Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J doet niets meer, ECU niet meer uit te lezen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 januari 2024om 09:33 door dominique1991.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2020 om 06:38 #18372659
Sinds 2 weken is mijn Astra J volledig dood
Toen ik op een avond wou vertrekken en de sleutel in het contact stak kreeg ik allerlei rare foutmeldingen (die overigens niet kloppen) op de boordcomputer.
Zoals BV Brandstofpleil laag. Alles werkte wel (lichten radio enz) tot ik het contact omdraaide dan viel alles weg en gaf de auto zelfs geen klikje. Enkel de lampjes van de middenconsole bleven branden.
Ik dacht onmiddelijk aan een platte batterij, dus de lader erop gezet en een nachtje laten laden.
Helaas starte hij daarna nog niet.
De Opel garage is hem toen komen halen en sindsdien staat hij daar.
Het grote probleem, volgens de heren van de garage, is dat ze de auto niet kunnen uitlezen. Er is geen contact met de ECU (ik denk toch dat het zo noemt).
Momenteel zitten zij ook met de handen in het haar. Ze hebben al raad gevraagd aan andere garages maar helaas, voorlopig zonder resultaat.
Zijn er hier misschien leden (eventueel met een andere auto) die al een soortgelijk probleem hebben gehad?
:help:24 april 2023 om 19:39 #18521904Goede morgen
Ik ben nieuw hier dus even voor stellen.
Ik ben Sjaak en mijn dochter heeft ook deze problemen,ik kan alleen de reacties niet lezen,hoewel ik wel ingelogd ben.
Wat is de uiteindelijke oplossing geweest?
24 april 2023 om 20:27 #18522170Mischien dood bcm. Maar dat kan je niet op forum oplossen. Alleen met diagnose.
1 mei 2023 om 14:48 #18524433Uitlezen geeft allerlei fouten op de bcm dus bcm verwisseld(gekloond) maar helaas, als ik het contact omdraai gaat het instrumenten paneel niet in zijn testmode, lampjes komen aan en gaan weer uit na 2sec komen ze weer aan maar als ik het contact naar start draai hoor ik alleen een klik bij de zekeringen(relay) verder niets.
Instrumentenpaneel is ook al getest, maar helaas.
Wel is er koelvloeistof lekkage geweest, reservoir was lek.
Kan de abs module de boosdoener zijn?
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?1 mei 2023 om 20:57 #18524507Ik wel, zo iets. Niet helemaal gelijk maar ja …
1 mei 2023 om 22:25 #18524526Dank,zet me wel in een richting
2 januari 2024 om 22:19 #18549153Goedenavond
Sjaak en Yves111,
Ik zal me even voorstellen ik ben, Dominique
Sinds 3 weken heb ik het zelfde probleem als jullie, mijn opel astra J start niet meer Kunnen jullie vertellen of jullie het probleem gevonden hebben?Momenteel staat mijn auto bij de opel dealer
Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet
Dominique3 januari 2024 om 09:33 #18549152Goedenavond
Sjaak en Yves111,
Ik zal me even voorstellen ik ben, Dominique
Sinds 3 weken heb ik het zelfde probleem als jullie, mijn opel astra J start niet meer Kunnen jullie vertellen of jullie het probleem gevonden hebben?Momenteel staat mijn auto bij de opel dealer
Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet Dominique -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.