Astra J CD 400

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J CD 400

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    vasco01

Hoi,
      ik wil m’n Parrot CK 3100 inbouwen in de Astra. Weet iemand hoe het radiogedeelte te demonteren is ?
      Of kan dit alleen de dealer ?

Gr,
      Jan

McKaamos
      Deelnemer

Zonder direct te weten welk systeem die wagen gebruikt, verwacht ik dat er 4 gaatjes in de radio zitten. Links twee, rechts twee.
        Daar zitten ofwel 4 kleine inbus boutjes in, ofwel een haaksysteem.
        Bij het haaksysteem zou je er 4 spijkers in kunnen drukken en dan met een grote platte schroevendraaier je radio naar voren kunnen wrikken.
        Als je de speciale tools hebt kan je die in de gaatjes steken en er dan aan trekken (ze blijven steken tot de radio er uit is).

Trouwens, als je een Parrot inbouwt, tapt die meestal z’n stroom af via de ISO stekkers.
        Gezien Opel de permanente en geschakelde positief omgedraaid heeft zitten, is het aan te raden daar even goed naar te kijken en indien nodig de draden om te wisselen. (geel en rood op stekker A volgens ISO spec)

vasco01

Het gaat dus om een Astra J, en er zijn nergens rondom de radio gaatjes te zien.

Gr,
          Jan

McKaamos
          Deelnemer

Dat het een Astra J betreft is duidelijk, maar welk montagesysteem die heeft is niet duidelijk ;)

Na wat zoeken wel ff een plaatje opgeduikeld.
            Deze toch? http://imageshack.us/photo/my-images/822/consolle.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Lijkt er op dat die als geheel in de middenconsole vast zit. Heb zo’n vermoeden dat je een hoop extra los moet maken.

vasco01

Ja inderdaad, die is het.
              Heb de auto sinds gisteren en heb al een iso2car stekker besteld.
              Denk dat ik deze week maar ff langs de dealer rijdt, zodat ze het daar los kunnen zetten.

Gr,
              Jan

Jefkere

Als je de auto net hebt het je het misschien beter van het fabriek af laten doen :)
                Want zo’n parrot toestelletje maakt de eenheid van het dashboard een beetje stuk vind ik, zeker bij de J, waar alles mooi is afgewerkt… ieder zijn smaak natuurlijk :)
                Tenzij je de J natuurlijk niet zelf hebt samengesteld, dan kan je er natuurlijk niet aan doen :)
                Alleszins welkom op dit forum en veel succes met de inbouw :)

Jefkere

vasco01

@Jefkere wrote:

Tenzij je de J natuurlijk niet zelf hebt samengesteld, dan kan je er natuurlijk niet aan doen :)

Jefkere

Auto is 8 maanden oud, dus heb weinig keuze.

Gr,
                  Jan

Jefkere

Welja, dat dacht ik al :)
                    Veel succes met het inbouwen en met de auto ook :)

Jefkere

Opelkees
                    Deelnemer

de rand van de middenconsole moet los dan zie je schroeven zitten waar de radio mee vast zit

vasco01

@Opelkees wrote:

de rand van de middenconsole moet los dan zie je schroeven zitten waar de radio mee vast zit

Zit die rand dan gewoon vastgeklikt dan ( kun je die met je handen los maken , of met gereedschap? )

Gr,
                        Jan

jochempiet

misschien een beetje laat om op deze topic te reageren, maar ik zit met hetzelfde probleem. heeft iemand foto of afbeeldingen van waar precies deze bevestigingen zitten. durf eigenlijk niet echt door te zetten. ik heb ook een astra j sports tourer met cd400 en wil mijn parrot ertussen bouwen.
                          gr
                          jochem
                          nieuw op dit forum sinds vorige week

vasco01

Ik weet niet waar je woont, maar is effe moeilijk uit te leggen zo.
                            Ik heb meegekeken in de garage, dus weet het zo ongeveer wel.

Gr,
                            Jan

franswinterbans

Hallo vasco01 mijn buurman heeft ook zo n mooie astra en die heeft deze operatie ook al gedaan. Je begint met de hoes van de versnellingspook voorzichtig omhoog te trekken,deze zit geklikt. als die los is zie je 2 schroefjes aan het uiteinde van de middenconsole(dus het gedeelte waar ook de radio inzit) verwijder deze 2 schroefjes en de rest van de console zit geklikt. Trek deze van onder naar boven langzaam los en dan zie je hoe de radio bevestigt is en losgeschroeft kan worden. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Succes gr Frans

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.