Astra j controle brandstofdruk obd

Forumindex Forums Modellen Astra Astra j controle brandstofdruk obd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Dennisvdm
    Deelnemer

beste mede opel eigenaars.

Wegens regelmatig terugkomende brandstofdrukproblemen had ik graag mijn brandstofdruk gelogd. Mijn astra j gaat soms in noodloop tijdens het optrekken, foutcode p228c brandstofdruk te laag. Verschillende garages willen mijn brandstofpomp en injectoren vervangen wat al direct een prijs is van 2000€ plus een andere garage is dan weer van mening dat het een elektrisch probleem is, soms een slecht contact maar hij wil er zelf niet naar kijken omdat het probleem niet frequent genoeg voor komt.

Is er iemand die ervaring heeft met een loggingsysteem zodat ik onderandere mijn brandstofdruk in de gaten kan houden?

alvast bedankt, dennis

Nick-GSI
      Deelnemer

misschien is het handig om te zeggen over wat voor motor het gaat

Dennisvdm
        Deelnemer

Gaat over de astra j 1.7 cdti 110pk

pjotter
          Deelnemer

[quote quote=18361320]Gaat over de astra j 1.7 cdti 110pk[/quote]

Je kunt een ELM327 kopen deze koppelen via bluetooth met je mobiel of tablet en deze voorzien v software bv torque pro dan kun je realtime data uitlezen

Dennisvdm
            Deelnemer

Zonet eens opgezocht, werkt enkel met android?

Bestaat er iets voor apple toestellen?

pjotter
              Deelnemer

[quote quote=18361324]Zonet eens opgezocht, werkt enkel met android? Bestaat er iets voor apple toestellen?[/quote]

Er zijn wel apps voor apple hier een voorbeeld Torque App – OBD2 Car Check Pro https://itunes.apple.com/nl/app/torque-app-obd2-car-check-pro/id1278572648 weet niet of er dezelfe mogelijkheden zijn als de eerder genoemde app

chipo
                Deelnemer

Heb zelf een astra station 1.7cdti start smorgens gewoon na 10 seconden valt die uit start daarna slecht maar als die aanslaat gaat het sleuteltje branden en gaat die in noodloop na 5 minuten sleutel eruit en opnieuw starten geen problemen meer zit zelf ook aan een lekke brandstofpomp te denken heb de lmmeter vervangen de commonrail vervangen maar het blijft terugkeren word een duur verhaal misschien een lekke injector geen idee

Dennisvdm
                  Deelnemer

Bedankt voor de info. Ik zal de torque app eens uitproberen

@chipo
                    . Met starten hebbik geen problemen enkel als ik soms boven de 3000 toeren ga gaat hij in noodloop met te lage brandstofdruk.

Pomp en injectoren vervangen is inderdaad een dure oplossing. Zeker als ze niet vanwaar het probleem effectief komt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.