Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J CD400 vervangen door navigatiesysteem S100
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2014 om 19:13 #17267010
Hallo,
Ik heb een Astra J 1.3 CDTI ecoFLEX Enjoy (dit terzijde), en zou graag het standaard CD400-systeem vervangen.
Online vond ik de Opel Astra J radio navigatie multimedia 7 inch touchscreen S100 via marktplaats (http://www.caraudioexpert.nl/a-101994/opel-astra-j-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen-3g/).
Aangezien het toch niet om weinig geld gaat vraag ik liever aan de experts onder jullie of het wel degelijk alleen maar positief is?
Volgens wat ik lees zou alles perfect moeten integreren met de stuurbediening en CANBUS-aansluitingen.Iemand (goede en/of slechte) ervaringen mee of tips om dit wel of juist niet aan te kopen?
Would be happy to hear your opinions! ;)17 juli 2014 om 19:26 #18243204Mooie radio! lekker uitgebreid
Zover ik heb kunnen lezen zou alles zo moeten werken, maar zeker weten doe k het ook niet.
Maar ik vraag mij ook af of je hiervoor ook spul moet aanmelden of afmelden (display bijv icm huidige radio)
Aangezien de Astra J niet met de OP-COM of zelfs met de Tech-2 geprogrammeerd kan worden (of je moet de tech2 als j2534 gebruiken icm TIS2WEB, maar de procedure is heul erg veranderd. Liefst heben ze dat je de Tech3/GM MDI gebruikt)
Je zal denk dus naar een dealer moeten om dingen te laten herprogrammeren als dat zou moeten.18 juli 2014 om 04:59 #18243205@ZakhooiTM wrote:
Mooie radio! lekker uitgebreid
Zover ik heb kunnen lezen zou alles zo moeten werken, maar zeker weten doe k het ook niet.
Maar ik vraag mij ook af of je hiervoor ook spul moet aanmelden of afmelden (display bijv icm huidige radio)
Aangezien de Astra J niet met de OP-COM of zelfs met de Tech-2 geprogrammeerd kan worden (of je moet de tech2 als j2534 gebruiken icm TIS2WEB, maar de procedure is heul erg veranderd. Liefst heben ze dat je de Tech3/GM MDI gebruikt)
Je zal denk dus naar een dealer moeten om dingen te laten herprogrammeren als dat zou moeten.Bedankt voor de uitleg ZakhooiTM! Ook al versta ik er maar de helft van met de technische benamingen. ;)
Dus m.a.w, ik kan niet gewoon de huidige CD400 afkoppelen, de nieuwe aansluiten en beginnen genieten?
M’n neef is elektricien en heeft zelf aan z’n auto (VW) al enige aanpassingen gedaan, dus die wou het wel plaatsen.
Hoe kom ik dan aan zo’n code, kan enkel een garagist dit of is dit ook ergens online te vinden?18 juli 2014 om 06:00 #18243206CD400 moet uitgeleerd worden om alles fatsoenlijk te laten werken.
Volgens mij gaat met die toch radio niet alles wat je nu hebt zoals stuurbediening werken.Mijn advies bij zon jonge auto, houd het origneel(radio van opel met navi enz) of doe het niet.
18 juli 2014 om 06:42 #18243207@Haasje17 wrote:
CD400 moet uitgeleerd worden om alles fatsoenlijk te laten werken.
Volgens mij gaat met die toch radio niet alles wat je nu hebt zoals stuurbediening werken.Mijn advies bij zon jonge auto, houd het origneel(radio van opel met navi enz) of doe het niet.
Haasje17 weet je ergens een goede (Duitse of andere) website waar je de originele stukken kan bestellen?
Was dit ook al aan het denken maar ik vind niet onmiddellijk een goede website.19 juli 2014 om 12:57 #18243208Ik ken de S100 en denk dat je beter kijkt naar een s150. Want de s100 menus zien er niet uit en touchscreen werkt niet altijd evengoed. Kijk indd beter naar iets origineels uit bv een sloopwagen ofzo.. Intellilink van Opel is zeer goed die hebben wij..
23 juli 2014 om 18:18 #18243209Ik heb de s150 in een zafira b, mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel
25 juli 2014 om 14:42 #18243210@Astra 1.4 NZ wrote:
Ik ken de S100 en denk dat je beter kijkt naar een s150. Want de s100 menus zien er niet uit en touchscreen werkt niet altijd evengoed. Kijk indd beter naar iets origineels uit bv een sloopwagen ofzo.. Intellilink van Opel is zeer goed die hebben wij..
Zou inderdaad liever origineel van Opel hebben maar is veel te duur om aftermarket te kopen imho.
Of ken je een plaats waar ik deze tegen een redelijke prijs toch kan vinden?@screamhouse wrote:
Ik heb de s150 in een zafira b, mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel
Oh, daar wil ik inderdaad wel meer over weten. Van waar heb je deze gehaald, zelf geïnstalleerd of laten installeren, wat vindt je er van, …
25 juli 2014 om 19:27 #18243211Ik heb hem besteld bij iemand van het Corsa forum. Het installeren is redelijk eenvoudig in een Zafira B, moelijkste is de stekkers etc wegwerken.
Het geluid tov van mijn CD30MP3 is erg verbeterd en ben erg tevreden met de opties om je MP3’s op 2 verschillende USB’s te zetten. De IGO navigatie werkt ok, TomTom werkt alleen zonder geluid. Tevens zit er wifi op en kun je dan bv live traffic of flitsnav draaien. Touchscreen werkt ok, het is geen Ipad. Stuurbediening werkt, alleen de Settings in de Board Computer is een gepriegel, maar het kan uiteindelijk wel.
Ik moet alleen mijn achteruitrijcamera nog monteren.In dit topic staan wat pics :
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=172680&start=3255 september 2014 om 05:40 #18243212@screamhouse wrote:
Ik heb de s150 in een zafira b, mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel
Ook ik heb de S150 Android geplaatst in mijn Zafira-B. :thumbup Deze is velen malen flexibeler dan de S100 met winCE. Ik ben er dit tevreden over.
Het enige wat is nog mis is de album-art. Ik heb op de multimedia-SD netjes alle CD’s in mappen staan onder Music. Maar de covers komen niet in beeld.
Wat heb ik al gedaan?
-Afbeeldingen in mappen geplaatst met namen als cover-art, album-art, cover en als jpg en png in verschillende formaten.
-Via een App “CoverArtDownloader” een scan uitgevoerd.
-De afbeeldingen met het programma “MediaMonkey” in de mp3-files afzonderlijk gezet.
-De S150 uiteraard een nieuwe kaart-scan laten uitvoeren.
De handleiding geeft aan dat de covers aantroffen dienen te worden in de files maar dat werkt bij mij dus niet. Wat kan ik nog meer doen? Zie ik iets over het hoofd? :?:5 september 2014 om 06:18 #18243213Pm me even, ik heb de albums wel zichtbaar met de standaard player
15 oktober 2014 om 08:13 #18243214Hoi Jasje, Wat bedoel je precies met “Deze is velen malen flexibeler dan de S100 met winCE” ?
Is de S100 een afrader?15 oktober 2014 om 16:15 #18243215@Marcelzafira wrote:
Hoi Jasje, Wat bedoel je precies met “Deze is velen malen flexibeler dan de S100 met winCE” ?
Is de S100 een afrader?De S100 is niet direct een afrader. Ik bedoel vooral het feit dat het OS niet zo gesloten is. Er is meer in te stellen en bovenal, je kunt je eigen apps erop zetten. Dat kan dus ook andere (gratis) navigatie zijn bijvoorbeeld. Deze kun je keurig onderbrengen onder de knop .
Een technische vergelijking vind je http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1012620
Ook als je een andere music-player wil kan dat. Als je op wil starten met de buienradar of een file-app of…etc. Het is niet voor niets dat op het XDA-forum flink gesproken wordt over het omzetten van een s100 naar s150. Gezien mijn eerdere vraag in dit topic blijkt dat het niet alleen rozengeur en maneschijn is. Ach…zo kent ieder apparaat (en versie daarvan) wel zijn plus en minpunten. Ik heb de keuze bewust gemaakt en ben tot nu toe behoorlijk tevreden.
*hoofdscherm*12 december 2014 om 11:47 #18243216@screamhouse wrote:
Ik heb hem besteld bij iemand van het Corsa forum. Het installeren is redelijk eenvoudig in een Zafira B, moelijkste is de stekkers etc wegwerken.
Het geluid tov van mijn CD30MP3 is erg verbeterd en ben erg tevreden met de opties om je MP3’s op 2 verschillende USB’s te zetten. De IGO navigatie werkt ok, TomTom werkt alleen zonder geluid. Tevens zit er wifi op en kun je dan bv live traffic of flitsnav draaien. Touchscreen werkt ok, het is geen Ipad. Stuurbediening werkt, alleen de Settings in de Board Computer is een gepriegel, maar het kan uiteindelijk wel.
Ik moet alleen mijn achteruitrijcamera nog monteren.In dit topic staan wat pics :
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=172680&start=325Dus het is gewoon plug&play en werkt de ecc ook nog goed aangezien ik hier op de forum zie dat het problemen kan geven.
Groet Maik
12 december 2014 om 20:05 #18243217Ecc is geen probleem bij mijn zafira B
15 december 2014 om 09:32 #18243218@screamhouse wrote:
Stuurbediening werkt, alleen de Settings in de Board Computer is een gepriegel, maar het kan uiteindelijk wel.
Ik heb de S150 ook, maar dan in mijn Tigra. Ik krijg helemaal niets als ik de Board Computer probeer uit te lezen. Kan je iets meer uitweiden over ‘het gepriegel’. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Patrick.
15 december 2014 om 10:25 #18243219Per keer dat je via de s150 in de BC gaat, kun je 1 beweging in de BC doen. Dus eerste x kom je in de BC op je opel beeldscherm. Dan de BC in de s150 sluiten en weer openen. Nu kun je weer 1 ding doen. Sluiten en weer openen tot je gedaan hebt wat je wilde. Omslachtig en langdurig, maar zo kreeg ik mijn klok ingesteld
15 december 2014 om 10:55 #18243220@screamhouse wrote:
Per keer dat je via de s150 in de BC gaat, kun je 1 beweging in de BC doen. Dus eerste x kom je in de BC op je opel beeldscherm. Dan de BC in de s150 sluiten en weer openen. Nu kun je weer 1 ding doen. Sluiten en weer openen tot je gedaan hebt wat je wilde. Omslachtig en langdurig, maar zo kreeg ik mijn klok ingesteld
Hmm… Inderdaad redelijk omslachtig.
Ik heb een BT OBD2 module besteld om te kijken of ik daar wat mee kan doen, met de juiste android app. Het gaat dan meer om uitlezen van parameters dan om het configureren van de boord computer.16 december 2014 om 22:14 #18243221Op marktplaats staat een orginele navigatie te koop uit een astra j
Navigatie set Opel Astra J 5-Drs. 1.4 Turbo 16V (A14nel) Euro € 550,00
http://link.marktplaats.nl/879409863″ onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.