Astra J brandstof pomp/regelaar

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J brandstof pomp/regelaar

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18477174
    JohnOpel00
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2022

      Hallo iedereen. Ik rijd een Astra J BJ 2014 met 90k km. Nooit problemen gehad met de wagen tot deze vorig week out of the blue stil viel en vervolgens niet meer wou starten (geen ontsteking). Na 5 tal minuutjes wachten starte deze terug. Alles geheel normaal;  vermogen, enz om dan 100m verder weer stil te vallen. Hetzelfde verhaal opnieuw: 5 minuten wachten en alles weer normaal. Dit keer hield de wagen het wel uit tot thuis (20km). De volgende dag de wagen naar garage gereden (10km), nu ook weer geen enkel probleem. Men heeft de wagen uitgelezen en een regelaar vervangen ivm de brandstof. Als ik de code op de factuur even google kom ik hierop uit: https://www.autodoc.be/ridex/15217271 (het onderdeel zelf wel 2x zo duur aangerekend, maar goed, dat zal dan de winst marge van de garage wel zijn). De auto afgehaald, diezelfde dag toch een 30tal km gereden: alles ok. Tot de volgende dag de wagen opnieuw niet meer wou starten (geen ontsteking). Dit keer bracht wachten geen soelaas, geen leven meer in te krijgen. Laten wegtakelen tot aan de garage. Men heeft dit opnieuw bekeken en verdenkt nu de brandstof pomp, want als men brandstof inspuit via  het luchtkanaal dan start deze.

      Zijn er mensen die nog zoiets hebben meegemaakt? Zijn dit symptomen die effectief naar de brandstofpomp wijzen?
      Wat ik mij ook afvraag,  had men dit eigenlijk niet meteen kunen zien bij de eerste reparatie of zijn deze foutcodes zo onduidelijk dat het “eender wat” met de brandstof kan zijn dat stuk is?

      #18554760
      J.T.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 June 2023

        Geachte mede Opel rijders,

        Nog steeds al bijna meer dan twee jaar bezig met van alles te vervangen voor de foutcode de (P0771)

        Op mijn Opel Astra J 2012 echt van alles geprobeerd kleppendeksel,spruitstuk,massameter regelaar,brandstofpompklep met die laatste maakte de Opel geen toeren meer en bleef het motormanagement lampje een paar maanden uit zelfs!!! Ik blij maar mocht niet baten!!nu en dit is echt raar gaat het motormanagement lampje aan en dan weer uit😖😡😡😡😖wanneer het zelf wilt echt een marteling mentaal en in mijn portemonnee!! Wie o wie is mijn redder en verlosser van dit irritante probleem je leest de Opel uit en dan mag je gaan zoeken waar eventueel valse lucht vandaan komt of wat dan ook!!

        Echt elke kleine lekkage van olie waar dan ook de ringen aan de zijkant van de motor vervangen!!

        opel garage houders zitten ook met de handen in het haar ik hoor graag van iemand ben echt ten einde raad,

         

        grt John,

        #18554811
        Wiebo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2024

          P0771 is een universele melding… Was handig als ge een full scan kon doen, deze opslaan en dan de foutcodes wissen. En vervolgens in de gaten houden welke er weer het eerst optreed.

          Miss eens investeren in een goede (Bi-directionele) scantool. Dit is een eenmalige investering van 300 euro en je kan zelf de analyse doen. Als je een beetje technisch aangelegd bent kan dit alleen helpen, ook voor evt toekomstige problemen.

          Voor die prijs heb je een Kingbolen K7 of een Autel MK808S

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.