Astra J CD400 geluid erg dof

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J CD400 geluid erg dof

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366485
    JV1093
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 May 2019

      Hallo allemaal.

      Ik heb sinds kort een opel astra j bouwjaar 2010 en heb een vraagje over de radio.

      Er zit een cd400 in zonder bluetooth en het geluid ervan is echt heel dof. Treble staat op het hoogst en ook al geprobeerd met midrange en bas op het laagst/hoogst, allemaal geprobeerd en is niet helder te krijgen.

      Vooral als het geluid op normaal volume staat (tussen 3 en 10) is het erg dof, wanneer het harder wordt gezet begint het ietsje helderder te worden, maar lang niet helder genoeg.

      Er zitten 2 luidsprekers in de voordeuren, 2 in de achterdeuren en 2 tweeters in het dashboard. Het betreft het standaard geluidssysteem (geen infinity).

      Nu heb ik de vragen: Heeft iemand hier ook problemen mee en is er iemand die dit heeft weten op te lossen?

      En zijn er ook mensen die hetzelfde systeem hebben waarbij het wel goed klinkt?

      Zou het misschien met een software update op te lossen zijn? Ik heb al via een youtube instructie in de testmode gekeken, maar kan wel tunerinfo etc zien maar geen software nummer/versie.

      Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

      #18375277
      JV1093
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 May 2019

        Het probleem is opgelost. Zit in de versterker van de originele radio.

        Aangezien ik toch bluetooth erin wilde er een parrot asteroid carkit ingezet (4x45w versterker met equalizer).

        Nu een heel goed en helder geluid met een vol middenbereik en een krachtige diepe bas.

        Alleen de radio klinkt nog wel dof, maar luister toch bijna geen fm meer.

        Wie dit probleem ook heeft. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat voor de originele speakers een klein (iso) versterkertje met equalizer wonderen doet. Dit kan ook onzichtbaar achter de originele radio gemaakt worden.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.