[Astra J] 2013 Bonkend geluid bijrijder kant

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra J] 2013 Bonkend geluid bijrijder kant

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    insaneclown
    Deelnemer

Mensen,

Korte vraag. Ik heb sinds een tijd een bonkend geluid aan de rechterkant (bijrijder). Ik dacht eerst dat het vanuit het dashboard kastje vandaan kwam. Deze volledig uitgebouwd en nieuw er in gezet, geen succes.

Daarna bij APK gezien dat alles in orde was (dempers, draagarm, stabilisatorstang etc.) en alles laten controleren. Bleek ook in orde.

Het geluid is er vooral is wanneer er niemand naast me zit. Als er iemand in de stoel zit, is het geluid er niet! Zodra er dus gewicht in is, is het weg.

Nu ben ik er net achter gekomen bij de laatste keer checken (omdat het me echt gek maakt), dat ik aan de voorkant van de stoel naar boven en beneden weerstand kan zetten, en dan hoor ik exact het geluid. Het geluid er dan dus vooral bij slecht wegdek of drempels.

Ik heb de schroeven aangedraaid waarmee de stoel vast zit aan de bodem, maar die zaten al aardig vast, kan het niet aan liggen zoals het voelde.

Het zit hem echt in de ”zitting”(het kussen zelf zeg maar), zelf. Die kan ik met wat speling blijven bewegen en dan is dat geluid er weer.

Iemand enig idee of de zitting van de stoel zelf ook nog ergens in het frame vast te zetten is of hoe ik dit op een ander manier kan checken? Ik vind nergens meer iets waarmee ik de stoel kan bijstellen.

:happy02:

insaneclown
      Deelnemer

Hi,

Oke, misschien was mijn post iets te vaag. Ik heb vandaag nog eens gekeken. Aangezien het geluid er niet is wanneer iemand naast me zit, heb ik net eens aan de stoel gerammel (van beneden af) als er niemand in zit en dan hoor ik het. Vooral als je dit aan de binnenkant doet (naast de poke).

Ik heb de bouten aan de onderkant van de stoel, waarmee die in de geleiding zit goed aangedraaid, maar die zaten eigenlijk muurvast.

Toen ben ik gaan kijken naar de torx bouten waarmee die aan het (volgens mij) frame aan de onderkant zit. De torx bouten aan de achterkant zaten vast, maar achteren hoor ik ook geen geluid. Alleen toen wilde ik aan de voorkant de bouten vaster draaien, echter zie je hier nergens de koppen! :wacko:

Kan het zijn dat ik de hele bekleding daar weg moet halen op die koppen van de schroeven te kunnen zien? Want zoals ik kan oordelen zit het het hem echt niet in de stoel zelf, maar in de ophangen waarmee die aan de voorkant dus vastgeschroefd zit aan het frame. Ik ben dus eigenlijk naar zo’n zelfde torx op zoek die achteren zit, maar dan ook voren.

Zou echt top zijn als iemand hier een hint voor kan geven of handleiding om stoel te monteren. Zie foto’s waar ik probeer duidelijk te maken welk deel het nou is.

autorammel1autorammel2

insaneclown
        Deelnemer

Opgelost door waar de pijl zit bij de geleiding 2 dunne stukjes hout te zetten. Bekleding wat plat gedrukt zodat er geen weerstand meer is. Geen gebonk meer.

Had het liefst de bout voor voren gevonden maarja dan maar creatief zo de speling blokkeren :good:

Bart…
          Deelnemer

De stoelen zitten voor gehaakt in de carrosserie met een haak die naar voor wijst. De enige bouten zijn die 2 aan de achterkant.

insaneclown
            Deelnemer

Is er dan een manier om dat evt op die gehaakte manier ook bij te stellen?

Bart…
              Deelnemer

Nee, zit vastgelast je zou hem los kunnen halen en kijken of je er tape ofzoiets omheen kan doen. Of misschien is er iets verbogen wat je kan bijbuigen. Loshalen is ongeveer 2 min werk zeker de moeite om even te doen om te kijken wat er aan de hand is.

insaneclown
                Deelnemer

Bedoel je loshalen van de hele stoel is maar 2 min werk?

En waar bedoel je dan tape omheen doen? :applause02:

Bart…
                  Deelnemer

Ja stoel loshalen is 2 min werk. dan kan je hem iets naar achter schuiven en dan kan je de haken zien. Tape bedoel ik om de haken heen doen zodat je er een eventuele speling uit kunt halen. in de tekening hieronder kan je zien hoe de haken eruitzien

C232B

insaneclown
                    Deelnemer

opgelost door een smal stukje hout onder de rail geschoven te hebben. Geen geklapper meer :happy02:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.