Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra j bokt in de lage toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2014 om 05:53 #17267224
Goedemorgen,
Sinds kort heeft mijn astra j de neiging om in de lage toeren (stationair tot +- 2200 toeren) af en toe te bokken en te stoten.
het stationair is prima en constant, het euvel verergerd wanneer ik de airco vollebak zet.
Nu heb ik 4 nieuwe originele dealer bougie`s in de motor gedraaid, nu is het wat minder maar zeker niet verdwenen.
Ik heb gisteren alles nog los gehaald omdat ik nu zo`n 700km heb gereden met de nieuwe bougie`s, nu viel mij op dat de meest rechter bougie aan de bovenkant waar je de sleutel opzet wit was aangeslagen.
de rest van de bougies waren nog allemaal mooi glanzend, ze waren alle 4 mooi koffiebruin aan de punt.
de contacten van zowel de bobine balk als op de bougie`s waren mooi schoon en geen corrosie of wat dan ook.
Ook rook ik een benzine geur toen ik de bobine balk van de bougie`s aftrok, alle bougies zaten nog wel goed vast.
Ik krijg ook geen melding in de dashboard van een storing of wat dan ook, en als de motor nog aan het warm worden in heb ik het idee dat het eigenlijk niet gebeurt.
Het gaat om een astra j 1.4 100pk benzine zonder turbo van het jaar 2011.barry
29 juli 2014 om 06:09 #18245276Te hoge versnelling?
29 juli 2014 om 06:57 #18245277Lijkt mij niet, ik krijg op 2000 toeren een melding in het dashboard dat ik moet doorschakelen om zuinig te rijden.
Dus eigenlijk rij ik altijd in de lage toeren, behalve in zijn 5de versnelling.
Heb ook al een tank weg gereden met meer toeren om hem wellicht schoon te branden/blazen of wat dan ook maar dat had geen effect.29 juli 2014 om 07:19 #18245278Schakelen op 2000 toeren met een ongeblazen 1.4 met airco aan en het gewicht van de astra J tja. Das niet zuinig rijden. Das vragen om problemen.
Dan rijd je gewoonweg ook altijd in een te hoge versnelling.30 juli 2014 om 13:29 #18245279inderdaad, je kan beter iets hoger in de toeren rijden, en dan rijdt je vaak nog wat zuiniger ook..
als ik bij onze Oostblok Volkswagen op de zaak de schakel ZEUR aan houd, moet ik invoegen met gevaar voor eigen leven…
niet altijd even effectief trouwens, rijden met te laag toeren zeker als er een motor in de auto ligt die gek is op HOOG toeren..en als je m een keer doorhaald doe dit dan ook eens GOED, ik denk dat interne motorvervuiling dit veroorzaakt.
Door het rustige rijden vervuild het inlaat en EGR traject.Goed los rijden:
Warme motor
Doortrekken tot max toeren (houd vanzelf op met trekken).
langere stukken hoge snelheden rijden (of zelfs volle pot bij de oosterburen)Willem
31 juli 2014 om 07:47 #18245280Dus mogenlijk een vies egr tjaject.
Is het niet mogenlijk de stekker van de egr los te maken zodat de motor de kans krijgt schoon te blazen.
Of wordt het dan een grote rijdende storing?31 juli 2014 om 19:18 #18245281Ik heb vandaag onder de kap gekeken, ik kan geen ergklep ontdekken.
Vanaf het filter en lmm loopt een dikke plastic pijp naar het gasklephuis.
Ik zie ook geen aftakking van de uitlaat.
Zoals ik omschreven heb zitter er 4 nieuwe bougies in, de veren in de bobine brug zien eruit als nieuw evenals de binnenkant van de stekker.
help!31 juli 2014 om 22:50 #18245282Zoiets moet je zoeken, ik weet ff niet welke van de twee van toepassing is bij jouw type blok.
Zit aan het blok zelf vast…
1 augustus 2014 om 06:06 #18245283Oke, vanmiddag als de werkdag er weer opzit nogmaals kijken.
Ik heb gisteren ook goed gas gegeven, hij gaat niet sneller als 175kmh.
Ik heb het 15 min kunnen volhouden ivm overig verkeer.
Is het verstandig de klep te demontereb of eerst zonder stekker gaan rijden?1 augustus 2014 om 10:09 #18245284Stamp m maar eens een weekje met regelmaat in de begrenzer.
1 augustus 2014 om 11:58 #18245285Gisteren ook al in zijn 3 op de snelweg gereden, sindsdien reageerd de auto al iets beter, in iedergeval het krachtverloop wanneer je in toeren klimt.
Een aantal weken geleden leek het toeren klimmen wel een op een trap en merkte je wanneer precies met een schok wanneer de motor meer kracht geeft zonder extra gas.
Ook het schokken van de auto is wat minder wanneer ke het gas los laat.1 augustus 2014 om 13:24 #18245286Hopelijk blijft het verbeteren barry
maar Kan het geen kwaad als je met een ongeblazen motor door je begrenzer gaat?
ik heb dat bokken namelijk ook als ik me gas loslaat en de auto terugrolt naar 10 a 20 km per uur, zeer irritant bij rotondes. En altijd 3x bokken voordie verder rolt nooit 2, nooit 4, altijd 3Ik rij alleen wel hogere toeren, meestal 3500 voor ik overschakel met rustig rijden.
ook sport ik regelmatig hier op een mooi wegje dan pak ik altijd 6500 toeren omdat bij 6600 a 6700 de begrenzer erin hakt (max 7000rpm) dacht altijd dat het schadelijk was maar uit dit topic maak ik dus op van niet?1 augustus 2014 om 16:45 #18245287Ja dat dacht ik ook altijd, maar zoals ik begrijp rijd jij ook een ongeblazen astra.
Ik kan namelijk nog steeds geen erg klep vinden…misschien weet jij dat ding aan de wijzen.1 augustus 2014 om 16:56 #18245288A14XER heeft geen EGR als ik zo even kijk.
Dan nog heb je koolafzetting op de klappen, zuigers en kans op vervuilen gasklep.Af en toe goed decsporen geven helpt zelfs heel erg goed bij mijn oldies met Carburateur.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
1 augustus 2014 om 17:06 #18245289Dat bokken heb je dat in een versnelling hoger of lager met dezelfde snelheid / afname ook? Dus rijd eens bijvoorbeeld in zijn drie als je dat anders in zijn twee doet. Of in zijn twee als je dat anders in zijn drie doet. Bokken is beetje lastig want dat kan ook motorsteunen / gebruiker zijn.
Op het moment dat je te langzaam uitrolt gaat die bijvoorbeeld bokken omdat je motorblok door het rollen naar het schutboard kantelt, maar op het moment dat dan de snelheid vrij hoog is kan het zijn dat die gaat bokken. Dus voor naar achter voor naar achter. Kantelt dan rol je net op de snelheid van het kantelpunt. En gaat die bokken.
Heb je het bokken met optrekken is er echt wat mis.
1 augustus 2014 om 18:01 #18245290De auto stotterd het meeste in de 2de versnelling als je bv. van 1500 met vlot gas optrekt naar 2500 toeren lijkt het of hij 2 of 3x misfired. Je hebt dan ook het gevoel alsof je 3 traps optrekt in de 2de versnelling.
Versnelling 3 ook maar veel minder en 4 en 5 niet te merken of stotterd gewoon niet.
De 1ste versnelling moet ik rustig gas geven anders slinger ik door de hele auto, het lijkt alsof ik 500pk heb. Nee ik heb geen lood om gebonden. Hahahaha
Boven de 2500 toerenrijd hij als een trein en nergens geen last van.
Maar wat ik het meest rare vond, ik heb 4 gloed nieuwe dealer bougies a50€ totaal foto gekocht.
3 zien er nog perfect uit. De vierde, ook de meest rechtse heeft een witte uitslag aan het gedeelte waarmee je hem vast en los draaid.
Ik vraag me af waarom bijwint uitslaat.
Het gedeelte wat in de motor zit zijn van 4 soort van koffie bruin.1 augustus 2014 om 18:38 #18245291@wim-v6 wrote:
A14XER heeft geen EGR als ik zo even kijk.
Dan nog heb je koolafzetting op de klappen, zuigers en kans op vervuilen gasklep.Af en toe goed decsporen geven helpt zelfs heel erg goed bij mijn oldies met Carburateur.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Daarom kon ik ook niet achterhalen welke het moest zijn… :P
Zo weer wat geleerd!2 augustus 2014 om 14:07 #18245292Hey haasje.
het bokken is alleen bij het terugrollen bij bijv. Rotondes en stoplichten.
Je ziet verkeer laat je gas los, dan rolt de auto netjes uit in de 2de vernelling tot je bij 1500 toeren komt.
dan bokt ie 3x voor die door rolt, in de eerste en 2de versnelling heb je er last van 3rde weinig tot niet.
Als je een beetje gas geeft dus ipv 900 rpm 1100 rpm is er ook niks alleen als ik hem laat rollen op stationair,
als ik dan rol en gas bij geef en weer los laat boktie ook weer 3 keer.voorheen had ik het ook net als barry, bij 1500 vol gas heel erg bokkent maar na 2000 a 2500 gewoon een beest,
na de gasklep schoongespoten te hebben met rem reiniger en de restrictiepijpen verwijderen uit de luchtbox was dat weg, daarom vind ik het raar datie nog bokt als je uitrolt.
kreeg van de dealer te horen dat het een bekend kwaaltje is van de G en er niks aan te doen is… dat kan ik echter niet geloven.2 augustus 2014 om 14:13 #18245293Je bougies kunnen ook het probleem zijn..
Vooral BMW motorfietsen schijnen hier gevoelig voor te zijn.
http://www.motor-talk.de/forum/ruckeln-bei-konstanter-geschwindigkeit-t397873.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ook de originele GM bougies vervangen voor 4 NGK R bougies en heb zelf ook last van bokken, echter ik heb een Astra G. Toen ik dit topic las ben ik me er verder in gaan verdiepen.
Ik ga m’n oude GM bougies nog een proberen of wellicht iridium bougies (Denso/Brisk).
Ps: lees je net geplaatste bericht; EXACT hetzelfde als waar ik last van heb! En wat een bullshit wat de dealer zegt.. Mijn vorige G 1.6 8v nergens last van.
2 augustus 2014 om 15:03 #18245294even ene vraag zie je als hij gaat boken ook het toerental hoger / lager worden?
2 augustus 2014 om 15:11 #18245295O en hebben jullie allen je voet helemaal los van het gas? Zelfs niet in de buurt?
2 augustus 2014 om 15:12 #18245296In alle gevallen kan het veel zijn, temperatuur sensor (maar dan is het enkel als die warm is). Nokkenas/Krukassensor, EGR, Injectoren of gasklep.
2 augustus 2014 om 21:00 #18245297Hey harrie, ik heb ook net nieuwe ngk bougies maar had het ook al met de oude bougies.
en haasje, ja voet helemaal los van het pedaal. Misschien me injectors dan maar is injectiereiniger erin doen kijken wat dat doet.3 augustus 2014 om 05:18 #18245298Vuile gasklep..
Komt meer voor bij de A14XER…A14NEL & A14NET.17 september 2014 om 11:24 #18245299Het laatste bericht is even geleden, maar de oplossing is gevonden.
De motor bleef toch een beetje aarzelen met accelereren, gisteren viel cilinder 4 uit.
Ik heb de auto uitgelezen met een wifi obd2 elm 327 dongel en mijn ipad, (werkt fantastisch, in china besteld voor 19 dollar incl verzendkosten.)
Code p0304 missfire op cilinder 4, De garage heeft een nieuwe bobine geplaats a 202€ excl.
Het probleem is verdwenen, ook het bokken rond de 2000 toeren, wat waarschijnlijk al missfires waren.
de opel garage vertelde dat de bobines die gebruikt worden bij de 1.4 100pk versie mankementen gaan vertonen boven de 60.000km. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.