Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J claxon gaat niet uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2015 om 21:29 #17271811
Goedendag.
Ik heb een Astra J 1.4 (zonder turbo) uit 2010 waarvan de claxon tijdens het rijden spontaan is aangegaan en nu niet meer uit wil.
Om het tijdelijk op te lossen heb ik zekering 47 (15A) verwijderd.Ik heb via een Engels forum een elektrisch schema kunnen downloaden waar de claxon met de zekering nr 47 en het relais op staan maar hier is niet uit te halen welk relais het is.
Omdat ik er verder op internet niets over kan vinden en ik volgens mijn Opel dealer de eerste ben wil ik vragen of iemand meer informatie / schema’s heeft zodat ik het probleem kan opzoeken. Volgens het schema wat ik heb is het een schakelaar in het stuur, een zekering en een relais dit is dus niet zo heel erg moeilijk alleen weet ik niet waar alles precies zit. Het relais zal ongetwijfeld in het zekering kastje zitten maar welke is het en kan iemand aangeven hoe de bedrading ongeveer zou moeten lopen. Ik heb begrepen dat de claxon ergens onder in de bumper zit maar heb hem nog niet gevonden.6 mei 2015 om 21:41 #18283819de claxon zit als je je grill verwijderd achter de bumperbalk gemonteerd ( of op die hoogte in de buurt)
de schakelaar in het stuur zul je je airbag moeten verwijderen.. de draden die link en rechts naar de drukknoppen op het stuur lopen gaan achter de airbag door… als je de schakelaar wilt door meten zul je de airbag moeten verwijderen..
als het goed is zit deze met 2 hoog uit 4 torx bouten vast.. als je je accu los koppelt zodat de airbag niet uit elkaar klapt en jij je neus breekt door de impact van de airbag kun je je stuur eerst naar links draaien dan van onder de ene of 2 bouten los halen en dan je stuur de andere kant op draaien om de andere bouten los te halen…7 mei 2015 om 10:44 #18283820Claxon zit achter de linker richtingaanwijzer tussende modderkuip en je bumper.
Langs je ruitensproeier reservoir.Pas nog een Astra-J schadegeval op de brug gehad.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 mei 2015 om 12:59 #18283821Ben er inmiddels achter dat er een sluiting zit tussen de zekeringkast en de claxon. Om bij de claxon te komen moet de koplamp eruit weet iemand misschien of de koplamp eruit kan zonder de bumper te demonteren. Als de bumper eraf moet dan is het niet anders maar liever niet natuurlijk
30 mei 2015 om 13:36 #18283822Voor diegene die het interesseert de afloop.
Het probleem bleek ook niet in de bedrading naar de claxon te zitten.
Ik was in de veronderstelling dat de bedrading van de sleepring naar de zekeringbox onder de motorkap gaat dit blijkt niet het geval. De bedrading gaat naar de BCM module bij het voeteneind van de bijrijder.
Via de garage bleek dat het bij de Astra J soms voorkomt dat de airco afvoer die met een bocht over de BCM loopt soms wat condenseert waardoor de BCM vochtig wordt met als gevolg rare en haast onverklaarbare storingen. Af en toe bleef bij mij het licht branden als ik de auto afsloot ik moest dan opnieuw de auto openen starten / uitzetten op slot doen en dan was het over. Ook gebeurde het wel eens dat bij starten de radio en kachel aangingen in de stand waarin ik ze had uitgezet maar de lampjes branden niet en de knoppen (inclusief die op het stuur) reageerden nergens meer op ook dan moest de auto worden uitgezet en weer aan en dan werkte het weer. Al deze sturingen gaan via de BCM module wat dus een hoop verklaarde
Ik heb de BCM module verwijderd, schoongemaakt en weer terug geplaatst (aan de BCM opzich kan je trouwens weinig doen) tot nu toe werkt alles weer, mocht hij het weer begeven dan zal er een nieuwe BCM in moeten.
Tot slot ook nog even voor het verwijderen van de airbag
Zoals hierboven al opgemerkt maak altijd de min van de accu los
Zorg dat het stuur ondersteboven staat aan de onderkant van het stuur zitten aan de achterkant twee sleuven waar je anders niet bij kan
Zet een korte schroevendraaier in de sleuf (anders kom je in de knoei met je dashboard) je voelt nu een veer die je door de schroevendraaier door de sleuf te schuiven opzij kan duwen hierdoor komt de airbag los. Zorg dat hij niet terug schiet en herhaal dit bij de andere sleuf. Mocht je geen korte schroevendraaier hebben die sterk genoeg is gebruik dan een inbus sleutel of iets dergelijks -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.