4 of de 1.6 of van beide de Turbo versies, maar ik maar daar te veel kilometers voor en zeker als deze auto in de toekomst als gezinsauto gaat functioneren.

De 1,7 als hij warm is is aardig redelijk stil, Veel stiller als de 2.0 diesel die in de insignia ligt.

GoingDutch

Hey,

Ik heb toch nog even gekeken op http://www.omslagpunt.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; daar kwam ik erachter dat ik misschien toch wel goedkoper uit ben in een benzine… :hmmz
                      Wat een gedoe allemaal…
                      Ik rijdt dagelijks 66 km dat x5 = 330 km per week.
                      330 km per week keer 40 = 1320 km.
                      Stel dat ik er nog eens 6000 km erbij rijd zit ik op een totaal van onder de 20.000 km. Dan is diesel toch minder voordelig…

Edit: Toch nog even gekeken voor de zekerheid, het is alleen voordeliger bij een Astra uit 2012, omdat daarvan het verbruik zuiniger is.
                      De Ceed ook even vergeleken die is nog goedkoper, ongeveer 100 euro op jaarbasis. :sleeping

fisherman
                      Deelnemer

@GoingDutch wrote:

Edit: Toch nog even gekeken voor de zekerheid, het is alleen voordeliger bij een Astra uit 2012, omdat daarvan het verbruik zuiniger is.
                        De Ceed ook even vergeleken die is nog goedkoper, ongeveer 100 euro op jaarbasis. :sleeping

Volgens mij moet het niets uitmaken voor een astra vanaf 2009, zolang het maar een astra J is.
                        De motoren zijn hetzelfde gebleven, dus het verbruik ook. Er zitten wel dus nieuwe motoren aan te komen.
                        En wees nu eerlijk, in een ceed wil je toch niet gezien worden (geen enkele kia overigens). Dat gaat je niet het kwaliteitsgevoel geven van een duitse auto. En wat is nu 100 euro op jaarbasis.

GoingDutch

Nee volgens autowiki is het verbruik lager bij een nieuwer model van de 1.7 dan de ouder versies. Tevens hebben de nieuwe versies ook S&S systeem.
                          Wat betreft de Ceed :D tsja blijft KIA he….

arjontje
                          Deelnemer

@fisherman wrote:

@GoingDutch wrote:

Volgens mij moet het niets uitmaken voor een astra vanaf 2009, zolang het maar een astra J is.
                            De motoren zijn hetzelfde gebleven, dus het verbruik ook. Er zitten wel dus nieuwe motoren aan te komen.
                            En wees nu eerlijk, in een ceed wil je toch niet gezien worden (geen enkele kia overigens). Dat gaat je niet het kwaliteitsgevoel geven van een duitse auto. En wat is nu 100 euro op jaarbasis.

Wel eens in een nieuwe kia cee’d/hyundai i30 gezeten??
                            Opel moet hier heel erg rekening mee houden!!

Zo goed zitten de opels ook niet meer in elkaar geschroefd!

opel-motorsport
                            Deelnemer

naar mijn gevoel is de 1.7 cdti veel beter om mee te rijden dan de 1.3 en denk zelfs dat de 1.7 nog zuiniger is aangezien die niet zoveel moeite moet doen om de auto voorruit te sleuren en dan zit er waarsch ook al een 6de versnelling in om nog zuiniger te rijden
                              maar een goede raad blijf van de citroen c4 af
                              paps heeft heeft zo een rommelding ding is nu 2.5 jaar oud en daarvan heeft hij al 3-4 maand in de garage gestaan met stukken of mankementen
                              en na 1.5 jaar beginne alles c4’s hun motorkap te oxideren vanwege een fabrieksfout
                              paps hier had de auto 1.5 maand brak het hitteschild al af wegens een fabrieksfout hange ze nieuw eronder jaartje later weer hetzelfde
                              nu heeft hij pas zijn nieuwe motorkap gekregen wegens de oxidatie benieuwd hoelang die meegaat
                              de c4’s vind ik echt rommelwagens

fisherman
                              Deelnemer

@opel-motorsport wrote:

naar mijn gevoel is de 1.7 cdti veel beter om mee te rijden dan de 1.3 en denk zelfs dat de 1.7 nog zuiniger is aangezien die niet zoveel moeite moet doen om de auto voorruit te sleuren en dan zit er waarsch ook al een 6de versnelling in om nog zuiniger te rijden
                                maar een goede raad blijf van de citroen c4 af
                                paps heeft heeft zo een rommelding ding is nu 2.5 jaar oud en daarvan heeft hij al 3-4 maand in de garage gestaan met stukken of mankementen
                                en na 1.5 jaar beginne alles c4’s hun motorkap te oxideren vanwege een fabrieksfout
                                paps hier had de auto 1.5 maand brak het hitteschild al af wegens een fabrieksfout hange ze nieuw eronder jaartje later weer hetzelfde
                                nu heeft hij pas zijn nieuwe motorkap gekregen wegens de oxidatie benieuwd hoelang die meegaat
                                de c4’s vind ik echt rommelwagens

Qua betrouwbaarheid hebben franse autos nog steeds veel te leren inderdaad.
                                Maar wil zoek je alleen een betrouwbare auto en maakt het verder niets uit waar je in rijdt, dan moet je voor de Kia gaan van de drie. Alleen weet ik niet zeker of het weer uitkomt als je daar 10 jaar in wilt blijven rijden. Onderdelen zullen duurder zijn dan een Europees merk als ze aan vervanging toe zijn.
                                Tja heb gewoon niet zo veel met merken uit het verre oosten.

Om nog even terug te komen op het benzine/diesel verhaal. Als ik een diesel zou rijden, zou ik misschien ook wel de neiging hebben om juist meer te gaan rijden, om het omslagpunt te halen, of juist het voordeel na het omslagpunt tov benzine te vergroten. Klnikt misschien gek, maar ik schat zo in dat meer mensen zoiets doen.

GoingDutch

hey jongens dank je wel voor de reactie en tips.
                                  Dat je vader zo’n slechte ervaring heeft met een C4. Het is toch wel een behoorlijk prijzige auto namelijk…

Ik wilde gister in Amersfoort een proefrit maken in een sporttour 1.7, maar bij de Opel dealer daar (Nefkens) wilde ze niet verkopen. Ik ben daar met een vriend van mij gaan kijken, maar helpen deden ze niet. Toen ik wat over het gewicht vroeg en wat meer uitleg wilde zei hij kijk maar in de brochure :wtf. Ik ben ook meteen de dealer weer uitgelopen.
                                  Mijn zoektocht gaat verder en ondanks dit een Opel forum is toch even kijken naar de Megane estate :jerry

harms

dramatisch zo’n dealer en dan nog raar kijken ook dat de zaken slecht gaan pffffff

Andre_Ede

Tja dat komt me zooooo bekent voor he, ook twee keer gehad.

Proef gereden met een Astra G 5 deurs 1.6 8v viel me tegen, hebben jullie binnen Br###s toevallig een 1.8 16v ?
                                      Nee die hebben we niet.
                                      Tja dezelfde dag een 1.8 16v gekocht bij hun zuster bedrijf 7 km verder op.

Sucses bij het verder zoeken.

Blue-Dragon
                                      Deelnemer

Gaat anders is bij Opel Broekhuis in Barneveld kijken, daar zijn ze altijd zeer coulant met hun klanten. :thumbup

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.